Page 222 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 222
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
Empirični del
Namen raziskave
Z raziskavo smo ugotavljali, kateri dejavniki, izmerjeni v raziskavi TIMSS
2011, se povezujejo s kemijskim znanjem osnovnošolcev v Sloveniji po po-
sameznih mejnikih znanja in kako so z izkazanim znanjem povezana sta-
lišča učencev do pouka kemije.
Raziskovalni vzorec
Vzorec enot je določen na osnovi mednarodne podatkovne baze raziska-
ve TIMSS 2011, ki vsebuje podatke o naravoslovnem znanju, izmerjenem
z enakim preizkusom znanja v sodelujočih državah, in podatke o pouče-
vanju naravoslovja, ki so jih posredovali učenci in njihovi učitelji. Vzorec
v Sloveniji je obsegal 188 šol , 227 oddelkov s 4.758 učencev. Odzivnost je
presegla zahtevanih 85 %. Po vzorčnem načrtu je število učencev uteženo
tako, da vsi učenci vzorca skupaj predstavljajo ustrezno starostno kohorto
v Sloveniji. Uteži odražajo stratifikacijo vzorca šol in vzorčenje celih razre-
dov namesto posameznih učencev iz cele populacije (Japelj Pavešić in Svet-
lik, 2012).
Viri podatkov
Podatkovna baza (TIMSS & PIRLS International Study Center, 2011), v ka-
teri so združeni podatki iz preizkusov znanja ter podatki o učencih, uči-
teljih in ravnateljih vseh sodelujočih državah raziskave, zbrani z enakimi
mednarodnimi vprašalniki, je bila osnovna našega raziskovanja (Martin in
Mullis, 2012; Foy, Arora, Stanco in 2013).
Opis obdelave podatkov
Analiza raziskave je nadgradnja deskriptivne statistične analize, ki je
bila po mednarodnih zahtevah za obravnavo specifičnih podatkov IEA
opravljena s statističnim programom SPSS (Statistical Package for the Soci-
al Sciences) in IDB (International Database) Analyzerjem (IEA, 2012). IDB
Analyzer je programska oprema za združevanje in analiziranje podatkov iz
raziskav IEA, med katere spada tudi raziskava TIMSS. Analyzer zapiše sin-
takso SPSS, ki pravilno upošteva uteži in specifiko podatkov o dosežkih v
izračunih povprečji regresij in standardnih napak.
Za analizo smo v en podatkovni dokument združili podatke o reševa-
nju kemijskih nalog v preizkusu TIMSS 2011 in odgovore na vprašalnik o
222
Empirični del
Namen raziskave
Z raziskavo smo ugotavljali, kateri dejavniki, izmerjeni v raziskavi TIMSS
2011, se povezujejo s kemijskim znanjem osnovnošolcev v Sloveniji po po-
sameznih mejnikih znanja in kako so z izkazanim znanjem povezana sta-
lišča učencev do pouka kemije.
Raziskovalni vzorec
Vzorec enot je določen na osnovi mednarodne podatkovne baze raziska-
ve TIMSS 2011, ki vsebuje podatke o naravoslovnem znanju, izmerjenem
z enakim preizkusom znanja v sodelujočih državah, in podatke o pouče-
vanju naravoslovja, ki so jih posredovali učenci in njihovi učitelji. Vzorec
v Sloveniji je obsegal 188 šol , 227 oddelkov s 4.758 učencev. Odzivnost je
presegla zahtevanih 85 %. Po vzorčnem načrtu je število učencev uteženo
tako, da vsi učenci vzorca skupaj predstavljajo ustrezno starostno kohorto
v Sloveniji. Uteži odražajo stratifikacijo vzorca šol in vzorčenje celih razre-
dov namesto posameznih učencev iz cele populacije (Japelj Pavešić in Svet-
lik, 2012).
Viri podatkov
Podatkovna baza (TIMSS & PIRLS International Study Center, 2011), v ka-
teri so združeni podatki iz preizkusov znanja ter podatki o učencih, uči-
teljih in ravnateljih vseh sodelujočih državah raziskave, zbrani z enakimi
mednarodnimi vprašalniki, je bila osnovna našega raziskovanja (Martin in
Mullis, 2012; Foy, Arora, Stanco in 2013).
Opis obdelave podatkov
Analiza raziskave je nadgradnja deskriptivne statistične analize, ki je
bila po mednarodnih zahtevah za obravnavo specifičnih podatkov IEA
opravljena s statističnim programom SPSS (Statistical Package for the Soci-
al Sciences) in IDB (International Database) Analyzerjem (IEA, 2012). IDB
Analyzer je programska oprema za združevanje in analiziranje podatkov iz
raziskav IEA, med katere spada tudi raziskava TIMSS. Analyzer zapiše sin-
takso SPSS, ki pravilno upošteva uteži in specifiko podatkov o dosežkih v
izračunih povprečji regresij in standardnih napak.
Za analizo smo v en podatkovni dokument združili podatke o reševa-
nju kemijskih nalog v preizkusu TIMSS 2011 in odgovore na vprašalnik o
222