Page 244 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 244
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
Iz Tabele 20 je razvidno, da so strokovni delavci v vrtcu, po osebnem
zaznavanju dijakov programa Predšolska vzgoja, pri večini trditev večino-
ma upoštevali načeli demokratičnosti in pluralizma ter omogočanja izbire
in drugačnosti. Odgovora »vedno« in »večinoma« se namreč pri dvanajstih
(12) trditvah pojavljata kot večinska odgovora, in sicer je pri vseh dvanajstih
trditvah tako odgovorilo več kot 60 % dijakov. Iz Tabele 20 je nadalje raz-
vidno, da so odgovori »vedno«, »večinoma«, »občasno« in »nikoli« veliko
bolj razpršeni pri treh trditvah, ki se dotikajo upoštevanja omenjenih načel
pri delih dnevne rutine, in sicer pri trditvah »Strokovna delavca v oddelku
otroku omogočita počitek ob katerem koli času«, »Strokovna delavca v od-
delku od otrok, ki ne spijo več, pričakujeta, da ves čas počitka ležijo na le-
žalniku« in »Strokovna delavca v oddelku pričakujeta, da vsi otroci hkrati
končajo z delom dnevne rutine (hranjenje, higiena ...) in skupaj preidejo k
naslednjem delu dnevne rutine«. Iz odgovorov lahko sklepava, da je dnev-
na rutina tisti del dneva, kjer je upoštevanje načel težje kot pri ostalih delih
dneva. Možnost za izboljšanje ravnanja strokovnih delavcev se pokaže pri
trditvi »Strokovna delavca v oddelku otroku, ki po kosilu ne spi več, omo-
gočita mirne dejavnosti (igro po želji)«, pri čemer kar 22 dijakov (19,1 %)
opaža, da strokovna delavca v oddelku otrokom, ki ne spijo, nikoli ne omo-
gočita mirnih dejavnosti.
Kljub temu da dijaki opažajo, da približno 74 % strokovnih delavcev
v oddelku otrok nikoli ali večinoma ne sili s hrano, pa opažajo, da približ-
no 26 % strokovnih delavcev otroke občasno ali vedno sili s hrano, ki je ne
marajo. To je pri vzgojnem učinkovanju, pri katerem lahko strokovni dela-
vec usmerja svoje vedenje, ne da bi moral temu nameniti posebno strokov-
no pripravo, preveč.
Za vse trditve smo opravili tudi χ2-preizkus hipoteze neodvisnosti oz.
Kullbackov 2Î-preizkus (kjer niso bili izpolnjeni pogoji za χ2-preizkus). Re-
zultati kažejo, da se pri trditvah »Strokovna delavca v oddelku otroku omo-
gočita, da opravi fiziološko potrebo, kadar se ta pojavi (tudi med obrokom,
počitkom)« (2Î = 19,108, g = 9, P = 0,024), »Vzgojitelj je prožen pri organi-
zaciji prostora – uporablja različne prostore za dejavnosti, otroci prostor za
dejavnosti lahko izbirajo« (2Î = 26,072, g = 9, P = 0,002), »Vzgojitelj uporab-
lja različne metode in načine dela s predšolskimi otroki« (2Î = 17,371, g = 9,
P = 0,043) in »Strokovna delavca v oddelku otroku pri igrah po želji omogo-
čata/dovolita, da prehaja med kotički in dejavnostmi ter iz kotička v kotiček
prenaša material, sredstva, igrače in jih v igri kombinira« (2Î = 20,974, g =
9, P = 0,013) pojavljajo statistično pomembne razlike med odgovori dijakov
244
Iz Tabele 20 je razvidno, da so strokovni delavci v vrtcu, po osebnem
zaznavanju dijakov programa Predšolska vzgoja, pri večini trditev večino-
ma upoštevali načeli demokratičnosti in pluralizma ter omogočanja izbire
in drugačnosti. Odgovora »vedno« in »večinoma« se namreč pri dvanajstih
(12) trditvah pojavljata kot večinska odgovora, in sicer je pri vseh dvanajstih
trditvah tako odgovorilo več kot 60 % dijakov. Iz Tabele 20 je nadalje raz-
vidno, da so odgovori »vedno«, »večinoma«, »občasno« in »nikoli« veliko
bolj razpršeni pri treh trditvah, ki se dotikajo upoštevanja omenjenih načel
pri delih dnevne rutine, in sicer pri trditvah »Strokovna delavca v oddelku
otroku omogočita počitek ob katerem koli času«, »Strokovna delavca v od-
delku od otrok, ki ne spijo več, pričakujeta, da ves čas počitka ležijo na le-
žalniku« in »Strokovna delavca v oddelku pričakujeta, da vsi otroci hkrati
končajo z delom dnevne rutine (hranjenje, higiena ...) in skupaj preidejo k
naslednjem delu dnevne rutine«. Iz odgovorov lahko sklepava, da je dnev-
na rutina tisti del dneva, kjer je upoštevanje načel težje kot pri ostalih delih
dneva. Možnost za izboljšanje ravnanja strokovnih delavcev se pokaže pri
trditvi »Strokovna delavca v oddelku otroku, ki po kosilu ne spi več, omo-
gočita mirne dejavnosti (igro po želji)«, pri čemer kar 22 dijakov (19,1 %)
opaža, da strokovna delavca v oddelku otrokom, ki ne spijo, nikoli ne omo-
gočita mirnih dejavnosti.
Kljub temu da dijaki opažajo, da približno 74 % strokovnih delavcev
v oddelku otrok nikoli ali večinoma ne sili s hrano, pa opažajo, da približ-
no 26 % strokovnih delavcev otroke občasno ali vedno sili s hrano, ki je ne
marajo. To je pri vzgojnem učinkovanju, pri katerem lahko strokovni dela-
vec usmerja svoje vedenje, ne da bi moral temu nameniti posebno strokov-
no pripravo, preveč.
Za vse trditve smo opravili tudi χ2-preizkus hipoteze neodvisnosti oz.
Kullbackov 2Î-preizkus (kjer niso bili izpolnjeni pogoji za χ2-preizkus). Re-
zultati kažejo, da se pri trditvah »Strokovna delavca v oddelku otroku omo-
gočita, da opravi fiziološko potrebo, kadar se ta pojavi (tudi med obrokom,
počitkom)« (2Î = 19,108, g = 9, P = 0,024), »Vzgojitelj je prožen pri organi-
zaciji prostora – uporablja različne prostore za dejavnosti, otroci prostor za
dejavnosti lahko izbirajo« (2Î = 26,072, g = 9, P = 0,002), »Vzgojitelj uporab-
lja različne metode in načine dela s predšolskimi otroki« (2Î = 17,371, g = 9,
P = 0,043) in »Strokovna delavca v oddelku otroku pri igrah po želji omogo-
čata/dovolita, da prehaja med kotički in dejavnostmi ter iz kotička v kotiček
prenaša material, sredstva, igrače in jih v igri kombinira« (2Î = 20,974, g =
9, P = 0,013) pojavljajo statistično pomembne razlike med odgovori dijakov
244