Page 186 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 186
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

ličnih aktivnosti ipd. Glede na razloge za delno izpolnitev oz. neizpolnitev
pričakovanj študentov predlagamo povečan obseg praktičnega pedagoške-
ga usposabljanja v pedagoških študijskih programih in čim prejšnjo vklju-
čitev teh študentov v praktično pedagoško usposabljanje. Na ta način bodo
študentje kot bodoči strokovni delavci v vzgoji in izobraževanju že na za-
četku svoje poklicne poti soočeni tako s teoretičnimi kot s praktičnimi vi-
diki poučevanja. Izpostaviti je potrebno, da študentje praktično pedagoško
usposabljanje opravljajo v različnih institucijah, pri različnih mentorjih, z
različnim osebnim predznanjem in izkušnjami in so zato temu primerno
ter pričakovano drugačne tudi njihove izkušnje. Kljub temu verjamemo, da
je večje povezovanje vseh sodelujočih v procesu praktičnega pedagoškega
usposabljanja dobrodošlo za vse, predvsem pa za študente; le-tem bi se z ok-
repitvijo medsebojnih povezav med institucijami omogočilo še uspešnejše
pridobivanje praktičnih izkušenj in znanj.

Predstavljeni empirični raziskavi bi lahko dali večjo, mogoče tudi bolj
zaokroženo, dimenzijo na ta način, da bi anketni vprašalnik za študente
ustrezno prilagodili in vzorec anketirancev razširili še na druge deležnike
v procesu praktičnega pedagoškega usposabljanja, torej na mentorje in vi-
sokošolske učitelje. Na ta način bi pridobili rezultate, ki bi temeljili na pod-
lagi subjektivnega mnenja in izkušenj mentorjev ter visokošolskih učiteljev.

Literatura

Caires, S., Almeida Vieira, L. D. (2012). Becoming a Teacher: Student Teachers'
Experiences and Perceptions about Teaching Practice. European Journal
of Teacher Education, 35(2), 163–178.

Čagran, B., Cvetek, S. in Otič, M. (2006). Vloga pedagoške prakse v programih
za izobraževanje učiteljev. V C. Peklaj (ur.), Teorija in praksa v izobraže-
vanju učiteljev (121–136). Ljubljana: Center za pedagoško izobraževanje Fi-
lozofske fakultete.

Gruber, G. (2010). The Teaching Practice for Romanian Students in Social Sci-
ences: The Romanian Students' Teaching Practice on Civic Culture. Inter-
national Journal of Interdisciplinary Social Sciences, 5(6), 321–329.

Glasbena pedagogika. (2014). Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulte-
ta, Študij, Študijski programi 2. stopnje, Glasbena pedagogika, Velja od
2015/2016, Študijski program druge stopnje Glasbena pedagogika, Učni
načrti predmetov. Najdeno 22. oktobra 2015 na spletnem naslovu http://
www.PEF.um.si/293/glasbena+pedagogika

186
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191