Page 249 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 249
zaznavanje profesionalnosti v vrtcu
Tabela 23: Načelo timskega sodelovanja in izvajanja predšolske vzgoje.
vedno večino- občasno nikoli ne vem, skupaj
ma 6 nisem 112
opazil
Vzgojiteljica in po- f 40 44 16 5,4 % 100,0 %
močnica sodelujeta f% 35,7 % 15 6 112
in skupaj načrtujeta 39,3 % 14,3 % 5,4 %
dnevno rutino ter na- 12 13,4 % 100,0 %
črtovane dejavnosti v 20
oddelku. 10,7 % 3 110
2,7 % 17,9 % 100,0 %
Vzgojiteljica sama na- f 40 26 39
črtuje dnevno ruti- f% 36,4 % 14 4 112
no in načrtovane de- 23,2 % 34,8 % 12,5 % 3,6 % 100,0 %
javnosti v oddelku, 21
nato pa s tem sezna- 18,8 % 31
ni še pomočnico vzgo- 27,7 %
jiteljice.
Vzgojiteljica in po- f 48 15
močnica skupaj izve- f% 43,6 % 13,6 %
deta načrtovano de-
javnost. 25 21
Vzgojiteljica in po- f 22,3 % 18,8 %
močnica po izvedenih f%
načrtovanih dejavno-
stih skupaj evalvirata
izvedeno dejavnost.
Načelo razvojno-procesnega pristopa
Tabela 24: Načelo razvojno-procesnega pristopa.
Strokovna delavca v f vedno večinoma občasno nikoli skupaj
oddelku sta otrokove f% 5 7 17 82 111
izdelke vrednotila kot f
dobre ali slabe. 4,5 % 6,3 % 15,3 % 73,9 % 100,0 %
Strokovna delavca v f% 3 8 29 70 110
oddelku sta otroko-
ve odgovore ocenjeva- 2,7 % 7,3 % 26,4 % 63,6 % 100,0 %
la kot pravilne in ne-
pravilne.
Načelo razvojno-procesnega pristopa se nanaša na razvijanje in omo-
gočanje vsesplošnega otrokovega razvoja, in sicer tako, da se bo otrok na
podlagi pridobivanja izkušenj aktivno učil, pri čemer pa v ospredju ne bo
le njegov končni dosežek, temveč bo kot pomemben poudarjen predvsem
proces učenja v varnem in spodbudnem okolju.
249
Tabela 23: Načelo timskega sodelovanja in izvajanja predšolske vzgoje.
vedno večino- občasno nikoli ne vem, skupaj
ma 6 nisem 112
opazil
Vzgojiteljica in po- f 40 44 16 5,4 % 100,0 %
močnica sodelujeta f% 35,7 % 15 6 112
in skupaj načrtujeta 39,3 % 14,3 % 5,4 %
dnevno rutino ter na- 12 13,4 % 100,0 %
črtovane dejavnosti v 20
oddelku. 10,7 % 3 110
2,7 % 17,9 % 100,0 %
Vzgojiteljica sama na- f 40 26 39
črtuje dnevno ruti- f% 36,4 % 14 4 112
no in načrtovane de- 23,2 % 34,8 % 12,5 % 3,6 % 100,0 %
javnosti v oddelku, 21
nato pa s tem sezna- 18,8 % 31
ni še pomočnico vzgo- 27,7 %
jiteljice.
Vzgojiteljica in po- f 48 15
močnica skupaj izve- f% 43,6 % 13,6 %
deta načrtovano de-
javnost. 25 21
Vzgojiteljica in po- f 22,3 % 18,8 %
močnica po izvedenih f%
načrtovanih dejavno-
stih skupaj evalvirata
izvedeno dejavnost.
Načelo razvojno-procesnega pristopa
Tabela 24: Načelo razvojno-procesnega pristopa.
Strokovna delavca v f vedno večinoma občasno nikoli skupaj
oddelku sta otrokove f% 5 7 17 82 111
izdelke vrednotila kot f
dobre ali slabe. 4,5 % 6,3 % 15,3 % 73,9 % 100,0 %
Strokovna delavca v f% 3 8 29 70 110
oddelku sta otroko-
ve odgovore ocenjeva- 2,7 % 7,3 % 26,4 % 63,6 % 100,0 %
la kot pravilne in ne-
pravilne.
Načelo razvojno-procesnega pristopa se nanaša na razvijanje in omo-
gočanje vsesplošnega otrokovega razvoja, in sicer tako, da se bo otrok na
podlagi pridobivanja izkušenj aktivno učil, pri čemer pa v ospredju ne bo
le njegov končni dosežek, temveč bo kot pomemben poudarjen predvsem
proces učenja v varnem in spodbudnem okolju.
249