Page 241 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 241
zaznavanje profesionalnosti v vrtcu
bili sva frekvenčne porazdelitve (f in f %), χ2-preizkus hipoteze neodvisno-
sti, Kullbackov 2Î-preizkus (kjer niso bili izpolnjeni pogoji za χ2-preizkus).
Podatki so prikazani tabelarično.
Opis vzorca
Vzorec je bil neslučajnostni priložnostni in je zajemal dijake 2., 3. in 4. le-
tnika ter dijake rednega poklicnega tečaja Srednje vzgojiteljske šole in gim-
nazije Ljubljana, smer Predšolska vzgoja. Zavedava se, da vzorec zaradi na-
čina izbora ni reprezentativen in da podatkov ne moreva posploševati na
celotno populacijo dijakov, ki se v Sloveniji izobražujejo v programu pred-
šolska vzgoja. Rezultati predstavljajo osebna pojmovanja in zaznave 144 di-
jakov Srednje vzgojiteljske šole in gimnazije Ljubljana. Predvidevava, da
sva v raziskavo zajeli 119 bodočih strokovnih delavcev v vrtcih, saj je zgolj
25 dijakov (17,4 %) jasno odgovorilo, da svojega izobraževanja ne bodo na-
daljevali na področju predšolske vzgoje. Da nameravajo izobraževanje na-
daljevati na visokošolskem študijskem programu Predšolska vzgoja, odgo-
varja 89 dijakov (61,8 %), 18 dijakov (12,5 %) se bo po srednji šoli zaposlilo
v vrtcu na delovnem mestu pomočnika vzgojitelja, 12 dijakov (8,3 %) pa je
dalo kombinirane odgovore (npr. delo v vrtcu in izredni študij drugega štu-
dijskega programa).
Raziskovalna metoda
Uporabili sva kvantitativno empirično raziskavo, in sicer deskriptivno ter
kavzalno neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja.
Rezultati in interpretacija2
Načelo demokratičnosti in pluralizma ter načelo omogočanja izbire
in drugačnosti
Dijaki 2., 3. in 4. letnika predšolske vzgoje ter dijaki poklicnega tečaja so na
podlagi izkušenj iz praktičnega usposabljanja na 4-stopenjski lestvici izra-
žali svoje osebne zaznave glede zastavljenih trditev, ki so se nanašale na na-
2 Dobljeni podatki prikazujejo osebna pojmovanja in zaznave dijakov programa
Predšolska vzgoja. Pri interpretaciji rezultatov sva upoštevali vse anketne vprašalni-
ke. Nepopolno rešenih anketnih vprašalnikov nisva izločali iz statistične obdelave.
Posameznih vprašanj oz. delov vprašanj, na katere anketiranci niso ogovorili, tako
nisva zajeli v statistično obdelavo, zato se število odgovorov pri posameznih vpraša-
njih lahko razlikuje.
241
bili sva frekvenčne porazdelitve (f in f %), χ2-preizkus hipoteze neodvisno-
sti, Kullbackov 2Î-preizkus (kjer niso bili izpolnjeni pogoji za χ2-preizkus).
Podatki so prikazani tabelarično.
Opis vzorca
Vzorec je bil neslučajnostni priložnostni in je zajemal dijake 2., 3. in 4. le-
tnika ter dijake rednega poklicnega tečaja Srednje vzgojiteljske šole in gim-
nazije Ljubljana, smer Predšolska vzgoja. Zavedava se, da vzorec zaradi na-
čina izbora ni reprezentativen in da podatkov ne moreva posploševati na
celotno populacijo dijakov, ki se v Sloveniji izobražujejo v programu pred-
šolska vzgoja. Rezultati predstavljajo osebna pojmovanja in zaznave 144 di-
jakov Srednje vzgojiteljske šole in gimnazije Ljubljana. Predvidevava, da
sva v raziskavo zajeli 119 bodočih strokovnih delavcev v vrtcih, saj je zgolj
25 dijakov (17,4 %) jasno odgovorilo, da svojega izobraževanja ne bodo na-
daljevali na področju predšolske vzgoje. Da nameravajo izobraževanje na-
daljevati na visokošolskem študijskem programu Predšolska vzgoja, odgo-
varja 89 dijakov (61,8 %), 18 dijakov (12,5 %) se bo po srednji šoli zaposlilo
v vrtcu na delovnem mestu pomočnika vzgojitelja, 12 dijakov (8,3 %) pa je
dalo kombinirane odgovore (npr. delo v vrtcu in izredni študij drugega štu-
dijskega programa).
Raziskovalna metoda
Uporabili sva kvantitativno empirično raziskavo, in sicer deskriptivno ter
kavzalno neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja.
Rezultati in interpretacija2
Načelo demokratičnosti in pluralizma ter načelo omogočanja izbire
in drugačnosti
Dijaki 2., 3. in 4. letnika predšolske vzgoje ter dijaki poklicnega tečaja so na
podlagi izkušenj iz praktičnega usposabljanja na 4-stopenjski lestvici izra-
žali svoje osebne zaznave glede zastavljenih trditev, ki so se nanašale na na-
2 Dobljeni podatki prikazujejo osebna pojmovanja in zaznave dijakov programa
Predšolska vzgoja. Pri interpretaciji rezultatov sva upoštevali vse anketne vprašalni-
ke. Nepopolno rešenih anketnih vprašalnikov nisva izločali iz statistične obdelave.
Posameznih vprašanj oz. delov vprašanj, na katere anketiranci niso ogovorili, tako
nisva zajeli v statistično obdelavo, zato se število odgovorov pri posameznih vpraša-
njih lahko razlikuje.
241