Page 240 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 240
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

ke, reševal probleme … Izhajamo torej iz otoka in spodbujamo
njegov razvoj. Pri tem poudarimo, da niso v ospredju otroko-
vi dosežki oz. rezultati, temveč prej navedeni procesi. Zato tudi
otrokovih rezultatov, ugotovitev, odgovorov ne vrednotimo kot
pravilnih ali napačnih, ustreznih ali neustreznih, dobrih ali sla-
bih.

Metodologija
Namen raziskave
Namen preučevanja in razlog za izvedbo raziskave je raziskati osebna za-
znavanja dijakov izobraževalnega programa predšolska vzgoja glede ure-
sničevanja kurikularnih načel pri delu v oddelku vrtca ter raziskati njihova
osebna prepričanja o znanju in kompetencah, ki jih pridobijo med formal-
nim izobraževanjem.
V nadaljevanju bova predstavili ugotovitve glede naslednjih razisko-
valnih vprašanj:
1) Kako dijaki programa Predšolska vzgoja zaznavajo izvajanje na-
čel Kurikuluma za vrtce med praktičnim usposabljanjem?
2) Kakšna so osebna prepričanja dijakov programa Predšolska vzgo-
ja o strokovnih znanjih in kompetencah, pridobljenih med izo-
braževanjem?
3) Ali med zaznavami dijakov različnih letnikov programa Predšol-
ska vzgoja glede izvajanja načel Kurikuluma za vrtce med prak-
tičnim usposabljanjem obstajajo razlike?

Raziskovalni instrument, postopek zbiranja podatkov in obdelava
Tehnika zbiranja podatkov je bila anketa, instrument anketni vprašalnik.
Anketni vprašalnik sva sestavili avtorici in je bil oblikovan za namene pri-
spevka. Vseboval je vprašanja izbirnega tipa in ocenjevalne lestvice prepri-
čanj.

Anketiranje je bilo izvedeno v juniju, juliju in avgustu 2015.
V prispevku so predstavljeni rezultati, ki se vsebinsko navezujejo na
predstavljena raziskovalna vprašanja.
Za statistično obdelavo podatkov sva uporabili program za statistično
obdelavo SPSS, verzijo 20, in odprtokodno spletno aplikacijo 1KA. Upora-

240
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245