Page 178 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 178
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

Tabela 3: Število (f) in strukturni odstotki (f %) študentov po oceni o izpolnitvi pričakovanj
glede celotnega poteka praktičnega pedagoškega usposabljanja.

Stopnja izpolnitve pričakovanj f f%
v celoti izpolnjena 84 56,7
delno izpolnjena 59 39,9
niso izpolnjena 5 3,4
skupaj 148 100,09

Rezultati v Tabeli 3 kažejo, da so se dobri polovici anketiranih študen-
tov (56,7 %) pričakovanja glede celotnega poteka praktičnega usposabljanja
v celoti izpolnila. 39,9 % študentov je ocenilo, da so se njihova pričakovanja
le delno izpolnila, in le majhnemu deležu študentov (3,4 %) se pričakova-
nja glede usposabljanja niso izpolnila. Pridobljeni rezultati nakazujejo ve-
liko do srednje veliko zadovoljstvo študentov s praktičnim usposabljanjem
in odpirajo vprašanje o tem, zakaj so pričakovanja pri skoraj 40 % anketi-
ranih študentov le delno izpolnjena. Pri tem pa je potrebno upoštevati, da
imajo študentje različno predznanje, izkušnje in motivacijo ter so praktič-
no pedagoško usposabljanje opravljali v različnih institucijah. Pridoblje-
ne rezultate v Tabeli 3 lahko navežemo na rezultate različnih raziskav na
področju praktičnega pedagoškega usposabljanja v zadnjih letih v Slove-
niji (Herzog idr., 2009; Lah, 2015; Rus in Ivanuš-Grmek, 2016; Trškan idr.,
2015; Vršnik Perše idr., 2014), ki so pokazale, da so študentje v splošnem za-
dovoljni s praktičnim usposabljanjem, vendar kljub temu izražajo različne
predloge glede organizacije in izvedbe usposabljanja.

Tabela 4: Izid χ2-preizkusa v oceni izpolnitve pričakovanj študentov glede celotnega poteka
praktičnega pedagoškega usposabljanja glede na vrsto fakultete.

Stopnja izpolnitve Vrsta fakultete
pričakovanj
FNM UM FF UM PEF UM skupaj
v celoti izpolnjena f f% f f%
delno izpolnjena 15 71,4 f f% f f% 84 56,7
niso izpolnjena 6 28,6 59 39,9
skupaj 0 0,0 37 46,8 32 66,7 5 3,4
izid χ2-preizkusa 21 100,0 148 100,0
37 46,8 16 33,3

5 6,4 0 0,0

79 100,0 48 100,0

χ2 = 11,459 P =0,022

Izid χ2-preizkusa kaže obstoj statistično značilne razlike v oceni iz-
polnitve pričakovanj študentov glede celotnega poteka praktičnega usposa-
bljanja glede na vrsto fakultete (P = 0,022). Na podlagi dobljenih rezultatov

178
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183