Page 182 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 182
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

Rezultati v Tabeli 7 kažejo, da največji delež odgovorov študentov, ki
so se jim pričakovanja v celoti izpolnila in ki so to vprašanje dopolnili s po-
jasnilom, zajema kategorija vpogled v delo (22,0 %). Kot razlog za izpolnitev
pričakovanj so študentje izpostavili seznanitev s svojim bodočim poklicem
in možnost poučevanja ter vodenja razreda. Malo manjši delež odgovorov
študentov se nahaja v kategoriji osebna pričakovanja (20,6 %), kjer so štu-
dentje izpostavili, da so v času praktičnega usposabljanja pridobili samoza-
vest pri poučevanju, zaupanje vase in motivacijo za nadaljnji študij in delo.
Podobno visok delež odgovorov se nahaja v kategoriji pridobivanje prak-
tičnih izkušenj in znanj (19,1 %). V tej kategoriji so študentje kot razlog za
izpolnitev pričakovanj v celoti navedli, da so se med opravljanjem prak-
tičnega usposabljanja naučili veliko novega in pomembnega za opravljanje
pedagoškega poklica. Povsem enako število odgovorov se nahaja v katego-
riji sodelovanje z mentorjem in drugimi strokovnimi delavci (19,1 %), kjer so
študentje izpostavili, da so se njihova pričakovanja v celoti izpolnila pre-
težno zaradi dobrega odnosa z mentorjem in drugimi strokovnimi delav-
ci ter zaradi strokovne pomoči in nasvetov, pridobljenih s strani mentorja.
Manjši delež zajemajo odgovori, uvrščeni v kategorijo vključenost v dejav-
nosti in spoznavanje učnega procesa (7,3 %), iz katerih je mogoče razbrati, da
so se pričakovanja študentov v celoti izpolnila zaradi tega, ker so sodelova-
li pri različnih dejavnostih, ki so potekale na izbrani instituciji ter na ta na-
čin dobili vpogled v celotni potek vzgojno-izobraževalnega procesa te in-
stitucije. Podobno majhen delež odgovorov se nahaja tudi v kategoriji stik
z učenci (6,0 %), kjer so študentje navedli, da je k njihovi izpolnitvi priča-
kovanj v celoti prispevalo neposredno delo v razredu in z učenci. Odgovori
treh študentov, ki se nahajajo v kategoriji drugo (4,4 %), se navezujejo pred-
vsem na to, da je praktično pedagoško usposabljanje potekalo po pričako-
vanjih študentov. V kategorijo dokumentacija (1,5 %) spada le en odgovor, iz
katerega je mogoče razbrati, da so se pričakovanja tega študenta izpolnila v
celoti zaradi manjšega obsega izpolnjevanja dokumentacije ter posledično
večje možnosti sodelovanja v drugih aktivnostih. V kategorijo obdobje tra-
janja (0,0 %) ni bilo mogoče uvrstiti nobenega odgovora.

Največji delež odgovorov študentov, ki so se jim pričakovanja glede
celotnega poteka praktičnega pedagoškega usposabljanja delno izpolnila,
zajema kategorija obdobje trajanja (38,2 %). Ti študentje so navedli, da je
obdobje trajanja usposabljanja prekratko, saj večina v tem času ni uspe-
la opraviti vseh zadolžitev v skladu s pričakovanji ter pridobiti dovolj zna-
nja in sposobnosti za poučevanje. Skoraj petina odgovorov študentov, ki

182
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187