Page 224 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 224
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

Tabela 16: Primerjava med mednarodnimi in nacionalnimi mejniki znanja.

Število nalog Umestitev naloge glede na mednarodne mejnike znanja
12 ni razlike
17 nižje
3 višje

Umestitev nalog v mejnike znanja se razlikuje glede vsebine, kognitiv-
nega področja in tipa naloge. Vsaka naloga preverja en cilj na enem od treh
vsebinskih področij – delitev in sestava snovi, lastnosti snovi in kemijske
spremembe – ter enem od treh kognitivnih področij – poznavanje dejstev
in postopkov, uporaba znanja ter sklepanje in utemeljevanje.

Tabela 17 prikazuje število nalog po vsebinskih področjih kemije glede
na mejnike znanja. Učenci, ki so se umestili v posamezne mejnike, izkazu-
jejo tudi znanje nižjih mejnikov, zato je v tabeli število nalog nižjih mejni-
kov zapisano s šibkim tiskom.

Iz tabele vidimo, da so učenci, ki so se umestili v mejnik nizke ravni
znanja, sposobni rešiti največ nalog z vsebinskega področja delitev in sesta-
va snovi. Od devetnajstih nalog s tega področja so uspešno rešili pet nalog,
medtem ko so od sedmih nalog z vsebinskega področja kemijske spremem-
be uspešno rešili le eno. Na vsebinskem področju lastnosti snovi učenci
niso bili uspešni pri reševanju niti ene naloge.

Učenci, ki so se umestili v mejnik srednje ravni znanja, so poleg nalog
iz mejnika nizke ravni znanja uspešno rešili še pet nalog z vsebinskega pod-
ročja delitev in sestava snovi. Neuspešni so bili pri reševanju drugih nalog z
vsebinskih področij lastnosti snovi in kemijske spremembe.

V mejnik visoke ravni znanja se je poleg nalog iz nižjih dveh mejnikov
uspešno umestilo še štirinajst nalog. Učenci, ki so se umestili v ta mejnik
znanja, so bili uspešni pri reševanju še šestih nalog z vsebinskega področ-
ja delitev in sestava snovi. Na tem vsebinskem področju so bili neuspešni
le pri treh nalogah. Uspešno so reševali tudi naloge z vsebinskega področ-
ja kemijske spremembe, saj so uspešno rešili pet nalog. Od sedmih nalog s
tega področja so bili neuspešni samo pri eni. Od nalog z vsebinskega pod-
ročja lastnosti snovi so bili uspešni pri reševanju še treh nalog in neuspešni
pri treh nalogah od skupno šestih. Učenci v mejniku najvišje ravni znanja
so bili uspešni pri reševanju vseh nalogah v nižjih mejnikih znanja ter še pri
treh nalogah z vsebinskega področja delitev in sestava snovi, dveh nalogah
z vsebinskega področja lastnosti snovi in eni nalogi z vsebinskega področ-

224
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229