Page 226 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 226
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

meljevanje. Uspešno so rešili tudi tri naloge s kognitivnega področja upo-
raba znanja. Pri eni nalogi s tega področja pa so bili neuspešni.

Tabela 18: Število nalog po kognitivnih področjih glede na mejnike znanja.

Število nalog

Mejnik znanja poznavanje uporaba sklepanje in skupaj
dejstev in po- znanja utemeljevanje
nizke ravni 6
srednje ravni stopkov 3 0 11
visoke ravni 3 3+ 0 3 25
najvišje ravni 3+ 6 3+ 4 31
nad mejnikom najvišje ravni 3+ 2 9+ 3 7+ 1 32
skupaj 5+ 4 12+1 8+ 0 32
9+ 2 13 8
11+ 0
11

Število nalog glede na tip naloge po mejnikih znanja prikazuje Tabe-
la 19. Iz nje lahko vidimo, da je polovica vseh nalog izbirnega tipa in polo-
vica odprtega tipa.

Tabela 19: Število nalog glede na tip naloge po mejnikih znanja.

Mejnik znanja izbirni tip naloge Število nalog skupaj
5 odprti tip naloge 6
nizke ravni 5+ 2 1 6+ 5
srednje ravni 7+ 3 1+ 3 11+ 14
visoke ravni 10+ 5 4+ 11 25+ 6
najvišje ravni 15+ 1 15+ 1 31+ 1
nad mejnikom najvišje ravni 16 16+ 0 32
skupaj 16

Učenci v mejniku nizke ravni znanja so uspešnejši pri reševanju nalog
izbirnega tipa kot pri reševanju nalog odprtega tipa. Uspešni so bili pri re-
ševanju petih nalog izbirnega tipa od skupno šestnajstih nalog in samo pri
eni nalogi zaprtega tipa. Učenci v mejniku srednje ravni znanja so bili po-
leg nalog iz nizkega mejnika uspešni še pri dveh nalogah izbirnega tipa in
treh nalogah odprtega tipa. Pri učencih v mejniku visoke ravni znanja pa
vidimo, da so bili poleg vseh nalog iz nižjih mejnikov zelo uspešni še pri
enajstih nalogah odprtega tipa in neuspešni samo pri eni nalogi tega tipa.
Uspešni so bili tudi pri treh nalogah izbirnega tipa in neuspešni pri šestih
nalogah izbirnega tipa.

226
   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231