Page 204 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 204
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
vico vprašanj (FQ001Q04, FQ001Q10 in FQ001Q06)2 odgovarjala polovica
vključenih 15-letnikov, na drugo polovico vprašanj (FQ001Q01, FQ001Q02
in FQ001Q11) pa druga polovica vključenih, zato smo vzorec za nadaljnjo
analizo razdelili na dva podvzorca glede na to, na katero polovico vprašanj
so 15-letniki odgovarjali.
Tabela 11: Opis obeh podvzorcev.
spol (%) povprečni do-
N sežek finančne
dekleta fantje pismenost
Podvzorec 1 (odgovarjali na vprašanja FQ001Q01,FQ001 Q02 inFQ001 Q11)
mednarodno povprečje 14074 49 (0,52) 51 (0,52) 496,5 (1,13)
Slovenija 606 48 (1,24) 52 (1,24) 483,9 (6,07)
Belgija (flamski del) 540 53 (1,97) 47 (1,97) 540,4 (4,40)
Italija 3487 50 (2,90) 50 (2,90) 467,9 (2,62)
Podvzorec 2 (odgovarjali na vprašanja FQ001Q04,FQ001 Q10 in FQ001Q06)
mednarodno povprečje 14967 50 (0,52) 50 (0,52) 497,7 (1,06)
Slovenija 706 48 (2,18) 52 (2,18) 484,3 (3,56)
Belgija (flamski del) 553 49 (1,35) 51 (1,35) 541,8 (4,33)
Italija 3581 50 (1,52) 50 (1,52) 464,8 (2,22)
Opomba: Vrednosti v oklepajih so standardne napake.
Kot lahko vidimo iz Tabele 11, sta oba podvzorca precej enakovredna,
ohranjata pa tudi lastnosti mednarodnega vzorca.
Opis instrumentov
Vsak vzorčeni 15-letnik je bil deležen preverjanja znanja na področju finanč-
ne pismenosti, reševal je vprašalnik o ozadenjskih dejavnikih ter vprašal-
nik o ozadenjskih dejavnikih finančne pismenosti.
Preverjanje finančne pismenosti je preverjalo razumevanje področja
glede na vsebine (denar in transakcije, načrtovanje in upravljanje financ,
tveganje in nagrada, finančno okolje), procese (identifikacija finančnih
informacij, analiza informacij v finančnem okolju, ocenjevanje finanč-
nih problemov, apliciranje finančnega znanja in razumevanja) in kontekst
(uporaba znanja v okoljih, vezanih na izobraževanje in delo, delo in druži-
no, posameznika in družbo).
2 Uporabljena vprašanja bodo podrobneje predstavljena v nadaljevanju v razdelku
Uporabljene spremenljivke.
204
vico vprašanj (FQ001Q04, FQ001Q10 in FQ001Q06)2 odgovarjala polovica
vključenih 15-letnikov, na drugo polovico vprašanj (FQ001Q01, FQ001Q02
in FQ001Q11) pa druga polovica vključenih, zato smo vzorec za nadaljnjo
analizo razdelili na dva podvzorca glede na to, na katero polovico vprašanj
so 15-letniki odgovarjali.
Tabela 11: Opis obeh podvzorcev.
spol (%) povprečni do-
N sežek finančne
dekleta fantje pismenost
Podvzorec 1 (odgovarjali na vprašanja FQ001Q01,FQ001 Q02 inFQ001 Q11)
mednarodno povprečje 14074 49 (0,52) 51 (0,52) 496,5 (1,13)
Slovenija 606 48 (1,24) 52 (1,24) 483,9 (6,07)
Belgija (flamski del) 540 53 (1,97) 47 (1,97) 540,4 (4,40)
Italija 3487 50 (2,90) 50 (2,90) 467,9 (2,62)
Podvzorec 2 (odgovarjali na vprašanja FQ001Q04,FQ001 Q10 in FQ001Q06)
mednarodno povprečje 14967 50 (0,52) 50 (0,52) 497,7 (1,06)
Slovenija 706 48 (2,18) 52 (2,18) 484,3 (3,56)
Belgija (flamski del) 553 49 (1,35) 51 (1,35) 541,8 (4,33)
Italija 3581 50 (1,52) 50 (1,52) 464,8 (2,22)
Opomba: Vrednosti v oklepajih so standardne napake.
Kot lahko vidimo iz Tabele 11, sta oba podvzorca precej enakovredna,
ohranjata pa tudi lastnosti mednarodnega vzorca.
Opis instrumentov
Vsak vzorčeni 15-letnik je bil deležen preverjanja znanja na področju finanč-
ne pismenosti, reševal je vprašalnik o ozadenjskih dejavnikih ter vprašal-
nik o ozadenjskih dejavnikih finančne pismenosti.
Preverjanje finančne pismenosti je preverjalo razumevanje področja
glede na vsebine (denar in transakcije, načrtovanje in upravljanje financ,
tveganje in nagrada, finančno okolje), procese (identifikacija finančnih
informacij, analiza informacij v finančnem okolju, ocenjevanje finanč-
nih problemov, apliciranje finančnega znanja in razumevanja) in kontekst
(uporaba znanja v okoljih, vezanih na izobraževanje in delo, delo in druži-
no, posameznika in družbo).
2 Uporabljena vprašanja bodo podrobneje predstavljena v nadaljevanju v razdelku
Uporabljene spremenljivke.
204