Page 225 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 225
povezanost dejavnikov z dosežki učencev pr i kemiji v r azisk avi timss 2011

ja kemijske spremembe. Neuspešni so bili samo pri reševanju ene naloge z
vsebinskega področja lastnosti snovi.

Tabela 17: Število nalog po vsebinskih področjih kemije glede na mejnike znanja.

Število nalog

Mejnik znanja delitev in se- lastnosti kemijske skupaj
stava snovi snovi spremembe
nizke ravni 6
srednje ravni 5 01 11
visoke ravni 5+ 5 25
najvišje ravni 10+ 6 0 1+ 0 31
nad mejnikom najvišje ravni 16+ 3 32
skupaj 19+ 0 3 1+ 5 32
19
3+ 2 6+ 1

5+ 1 7+ 0

67

Iz Tabele 18, ki prikazuje število nalog po kognitivnih področjih glede
na mejnike znanja, lahko vidimo, da so učenci, ki so se umestili v mejnik
nizke ravni znanja, uspešno rešili tri naloge s prve kognitivne ravni, pozna-
vanje dejstev in postopkov, in tri naloge z druge kognitivne ravni, upora-
ba znanja. Neuspešni so bili pri reševanju vseh osmih nalog z najvišjega ko-
gnitivnega področja, sklepanje in utemeljevanje.

Učenci v mejniku srednje ravni znanja so bili poleg nalog iz nizkega
mejnika uspešni še pri reševanju dveh nalog iz poznavanja dejstev in po-
stopkov. S prvega kognitivnega področja so bili uspešni pri petih nalogah
od skupno enajstih. Z drugega kognitivnega področja, uporaba znanja, so
bili uspešni samo pri reševanju nalog, ki so jih uspešno rešili tudi učenci v
nizkem mejniku znanja. Uspešni pa so bili pri reševanju treh od osmih na-
log z najvišjega kognitivnega področja, sklepanje in utemeljevanje.

Učenci, ki so se umestili v mejnik visoke ravni znanja, so poleg vseh
nalog iz nižjih mejnikov uspešno rešili še štiri naloge s kognitivnega pod-
ročja poznavanje dejstev in postopkov. S tega kognitivnega področja so bili
neuspešni le pri dveh nalogah od skupno enajstih. S kognitivnega področ-
ja uporaba znanja so bili uspešni pri reševanju šestih nalog in neuspešni
pri štirih nalogah od skupno trinajstih. Z najvišjega kognitivnega področ-
ja, sklepanje in utemeljevanje, so bili uspešni pri reševanju še štirih nalog in
neuspešni pri eni nalogi od skupno osmih.

Učenci v mejniku najvišje ravni znanja so poleg vseh nalog iz nižjih
mejnikov uspešno rešili še preostali dve nalogi s kognitivnega področja po-
znavanje dejstev in postopkov ter eno nalogo s področja sklepanje in ute-

225
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230