Page 209 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 209
avniki finančne pismenosti med slovenskimi petnajstletnicami in petnajstletniki
b (s. e.) β (s. e.) R2* (s. e.)
0,18 (0,03)
Belgija (flamski del) 0,05 (0,05) 0,17 (0,02)
0,38 (0,04)*
konstanta 535,20 (5,78) -0,01 (0,04)
-0,15 (0,05)
spol 4,26 (4,16) 0,05 (0,04)
0,04 (0,05)
ekonomski, socialni in kulturni status 40,18 (4,55)* 0,01 (0,05)
učenje o upravljanju z denarjem kot poseben -1,30 (4,08) 0,08 (0,03)*
predmet v šoli 0,23 (0,03)*
-0,15 (0,03)*
učenje o upravljanju z denarjem znotraj predme- -15,00 (4,82) -0,04 (0,03)
ta v šoli -0,16 (0,02)*
0,09 (0,03)*
učenje o upravljanju z denarjem pri aktivnosti iz- -5,11 (4,68) 0,08 (0,03)*
ven šole
pogovor s starši 4,37 (6,08)
pogovor s prijatelji 0,76 (5,16 )
Italija
konstanta 454,65 (4,17)
spol 6,74 (2,28)*
ekonomski, socialni in kulturni status 19,67 (2,34)*
učenje o upravljanju z denarjem kot poseben -19,00 (3,51)*
predmet v šoli
učenje o upravljanju z denarjem znotraj predme- -3,64 (2,55)
ta v šoli
učenje o upravljanju z denarjem pri aktivnosti iz- -14,73 (2,12)*
ven šole
pogovor s starši/skrbniki 10,77 (3,14)*
pogovor s prijatelji 8,32 (2,55)*
Opomba: Podatki so obteženi z utežjo Final Student Weight. R2 je korigiran R2. Statistično
pomembni koeficienti (p > 0,05) so označeni z *. Vrednosti v oklepajih so standardne napake.
Kot lahko vidimo iz Tabele 13, je na mednarodnem vzorcu najmočnej-
ši napovednik dosežka finančne pismenosti ekonomski, socialni in kultur-
ni status (β = 0,36). Pomembni napovedniki dosežka finančne pismenosti
na mednarodni ravni, pa čeprav precej šibkejši, so tudi spol (β = 0,03), uče-
nje o upravljanju z denarjem kot poseben predmet v šoli (β = -0,09), učenje
o upravljanju z denarjem pri aktivnosti izven šole (β = -0,08) ter pogovor
s starši oz. skrbniki (β = 0,05) in pogovor s prijatelji (β = 0,03). Regresijski
model pa pojasni 21 % variance v dosežku finančne pismenosti na medna-
rodni ravni.
Tudi v regresijskem modelu, ki zajema le slovenske podatke, je naj-
močnejši napovednik ekonomski, socialni in kulturni status (β = 0,41). Po-
209
b (s. e.) β (s. e.) R2* (s. e.)
0,18 (0,03)
Belgija (flamski del) 0,05 (0,05) 0,17 (0,02)
0,38 (0,04)*
konstanta 535,20 (5,78) -0,01 (0,04)
-0,15 (0,05)
spol 4,26 (4,16) 0,05 (0,04)
0,04 (0,05)
ekonomski, socialni in kulturni status 40,18 (4,55)* 0,01 (0,05)
učenje o upravljanju z denarjem kot poseben -1,30 (4,08) 0,08 (0,03)*
predmet v šoli 0,23 (0,03)*
-0,15 (0,03)*
učenje o upravljanju z denarjem znotraj predme- -15,00 (4,82) -0,04 (0,03)
ta v šoli -0,16 (0,02)*
0,09 (0,03)*
učenje o upravljanju z denarjem pri aktivnosti iz- -5,11 (4,68) 0,08 (0,03)*
ven šole
pogovor s starši 4,37 (6,08)
pogovor s prijatelji 0,76 (5,16 )
Italija
konstanta 454,65 (4,17)
spol 6,74 (2,28)*
ekonomski, socialni in kulturni status 19,67 (2,34)*
učenje o upravljanju z denarjem kot poseben -19,00 (3,51)*
predmet v šoli
učenje o upravljanju z denarjem znotraj predme- -3,64 (2,55)
ta v šoli
učenje o upravljanju z denarjem pri aktivnosti iz- -14,73 (2,12)*
ven šole
pogovor s starši/skrbniki 10,77 (3,14)*
pogovor s prijatelji 8,32 (2,55)*
Opomba: Podatki so obteženi z utežjo Final Student Weight. R2 je korigiran R2. Statistično
pomembni koeficienti (p > 0,05) so označeni z *. Vrednosti v oklepajih so standardne napake.
Kot lahko vidimo iz Tabele 13, je na mednarodnem vzorcu najmočnej-
ši napovednik dosežka finančne pismenosti ekonomski, socialni in kultur-
ni status (β = 0,36). Pomembni napovedniki dosežka finančne pismenosti
na mednarodni ravni, pa čeprav precej šibkejši, so tudi spol (β = 0,03), uče-
nje o upravljanju z denarjem kot poseben predmet v šoli (β = -0,09), učenje
o upravljanju z denarjem pri aktivnosti izven šole (β = -0,08) ter pogovor
s starši oz. skrbniki (β = 0,05) in pogovor s prijatelji (β = 0,03). Regresijski
model pa pojasni 21 % variance v dosežku finančne pismenosti na medna-
rodni ravni.
Tudi v regresijskem modelu, ki zajema le slovenske podatke, je naj-
močnejši napovednik ekonomski, socialni in kulturni status (β = 0,41). Po-
209