Page 127 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 127
izzivi multiprofesionalnega sodelovanja

ga opuščanja izobraževanja), temveč tudi kompetence sodelovanja. Pri tem
je pomembno tako:
a) znanje o skupinskem delu in poznavanje timskih vlog ter
b) specifične spretnosti (prilagodljivost, komunikacija, asertivnost,

vodstvene spretnosti) kot tudi
c) drža/odnos (pozitiven pristop do timskega dela, naklonjenost do

članstva v timu).
Usposabljanje je lahko usmerjeno v izboljševanje kompetenc posa-
meznika, na tim kot celoto ali na oboje (Day, Gronn in Salas, 2004). Pri
navzkrižnem treningu npr. član spozna in izkusi delo enega izmed dru-
gih članov tima (najprej skozi opis nalog in odgovornosti, nato skozi opa-
zovanje). Pozornost je potrebno posvetiti tudi postopkom po usposabljanju
(evalvacija usposabljanja, prenos in uporaba novega znanja v praksi) (Salas
in Cannon-Bowers, 2001).
Če povzamemo, za uspešno delovanje multiprofesionalnih timov na
mikro ravni ni dovolj le to, da time sestavimo, temveč jih moramo smiselno
oblikovati v skladu s splošnim institucionalnim (sistemskim) kontekstom,
zagotoviti, da imajo člani ustrezne (dopolnjujoče se) timske kompetence in
kompetence, vezane na nalogo, dogovoriti način vodenja teh timov ter za-
gotoviti ustrezna usposabljanja.

Procesi in stanja v timu
Za razumevanje delovanja timov je poleg dejavnikov, predstavljenih zgo-
raj, potrebno razumeti tudi procese in stanja, ki se odvijajo v timu. Procesi
in stanja v timu opisujejo, kakšna je interakcija med člani skupine in z oko-
ljem ter kako člani kombinirajo in koordinirajo svoje vire (znanje, spret-
nosti, trud), da organizirajo delo na nalogi in dosežejo skupni cilj (Marks,
Mathieu, in Zaccaro, 2001; Kozlowski in Ilgen, 2006).

V različnih fazah razvoja tima so v ospredju različni procesi v timu (Il-
gen idr., 2005; Marks idr., 2001):
1. v začetni fazi vzpostavljanja tima oz. pri prehodih med cikli je

pomembna definicija poslanstva in ciljev, vzpostavljanje zaupanja
med člani tima (da bodo dosegli cilj) kot tudi medsebojnega zau-
panja v smislu občutka (psihološke) varnosti) in načrtovanja (zbi-
ranje informacij in oblikovanje strategij);

127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132