Page 243 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 243
zaznavanje profesionalnosti v vrtcu

Strokovna delavca v oddel- f vedno večinoma občasno nikoli skupaj
ku otroku omogočita, da 88 18 8 3 117
ima pri počitku (in vselej, f%
kadar jo potrebuje) pri sebi f 75,2 % 15,4 % 6,8 % 2,6 % 100,0 %
tolažilno igračo (ninica, f% 58 22 115
medvedek, punčka …). 26 9
Strokovna delavca v oddel- 50,4 % 22,6 % 7,8 % 19,1 % 100,0 %
ku otroku, ki po kosilu ne 24 43 115
spi več, omogočita mirne 17 31
dejavnosti (igro po želji). 20,9 % 14,8 % 27,0 % 37,4 % 100,0 %
71 4 115
Strokovna delavca v oddel- f 31 9
ku od otrok, ki ne spijo več, f% 61,7 % 27,0 % 7,8 % 3,5 % 100,0 %
pričakujeta, da ves čas po- 62 14 113
čitka ležijo na ležalniku. 22 15
54,9 % 19,5 % 13,3 % 12,4 % 100,0 %
Strokovna delavca v oddel- f 77 2 114
ku otroku omogočita, da ob f% 28 7
obroku poje toliko hrane, 67,5 % 24,6 % 6,1 % 1,8 % 100,0 %
kot želi.
16 40 116
Strokovna delavca v oddel- f
ku otroka ne silita s hrano, f% 13,8 % 34,5 % 100,0 %
ki je ne mara.

Strokovna delavca v od- f
delku otroku omogočita, f%
da hrano zaužije v svojem
tempu.

Strokovna delavca v oddel- f 33 27
ku pričakujeta, da vsi otro- f%
ci hkrati končajo z delom 28,4 % 23,3 %
dnevne rutine (hranjenje,
higiena ...) in skupaj preide-
jo k naslednjem delu dnev-
ne rutine.

Strokovna delavca v oddel- f 92 14 8 2 116
ku otroku omogočita, da f% 79,3 % 12,1 % 6,9 %
opravi fiziološko potrebo, 1,7 % 100,0 %
kadar se ta pojavi (tudi med
obrokom, počitkom).

Načeli demokratičnosti in pluralizma ter omogočanja izbire in dru-
gačnosti nakazujeta širino Kurikula za vrtce in tako vrtcu ter strokovnim
delavcem v vrtcu dajeta možnost prožnosti ter vpeljevanja in izvajanja raz-
ličnih vsebin ter dejavnosti, tudi z vključevanjem soodločanja otrok, glede
na strokovno presojo strokovnih delavcev.

243
   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248