Page 223 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 223
povezanost dejavnikov z dosežki učencev pr i kemiji v r azisk avi timss 2011

stališčih učencev do učenja kemije v Sloveniji. S sintakso SPSS smo analizi-
rali podatke o naših učencih pri kemiji in jih rangirali po mejnikih znanja.
Za vsako nalogo smo izračunali porazdelitev dosežka iz kemije v Sloveniji
po posameznih mejnikih znanja. Glede na dosežek naših učencev pri kemi-
ji smo določili mejnike znanja po zgledu mednarodnih kriterijev za dolo-
čanje umestitve posamezne naloge v ustrezen mejnik znanja in primerjali
umestitve posamezne naloge v nacionalne mejnike znanja z umestitvijo v
mednarodne mejnike znanja.

Poleg tega smo izračunali porazdelitev dosežkov iz kemije za učence
glede na mednarodno izračunane lestvice stališč. Lestvice po posameznih
mejnikih znanja združujejo odgovore učencev na več spremenljivk, s kate-
rimi so bili merjeni naslednji kazalci: naklonjenost učenju kemije, vredno-
tenje pomena kemije, samozavest pri učenju kemije in sodelovanje učencev
pri pouku kemije.

Pri opisovanju statistično pomembnih razlik v dosežkih med skupina-
mi po mejnikih znanja smo uporabili način interpretacije iz mednarodnega
poročila TIMSS 2011, kjer sta osnova za interpretacijo statistično pomemb-
nih razlik disjunktna intervala (± 2x standardna napaka) okoli povprečja
skupine (Martin idr., 2012).

Poleg opisane statistike smo za ugotavljanje povezanosti dejavnikov
pridobivanja znanja (neodvisna spremenljivka) in dosežka pri kemiji v Slo-
veniji (odvisna spremenljivka) uporabili linearno regresijsko analizo z IDB
Analyzerjem in paketom SPSS.

Rezultati in interpretacija
Preizkus znanja TIMSS 2011 je obsegal 44 kemijskih nalog, od teh je jav-
no objavljivih 32 nalog (Svetlik, 2012). Ostale naloge so t. i. »trend naloge«,
ki ostajajo tajne, ker bodo uporabljene tudi v naslednjem merjenju, in jih v
tem prispevku nismo obravnavali.

Ugotovili smo, da je znanje kemije slovenskih učencev, izkazano v
raziskavi TIMSS 2011, v primerjavi z učenci ostalih sodelujočih držav zelo
dobro.

Primerjava med mednarodnimi in nacionalnimi mejniki znanja nam
pokaže zanimivo sliko. Iz Tabele 16 vidimo, da na nacionalni ravni pri dva-
najstih nalogah ni razlik v umestitvi glede na mednarodno raven. V Slo-
veniji se je nižje kot v mednarodnem okviru umestilo sedemnajst nalog in
višje tri naloge.

223
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228