Page 130 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 130
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

V projektu TITA smo zato kot raziskovalci/strokovnjaki na podlagi
znanstvenih podlag (skoraj 50 preglednih znanstvenih člankov), ki služijo
kot podpora javnopolitičnim eksperimentom, pripravili tudi kratka pripo-
ročila za praktike.3 Posebna pozornost pri pripravi priporočil je bila name-
njena ustreznemu prevodu kompleksnih znanstvenih podlag v praktikom
uporabna in jasno razumljiva sporočila/priporočila. Med praktiki v naci-
onalnih kontekstih sodelujočih držav so bila priporočila ocenjena kot iz-
redno pomemben pripomoček za razvoj na podatkih temelječih izobra-
ževalnih praks, ki multiprofesionalnim timom ter ostalim praktikom na
šolah omogočajo boljše razumevanje zgodnjega opuščanja izobraževanja
ter učinkovitejše soočanje s tem.

Poleg navedenih priporočil so bila v projektu TITA oblikovana tudi
posebna inovativna usposabljanja za praktike. Upoštevajoč znanstvene
podlage in sodobne pristope profesionalnega razvoja strokovnih delavcev v
izobraževanju (video-usposabljanja, samorefleksija, ergonomija) je bila raz-
vita posebna spletna platforma TITA@action.4 Le-ta z videoprikazom delo-
vanja multiprofesionalnih timov v avtentičnih situacijah ter spletno (samo)
evalvacijo njihovega delovanja (dodane vrednosti, odprtih vprašanj, dilem
in izzivov) s strani vključenih praktikov ter strokovnjakov predstavlja pros-
to dostopni spletni pripomoček za institucionalizirane in neformalne obli-
ke profesionalnega usposabljanja na področju mutliprofesionalnega sode-
lovanja pri zgodnjem opuščanju izobraževanja, in to za širok krog akterjev
v širšem evropskem prostoru. Pozitivni učinki takšne oblike inovativnih
spletnih usposabljanj multiprofesionalnih timov so bili v projektu potrjeni
v javnopolitičnih eksperimentih v Franciji, Luksemburgu in Švici, njihovi
potenciali za uporabo v širšem evropskem prostoru pa na posebej priprav-
ljenih predstavitvah prepoznani s strani strokovnjakov in praktikov dru-
gih evropskih držav.

Rezultati projekta TITA so pokazali pozitivne učinke obeh pristo-
pov poglobljenega sodelovanja strokovnjakov in praktikov ter še posebej
izpostavili pomen zagotovitve ustreznih sistemskih pogojev za vzpostavi-
tev in delovanje multiprofesionalnih timov ter kontinuirano usposabljanje

3 Kratka priporočila (150–250 besed) temeljijo na obsežnem pregledu znanstvene in
strokovne literature ter evropskih in nacionalnih dokumentov, zlasti na področju
(1) zgodnjega opuščanja izobraževanja, (2) multiprofesionalnega sodelovanja ter (3)
usposabljanja za sodelovanje z drugimi strokovnjaki ter učenci. Vsako izmed več kot
35 priporočil vsebuje glavno ugotovitev na podlagi pregleda literature ter s tem po-
vezane implikacije in priporočila za prakso.

4 http://titaproject.eu/spip.php?article206

130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135