Page 176 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 176
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
Raziskovalni vzorec
V vzorec smo vključili 127 študentov prvih letnikov in 21 študentov drugih
letnikov študijskih programov druge stopnje, vpisanih v 37 različnih eno-
predmetnih in dvopredmetnih študijskih programov druge stopnje na UM
FNM, UM FF ter UM PEF.
Ker so študentje prvih letnikov predstavljali večinski delež anketira-
nih študentov, smo v času anketiranja s strani referatov omenjenih treh
fakultet pridobili podatke o številu vpisanih študentov v prve letnike za
študijsko leto 2013/2014 – teh je bilo skupno 236. Primerjava vzorca anke-
tiranih študentov in vzorca vpisanih študentov v prve letnike je pokazala,
da je bilo anketiranih 54 % vseh študentov, ki so bili v tistem času vpisani v
prvi letnik enopredmetnih in dvopredmetnih študijskih programov druge
stopnje vseh treh fakultet.
Postopki zbiranja podatkov
Anketiranje je potekalo nevodeno in anonimno v aprilu in maju 2014. V
marcu 2014 smo predmetne didaktike oz. profesorje posameznih študij-
skih programov, pristojnih za praktično pedagoško usposabljanje študen-
tov druge stopnje na vseh treh fakultetah (UM FNM, UM FF in UM PEF),
prosili za pomoč pri anketiranju študentov. S pristojnimi smo se dogovorili
za termine anketiranja (večinoma ob koncu ur študijskih vaj ali predavanj)
ter v aprilu in maju 2014 izvajali anketiranje študentov v manjših skupinah.
Študentje so vprašalnik izpolnjevali ročno in približno 15 minut.
Vsebinsko-metodološke značilnosti vprašalnika
Celoten anketni vprašalnik je sestavljen iz več delov; v prispevku predsta-
vljamo le dva izmed njih, in sicer najprej predstavimo ocene študentov o iz-
polnitvi pričakovanj glede poteka praktičnega pedagoškega usposabljanja,
nato pa utemeljitve študentov pri ocenjevanju izpolnitve pričakovanj gle-
de poteka usposabljanja. Na podlagi pregleda ustrezne literature, podrobne
preučitve študijskih programov, enotnih in enopomenskih navodili ter ne-
vodenega anketiranja smo zagotovili, da anketni vprašalnik ustreza vsem
potrebnim merskim karakteristikam. Veljavnost anketnega vprašalnika
smo zagotovili s pomočjo strokovnjakov za njegovo vsebinsko in formalno
stran ter s pregledom ustrezne literature oz. podrobne preučitve vseh štu-
dijskih programov druge stopnje na UM FNM, UM FF in UM PEF (Obraz-
ci, Pedagoška praksa, b. d.; Praksa – 1. stopnja, b. d.; Praksa – 2. stopnja, b.
176
Raziskovalni vzorec
V vzorec smo vključili 127 študentov prvih letnikov in 21 študentov drugih
letnikov študijskih programov druge stopnje, vpisanih v 37 različnih eno-
predmetnih in dvopredmetnih študijskih programov druge stopnje na UM
FNM, UM FF ter UM PEF.
Ker so študentje prvih letnikov predstavljali večinski delež anketira-
nih študentov, smo v času anketiranja s strani referatov omenjenih treh
fakultet pridobili podatke o številu vpisanih študentov v prve letnike za
študijsko leto 2013/2014 – teh je bilo skupno 236. Primerjava vzorca anke-
tiranih študentov in vzorca vpisanih študentov v prve letnike je pokazala,
da je bilo anketiranih 54 % vseh študentov, ki so bili v tistem času vpisani v
prvi letnik enopredmetnih in dvopredmetnih študijskih programov druge
stopnje vseh treh fakultet.
Postopki zbiranja podatkov
Anketiranje je potekalo nevodeno in anonimno v aprilu in maju 2014. V
marcu 2014 smo predmetne didaktike oz. profesorje posameznih študij-
skih programov, pristojnih za praktično pedagoško usposabljanje študen-
tov druge stopnje na vseh treh fakultetah (UM FNM, UM FF in UM PEF),
prosili za pomoč pri anketiranju študentov. S pristojnimi smo se dogovorili
za termine anketiranja (večinoma ob koncu ur študijskih vaj ali predavanj)
ter v aprilu in maju 2014 izvajali anketiranje študentov v manjših skupinah.
Študentje so vprašalnik izpolnjevali ročno in približno 15 minut.
Vsebinsko-metodološke značilnosti vprašalnika
Celoten anketni vprašalnik je sestavljen iz več delov; v prispevku predsta-
vljamo le dva izmed njih, in sicer najprej predstavimo ocene študentov o iz-
polnitvi pričakovanj glede poteka praktičnega pedagoškega usposabljanja,
nato pa utemeljitve študentov pri ocenjevanju izpolnitve pričakovanj gle-
de poteka usposabljanja. Na podlagi pregleda ustrezne literature, podrobne
preučitve študijskih programov, enotnih in enopomenskih navodili ter ne-
vodenega anketiranja smo zagotovili, da anketni vprašalnik ustreza vsem
potrebnim merskim karakteristikam. Veljavnost anketnega vprašalnika
smo zagotovili s pomočjo strokovnjakov za njegovo vsebinsko in formalno
stran ter s pregledom ustrezne literature oz. podrobne preučitve vseh štu-
dijskih programov druge stopnje na UM FNM, UM FF in UM PEF (Obraz-
ci, Pedagoška praksa, b. d.; Praksa – 1. stopnja, b. d.; Praksa – 2. stopnja, b.
176