Page 239 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 239
zaznavanje profesionalnosti v vrtcu

– da imajo starši pravico do kratkega pogovora »med vrati« o tem,
kako je otrok preživel dan, v primeru težav pa imajo pravico do
čimprejšnjega pogovora s svetovalnimi delavci vrtca;

– da je postopno uvajanje otroka ne le pravica, temveč tudi dolžnost
staršev;

– da lahko starši pri načrtovanju življenja in dela v vrtcu in oddel-
ku sodelujejo tako, da predlagajo izvedbo neke dejavnosti, omo-
gočijo material, sredstva … ali pa celo izvajajo dejavnosti z otroki,
pred izvedbo dejavnosti pa se morajo strokovno uskladiti s stro-
kovnimi delavci v oddelku, saj je s tem spoštovano tudi načelo
strokovne avtonomnosti vrtca;

– da strokovni delavci s starši usklajujejo vzgojna prizadevanja (po-
govori, predavanja, šola za starše, okrogle mize, delavnice).

Načelo timskega sodelovanja in izvajanja predšolske vzgoje zahteva
sodelovanje strokovnih delavcev znotraj oddelka in vrtca ter vrtca z
drugimi ustanovami (Kurikulum za vrtce, 1999: 15)
Dijakom pri obravnavi tega kurikularnega načela pojasnimo:
– da vzgojitelj načrtuje dnevno skico, igre po želji, načrtovane de-
javnosti ob sodelovanju s pomočnikom in da nekateri oddelki ali
celotni vrtec skupaj načrtujejo dejavnosti ali projekte;
– da se vrtci povezujejo med seboj pri izvedbi projektov;
– da vrtci izvajajo dejavnosti tudi v sodelovanju z drugimi ustano-
vami …

Načelo razvojno-procesnega pristopa poudarja, da je v ospredju
predšolske vzgoje otrokov vsesplošni (duševni in telesni) razvoj,
pridobivanje nekaterih osnovnih izkušenj (znanja) posamezne vede,
da je cilj učenja sam proces učenja (Kurikulum za vrtce, 1999: 16)
Dijakom pri obravnavi tega kurikularnega načela pojasnimo:
– da spodbujamo vse plati otrokovega razvoja, in sicer tako, da ci-
lje z različnih področij po kurikulumu uresničujemo prilagojeno
otrokovi razvojni stopnji;
– da zagotavljamo razmere, v katerih bo otrok aktiven, se bo učil,
doživljal, pridobival raznovrstne izkušnje, uporabljal pripomoč-

239
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244