Page 131 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 131
izzivi multiprofesionalnega sodelovanja

akterjev, ki v njih sodelujejo. Npr., v državah, kjer v projektu TITA pre-
izkušamo delovanje multiprofesionalnih timov pri preprečevanju zgo-
dnjega opuščanja izobraževanja (Francija, Luksemburg, Švica), so bili le-
-ti vzpostavljeni z nacionalno zakonodajo, ki zagotavlja ustrezno sistemsko
umestitev njihovega delovanja v šolski praksi. Prav tako pa so inovativ-
na usposabljanja multiprofesionalnih timov ustrezno podprta z nacional-
no strategijo za preprečitev zgodnjega opuščanja izobraževanja. Rezultati
projekta torej kažejo, da je kljub kompleksnosti delovanja multiprofesio-
nalnih timov izzive njihovega uspešnega delovanja pri obravnavi zgodnje-
ga opuščanja izobraževanja mogoče obvladovati z upoštevanjem načel na
podatkih temelječega izobraževanja (oz. z ustrezno sistemsko/javnopolitič-
no podprtim sodelovanjem med znanostjo/ strokovnjaki in prakso). Izziv
pa ostaja, kako takšne pristope prenesti izven okvira sodelujočih držav ter
na ta način prispevati k zmanjševanju zgodnjega opuščanja izobraževanja
na ravni celotne EU.

Sklepne misli
Kljub številnim potencialom multiprofesionalnega sodelovanja pri prepre-
čevanju zgodnjega opuščanja izobraževanja, ki jih prepoznavajo instituci-
je EU, ter množici interdisciplinarnih pristopov, ki obravnavajo uspešnost
delovanja multiprofesionalnih timov, se le-ti pri vzpostavitvi, izvajanju ter
spremljanju in vrednotenju svojega delovanja soočajo s številnimi, v pri-
spevku predstavljenimi, izzivi, ki pa jih je, kot prikazano, z ustrezno in
skrbno načrtovanimi in izvedenimi pristopi mogoče obvladati ter preseči.
Pri tem se je še posebej potrebno zavedati, da:
− uspešno uresničevanje multiprofesionalnega sodelovanja v pra-

ksi zahteva, da je le-to uspešno vzpostavljeno in koordinirano na
vseh in med vsemi ravnmi (šolski, lokalni, regionalni, nacional-
ni); šolski pristopi, ki niso uspešno podprti z ustreznim institu-
cionalnim okvirom, kot tudi le nacionalno zasnovani pristopi,
ki se uspešno ne implementirajo v praksi, so namreč obsojeni na
neuspeh (Evropski parlament, 2011: 63); sodelovanje med javno-
političnimi odločevalci, strokovnjaki in praktiki na vseh ravneh
lahko bistveno prispeva k uspešnosti multiprofesionalnega sode-
lovanja; potrebna je sprememba kulture medsebojnega sodelova-
nja v družbi na vseh ravneh;

131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136