Page 248 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 248
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

moramo upoštevati tudi možnost, da se je tovrstno sodelovanje zgodilo (iz-
vedba dejavnosti, ki so jo predlagali starši in izvedli vzgojitelji), vendar dija-
ki s tem niso bili seznanjeni, zato sodelovanja niso prepoznali.

Za vse trditve smo opravili tudi χ2-preizkus hipoteze neodvisnosti oz.
Kullbackov 2Î-preizkus (kjer niso bili izpolnjeni pogoji za χ2-preizkus). Re-
zultati kažejo, da se pri trditvah ne pojavljajo statistično pomembne razlike
med odgovori dijakov različnih letnikov.

Načelo timskega sodelovanja in izvajanja predšolske vzgoje
Načelo timskega sodelovanja in izvajanja predšolske vzgoje se nanaša na
povezanost strokovnih delavcev v oddelku vrtca in širše (v vrtcu, med raz-
ličnimi vrtci, med vrtcem in drugimi institucijami) pri načrtovanju, izva-
janju in evalvaciji vzgojno-izobraževalnega dela, s čimer se npr. vzpostavlja
možnost delitve nalog in odgovornosti ter širjenja dobrih praks.

Dijaki 2., 3. in 4. letnika predšolske vzgoje ter dijaki poklicnega tečaja
so na podlagi izkušenj iz praktičnega usposabljanja na 4-stopenjski lestvici
izražali svoje osebne zaznave glede zastavljenih trditev, ki so se nanašale na
načelo timskega sodelovanja in izvajanja predšolske vzgoje.

Timsko delo vsebuje 3 elemente, in sicer timsko načrtovanje, timsko
izvajanje in timsko evalvacijo. Odgovori dijakov, ki temeljijo na osebnih
zaznavah in so razvidni iz Tabele 23, kažejo, da timsko delo strokovnih de-
lavcev v oddelku ne poteka tako, kot bi pričakovali. Čeprav se pri trditvi
»Vzgojiteljica in pomočnica sodelujeta in skupaj načrtujeta dnevno ruti-
no in načrtovane dejavnosti v oddelku« odgovora »vedno« in »večinoma«
pojavita v 70-% deležu, je še vedno velik delež odgovorov (dobrih 30 %), da
vzgojiteljica sama načrtuje dejavnosti in nato s tem seznani še pomočnico
vzgojiteljice. Tretji element timskega dela, timska evalvacija, se je glede na
odgovore izkazal za najmanj prisotnega. Odgovora »vedno« in »večina« se
pri trditvi »Vzgojiteljica in pomočnica po izvedenih načrtovanih dejavno-
stih skupaj evalvirata izvedeno dejavnost« pojavljata »le« v 40-odstotnem
deležu.

Za vse trditve smo opravili tudi χ2-preizkus hipoteze neodvisnosti oz.
Kullbackov 2Î-preizkus (kjer niso bili izpolnjeni pogoji za χ2-preizkus). Re-
zultati kažejo, da se pri trditvah ne pojavljajo statistično pomembne razlike
med odgovori dijakov različnih letnikov.

248
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253