Page 246 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 246
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
razlika med strokovnimi pogovori o družini, ki so v korist otroku, in ne-
strokovnimi pogovori, ki to niso. Čeprav bi si želeli, da bi bil delež odgo-
vorov »nikoli« pri zastavljeni trditvi višji, ne moreva postavljati domnev o
strokovnosti teh pogovorov. Glede na opažanja dijakov izstopa tudi trdi-
tev »Strokovna delavca v oddelku otroku omogočita, da se lahko kadar koli
umakne od skupinske rutine v intimni kotiček«, saj skoraj 24 % strokov-
nih delavcev v oddelku otrokom le občasno ali nikoli ne omogoči umika od
skupinske rutine, kadar koli si to zaželi. Seveda pa iz odgovorov dijakov ne
moreva oceniti, ali se to morda dogaja zato, da strokovni delavci ne bi krši-
li kurikularnega načela uravnoteženosti razvoja otrok.
Za vse trditve smo opravili tudi χ2-preizkus hipoteze neodvisnosti oz.
Kullbackov 2Î-preizkus (kjer niso bili izpolnjeni pogoji za χ2-preizkus). Re-
zultati kažejo, da se pri trditvah ne pojavljajo statistično pomembne razlike
med odgovori dijakov različnih letnikov.
Načelo sodelovanja s starši
Načelo je v tesni povezanosti z zgoraj omenjenimi načeli, saj govori o spo-
štovanju družinskega okolja otroka, o možnosti vključevanja staršev v
vzgojno-izobraževalno delo vrtca ter o strokovni pomoči pri vzgojnih pri-
zadevanjih, ki jo vrtec ponudi staršem.
Pri upoštevanju osebnih izkušenj dijakov glede upoštevanja načela so-
delovanja s starši sva odgovore razdelili na dve skupini, in sicer na odgovo-
re dijakov 2. in 3. letnika ter na odgovore dijakov 4. letnika in poklicnega
tečaja. Razlog je v tem, da so dijaki 2. in 3. letnika na praktičnem usposa-
bljanju strnjeno 1 teden in imajo tako manj možnosti za opazovanje vklju-
čevanja staršev v dejavnosti vrtca. Njihovi odgovori tako niso odraz celega
leta. Tudi pri dijakih 4. letnika in poklicnega tečaja obstaja možnost, da se
je neposredno sodelovanje staršev pri vzgojni dejavnosti zgodilo v času, ko
niso bili na praktičnem usposabljanju, in dijaki s tem naknadno niso bili
seznanjeni. Dijaki 2., 3. in 4. letnika predšolske vzgoje ter dijaki poklicne-
ga tečaja so tako na podlagi izkušenj iz praktičnega usposabljanja na 4-sto-
penjski lestvici izražali svoje osebne zaznave glede zastavljenih trditev, ki so
se nanašale na načelo sodelovanja s starši.
246
razlika med strokovnimi pogovori o družini, ki so v korist otroku, in ne-
strokovnimi pogovori, ki to niso. Čeprav bi si želeli, da bi bil delež odgo-
vorov »nikoli« pri zastavljeni trditvi višji, ne moreva postavljati domnev o
strokovnosti teh pogovorov. Glede na opažanja dijakov izstopa tudi trdi-
tev »Strokovna delavca v oddelku otroku omogočita, da se lahko kadar koli
umakne od skupinske rutine v intimni kotiček«, saj skoraj 24 % strokov-
nih delavcev v oddelku otrokom le občasno ali nikoli ne omogoči umika od
skupinske rutine, kadar koli si to zaželi. Seveda pa iz odgovorov dijakov ne
moreva oceniti, ali se to morda dogaja zato, da strokovni delavci ne bi krši-
li kurikularnega načela uravnoteženosti razvoja otrok.
Za vse trditve smo opravili tudi χ2-preizkus hipoteze neodvisnosti oz.
Kullbackov 2Î-preizkus (kjer niso bili izpolnjeni pogoji za χ2-preizkus). Re-
zultati kažejo, da se pri trditvah ne pojavljajo statistično pomembne razlike
med odgovori dijakov različnih letnikov.
Načelo sodelovanja s starši
Načelo je v tesni povezanosti z zgoraj omenjenimi načeli, saj govori o spo-
štovanju družinskega okolja otroka, o možnosti vključevanja staršev v
vzgojno-izobraževalno delo vrtca ter o strokovni pomoči pri vzgojnih pri-
zadevanjih, ki jo vrtec ponudi staršem.
Pri upoštevanju osebnih izkušenj dijakov glede upoštevanja načela so-
delovanja s starši sva odgovore razdelili na dve skupini, in sicer na odgovo-
re dijakov 2. in 3. letnika ter na odgovore dijakov 4. letnika in poklicnega
tečaja. Razlog je v tem, da so dijaki 2. in 3. letnika na praktičnem usposa-
bljanju strnjeno 1 teden in imajo tako manj možnosti za opazovanje vklju-
čevanja staršev v dejavnosti vrtca. Njihovi odgovori tako niso odraz celega
leta. Tudi pri dijakih 4. letnika in poklicnega tečaja obstaja možnost, da se
je neposredno sodelovanje staršev pri vzgojni dejavnosti zgodilo v času, ko
niso bili na praktičnem usposabljanju, in dijaki s tem naknadno niso bili
seznanjeni. Dijaki 2., 3. in 4. letnika predšolske vzgoje ter dijaki poklicne-
ga tečaja so tako na podlagi izkušenj iz praktičnega usposabljanja na 4-sto-
penjski lestvici izražali svoje osebne zaznave glede zastavljenih trditev, ki so
se nanašale na načelo sodelovanja s starši.
246