Page 254 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 254
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
v času šolanja (vsaj na srednješolski ravni) omejene. To domnevo potrjujejo
tudi dijaki, saj jih med 8 in 10 % meni, da jim program predšolska vzgoja ne
daje dovolj kompetenc za timsko načrtovanje, izvajanje in evalviranje de-
javnosti, 11 do 17 % pa jih meni, da se na srednješolski ravni za tovrstno na-
logo usposobijo le deloma. Z delom teorije se seznanijo pri različnih stro-
kovnih modulih, ne pridobijo pa kompetenc, ki bi jim omogočale celostno
delovanje na tem področju. Tudi timsko delo je torej področje, na katerem
se kaže potreba po nadaljnjem profesionalnem razvoju strokovnih delav-
cev v vrtcu.
Literatura
Caulfield, R. (1997). Professionalism in early care and education. Early Child-
hood Education Journal, 24(4), 261–263.
Devjak, T., in Polak, A. (2007). Nadaljnje izobraževanje in usposabljanje delav-
cev v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
Devjak, T., Skubic, D., Polak, A., in Kolšek, V. (2012). Predšolska vzgoja: od sta-
rega k novemu. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
Goodfellow, J. (2001). Wise practice. The need to move beyond best practice in
early childhood education. Australian Journal of Early Childhood Resear-
ch, 26(3), 1–6.
Harwood, D., Klopper, A., Osanyin, A., in Vanderlee, M. L. (2013). It’s more
than care’: early childhood educators’ concepts of professionalism. Early
Years, 33(1), 4–17.
Hmelak, M., in Lepičnik Vodopivec, J. (2013). Pričakovanja vzgojiteljev pred-
šolskih otrok, vezana na njihov profesionalni razvoj. Revija za elementar-
no izobraževanje, 6 (2/3), 63−77.
Kern Pipan, K., Arko Košec, M., in Aškerc, M. (ur.) (2015). Javna uprava 2020:
strategija razvoja javne uprave 2015–2020. Ljubljana : Ministrstvo za jav-
no upravo.
Kurikulum za vrtce: predšolska vzgoja v vrtcih (1999). Ljubljana: Ministrstvo za
šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo.
Marjanovič Umek, L., Fekonja, U., Kavčič, T., in Poljanšek, A. (2002). Kakovost
v vrtcih. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
Marjanovič Umek, L. (2011). Kakovost predšolske vzgoje. V Ž. Kos Kecojević
in S. Gaber (ur.) (2011). Kakovost v šolstvu v Sloveniji (76–105). Ljubljana:
Pedagoška fakulteta.
254
v času šolanja (vsaj na srednješolski ravni) omejene. To domnevo potrjujejo
tudi dijaki, saj jih med 8 in 10 % meni, da jim program predšolska vzgoja ne
daje dovolj kompetenc za timsko načrtovanje, izvajanje in evalviranje de-
javnosti, 11 do 17 % pa jih meni, da se na srednješolski ravni za tovrstno na-
logo usposobijo le deloma. Z delom teorije se seznanijo pri različnih stro-
kovnih modulih, ne pridobijo pa kompetenc, ki bi jim omogočale celostno
delovanje na tem področju. Tudi timsko delo je torej področje, na katerem
se kaže potreba po nadaljnjem profesionalnem razvoju strokovnih delav-
cev v vrtcu.
Literatura
Caulfield, R. (1997). Professionalism in early care and education. Early Child-
hood Education Journal, 24(4), 261–263.
Devjak, T., in Polak, A. (2007). Nadaljnje izobraževanje in usposabljanje delav-
cev v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
Devjak, T., Skubic, D., Polak, A., in Kolšek, V. (2012). Predšolska vzgoja: od sta-
rega k novemu. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
Goodfellow, J. (2001). Wise practice. The need to move beyond best practice in
early childhood education. Australian Journal of Early Childhood Resear-
ch, 26(3), 1–6.
Harwood, D., Klopper, A., Osanyin, A., in Vanderlee, M. L. (2013). It’s more
than care’: early childhood educators’ concepts of professionalism. Early
Years, 33(1), 4–17.
Hmelak, M., in Lepičnik Vodopivec, J. (2013). Pričakovanja vzgojiteljev pred-
šolskih otrok, vezana na njihov profesionalni razvoj. Revija za elementar-
no izobraževanje, 6 (2/3), 63−77.
Kern Pipan, K., Arko Košec, M., in Aškerc, M. (ur.) (2015). Javna uprava 2020:
strategija razvoja javne uprave 2015–2020. Ljubljana : Ministrstvo za jav-
no upravo.
Kurikulum za vrtce: predšolska vzgoja v vrtcih (1999). Ljubljana: Ministrstvo za
šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo.
Marjanovič Umek, L., Fekonja, U., Kavčič, T., in Poljanšek, A. (2002). Kakovost
v vrtcih. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
Marjanovič Umek, L. (2011). Kakovost predšolske vzgoje. V Ž. Kos Kecojević
in S. Gaber (ur.) (2011). Kakovost v šolstvu v Sloveniji (76–105). Ljubljana:
Pedagoška fakulteta.
254