Page 221 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 221
povezanost dejavnikov z dosežki učencev pr i kemiji v r azisk avi timss 2011
iskav TIMSS se je pokazalo, da so glede na lestvico TIMSS po znanju pri-
merno razvrščeni učenci, ki so dosegli 400, 475, 550 in 625 točk. Te točke
so postale nosilke mejnikov nizke, srednje, visoke in najvišje ravni znanja.
Tabela 15: Razvrstitev učencev glede na število doseženih točk.
Mejnik znanja Interval
nizke ravni od vključno 400 do 474
srednje ravni od vključno 475 do 549
visoke ravni od vključno 550 do 624
najvišje ravni
več kot 625 točk
Doseganje mejnikov znanja poteka v dveh korakih:
1. razvrstitev učencev glede na število doseženih točk na preizkusu,
2. za učence, ki so se umestili po posameznih mejnikih, analiza do-
sežkov nalog, ki jih je uspešno rešila velika večina učencev s po-
dobnim številom točk.
Za določitev nalog, ki so se zasidrale v posamezni mejnik znanja, pa
je potrebno upoštevati še kriterij za umestitev nalog v posamezen mejnik.
Kriteriji za umestitev nalog v posamezni mejnik so za naloge izbirnega tipa
in naloge zaprtega tipa različni, in sicer velja:
– da je na naloge izbirnega tipa pravilno odgovorilo:
– vsaj 65 % učencev, ki so dosegli ustrezni interval točk, in manj
kot 50 % učencev, ki so dosegli en interval točk nižje;
– vsaj 60 % učencev, ki so dosegli ustrezni interval točk;
– manj kot 60 % učencev, ki so dosegli interval točk najvišje ravni
znanja.
– da je na naloge odprtega tipa pravilno odgovorilo:
– vsaj 50 % učencev, ki so dosegli ustrezni interval točk, brez spo-
dnje meje;
– manj kot 50 % učencev, ki so dosegli ustrezni interval točk naj-
višje ravni znanja.
V splošnem pomeni, da so učenci na višjih mejnikih znanja uspešno
reševali tudi naloge iz nižjih mejnikov (znanje namreč razumemo kot na-
raščajoče) (Mullis idr., 2008; Mullis, 2012).
221
iskav TIMSS se je pokazalo, da so glede na lestvico TIMSS po znanju pri-
merno razvrščeni učenci, ki so dosegli 400, 475, 550 in 625 točk. Te točke
so postale nosilke mejnikov nizke, srednje, visoke in najvišje ravni znanja.
Tabela 15: Razvrstitev učencev glede na število doseženih točk.
Mejnik znanja Interval
nizke ravni od vključno 400 do 474
srednje ravni od vključno 475 do 549
visoke ravni od vključno 550 do 624
najvišje ravni
več kot 625 točk
Doseganje mejnikov znanja poteka v dveh korakih:
1. razvrstitev učencev glede na število doseženih točk na preizkusu,
2. za učence, ki so se umestili po posameznih mejnikih, analiza do-
sežkov nalog, ki jih je uspešno rešila velika večina učencev s po-
dobnim številom točk.
Za določitev nalog, ki so se zasidrale v posamezni mejnik znanja, pa
je potrebno upoštevati še kriterij za umestitev nalog v posamezen mejnik.
Kriteriji za umestitev nalog v posamezni mejnik so za naloge izbirnega tipa
in naloge zaprtega tipa različni, in sicer velja:
– da je na naloge izbirnega tipa pravilno odgovorilo:
– vsaj 65 % učencev, ki so dosegli ustrezni interval točk, in manj
kot 50 % učencev, ki so dosegli en interval točk nižje;
– vsaj 60 % učencev, ki so dosegli ustrezni interval točk;
– manj kot 60 % učencev, ki so dosegli interval točk najvišje ravni
znanja.
– da je na naloge odprtega tipa pravilno odgovorilo:
– vsaj 50 % učencev, ki so dosegli ustrezni interval točk, brez spo-
dnje meje;
– manj kot 50 % učencev, ki so dosegli ustrezni interval točk naj-
višje ravni znanja.
V splošnem pomeni, da so učenci na višjih mejnikih znanja uspešno
reševali tudi naloge iz nižjih mejnikov (znanje namreč razumemo kot na-
raščajoče) (Mullis idr., 2008; Mullis, 2012).
221