Page 211 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 211
avniki finančne pismenosti med slovenskimi petnajstletnicami in petnajstletniki

finančne pismenosti pri italijanskih in slovenskih 15-letnikih. Spol je šibek,
a vendar pomemben napovednik dosežka na mednarodni ravni (β = 0,01) v
Italiji (β = 0,08) in kaže na to, da imajo fantje v teh dveh vzorcih višji dose-
žek pri finančni pismenosti kot dekleta.

Tabela 14: Regresijski model napovedovanja dosežka pri finančni pismenosti s spolom,
z ekonomskim, socialnim in kulturnim statusom ter posedovanjem bančnega računa
oz. predplačniške kartice na podvzorcu 2.

b (s. e.) β (s. e.) R2* (s. e.)
0,14 (0,01)
Mednarodno povprečje 0,02 (0,01)* 0,17 (0,05)
0,32 (0,01)* 0,13 (0,03)
konstanta 504,59 (1,82) 0,09 (0,01)* 0,07 (0,01)
0,01 (0,01)
spol 2,01 (1,00)*
- 0,07 (0,05)
ekonomski, socialni in kulturni status 33,67 (1,25)* 0,34 (0,05)*
0,17 (0,05)*
posedovanje bančnega računa 11,27 (1,44)* 0,03 (0,05)

posedovanje predplačniške kartice 0,09 (1,81) 0,02 (0,05)
0,26 (0,04)*
Slovenija 0,17 (0,05)*
0,10 (0,04)*
konstanta 469,66 (6,06)
0,04 (0,02)
spol - 6,25 (4,24) 0,23 (0,02)*
0,05 (0,02)*
ekonomski, socialni in kulturni status 31,99 (4,72)* 0,07 (0,02)*

posedovanje bančnega računa 23,52 (6,22)*

posedovanje predplačniške kartice 2,83 (4,56)

Belgija (flamski del)

konstanta 540,23 (6,62)

spol 2,07 (4,29)

ekonomski, socialni in kulturni status 27,63 (4,17)*

posedovanje bančnega računa 18,49 (5,60)*

posedovanje predplačniške kartice 12,02 (4,47)*

Italija

konstanta 479,21 (2,55)

spol 3,27 (2,07)

ekonomski, socialni in kulturni status 20,37 (2,17)*

posedovanje bančnega računa 4,37 (2,07)*

posedovanje predplačniške kartice 7,99 (2,49)*

Opomba: Podatki so obteženi z utežjo Final Student Weight. R2 je korigiran R2. Statistično
pomembni koeficienti (p > 0,05) so označeni z *. Vrednosti v oklepajih so standardne napake.

Največ variance v dosežku finančne pismenosti 15-letnikov pojasni
slovenski regresijski model, to je kar 21 %, kar je tudi enako odstotku pojas-

211
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216