Page 207 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 207
avniki finančne pismenosti med slovenskimi petnajstletnicami in petnajstletniki
Tabela 12: Regresijski model napovedovanja dosežka pri finančni pismenosti s spolom in
ekonomskim, socialnim ter kulturnim statusom na celotnem vzorcu.
b (s. e.) β (s. e.) R2* (s. e.)
0,13 (0,01)
mednarodno povprečje 0,00 (0,01) 0,16 (0,03)
0,36 (0,01)* 0,11 (0,02)
konstanta 501,28 (0,83) 0,08 (0,01)
-0,04 (0,04)
spol 0,17 (0,71) 0,40 (0,04)*
ekonomski, socialni in kulturni status 38,42 (0,85)* 3,03 (0,03)
0,33 (0,03)*
Slovenija
0,04 (0,02)*
konstanta 481,48 (2,88) 0,27 (0,02)*
spol -3,60 (3,14)
ekonomski, socialni in kulturni status 40,18 (3,77)*
Belgija (Flamski del)
konstanta 536,35 (3,65)
spol 3,72 (3,03)
ekonomski, socialni in kulturni status 36,50 (3,21)*
Italija
konstanta 467,38 (1,97)
spol 3,69 (1,61)*
ekonomski, socialni in kulturni status 24,61 (1,81)*
Opomba: Podatki so obteženi z utežjo Final Student Weight. R2 je korigiran R2. Statistično
pomembni koeficienti (p > 0,05) so označeni z *. Vrednosti v oklepajih so standardne napake.
Kot lahko vidimo v Tabeli 12, je v vseh štirih modelih statistično po-
memben napovednik ekonomski, socialni in kulturni status, ki je v vseh
štirih modelih tudi zelo močen oz. najmočnejši napovednik. Tako na med-
narodni ravni kot v izbranih državah se napovedna moč ekonomskega, so-
cialnega in kulturnega statusa giba nekje med 0,3 in 0,4 (0,03 < β > 0,04). Iz
tega sklepamo, da višji ekonomski, socialni in kulturni status 15-letnika na-
poveduje tudi njegov višji dosežek pri finančni pismenosti.
Prav tako lahko iz Tabele 12 razberemo, da je spol statistično pomem-
ben napovednik dosežka finančne pismenosti le v Italiji (β = 0,04), vendar
je njegova moč veliko šibkejša kot napovedna moč ekonomskega, socialne-
ga in kulturnega statusa. Za Italijo to pomeni, da imajo fantje statistično
pomembno višje dosežke od deklet, kar potrjuje tudi šibka statistično po-
membna pozitivna povezanost med spolom in dosežkom finančne pisme-
nosti (r = 0,05; p < 0,05).
207
Tabela 12: Regresijski model napovedovanja dosežka pri finančni pismenosti s spolom in
ekonomskim, socialnim ter kulturnim statusom na celotnem vzorcu.
b (s. e.) β (s. e.) R2* (s. e.)
0,13 (0,01)
mednarodno povprečje 0,00 (0,01) 0,16 (0,03)
0,36 (0,01)* 0,11 (0,02)
konstanta 501,28 (0,83) 0,08 (0,01)
-0,04 (0,04)
spol 0,17 (0,71) 0,40 (0,04)*
ekonomski, socialni in kulturni status 38,42 (0,85)* 3,03 (0,03)
0,33 (0,03)*
Slovenija
0,04 (0,02)*
konstanta 481,48 (2,88) 0,27 (0,02)*
spol -3,60 (3,14)
ekonomski, socialni in kulturni status 40,18 (3,77)*
Belgija (Flamski del)
konstanta 536,35 (3,65)
spol 3,72 (3,03)
ekonomski, socialni in kulturni status 36,50 (3,21)*
Italija
konstanta 467,38 (1,97)
spol 3,69 (1,61)*
ekonomski, socialni in kulturni status 24,61 (1,81)*
Opomba: Podatki so obteženi z utežjo Final Student Weight. R2 je korigiran R2. Statistično
pomembni koeficienti (p > 0,05) so označeni z *. Vrednosti v oklepajih so standardne napake.
Kot lahko vidimo v Tabeli 12, je v vseh štirih modelih statistično po-
memben napovednik ekonomski, socialni in kulturni status, ki je v vseh
štirih modelih tudi zelo močen oz. najmočnejši napovednik. Tako na med-
narodni ravni kot v izbranih državah se napovedna moč ekonomskega, so-
cialnega in kulturnega statusa giba nekje med 0,3 in 0,4 (0,03 < β > 0,04). Iz
tega sklepamo, da višji ekonomski, socialni in kulturni status 15-letnika na-
poveduje tudi njegov višji dosežek pri finančni pismenosti.
Prav tako lahko iz Tabele 12 razberemo, da je spol statistično pomem-
ben napovednik dosežka finančne pismenosti le v Italiji (β = 0,04), vendar
je njegova moč veliko šibkejša kot napovedna moč ekonomskega, socialne-
ga in kulturnega statusa. Za Italijo to pomeni, da imajo fantje statistično
pomembno višje dosežke od deklet, kar potrjuje tudi šibka statistično po-
membna pozitivna povezanost med spolom in dosežkom finančne pisme-
nosti (r = 0,05; p < 0,05).
207