Page 129 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 129
izzivi multiprofesionalnega sodelovanja

time vzpostavijo in zagotovijo določeni mehanizmi spremljanja in vredno-
tenja. Pri vrednotenju uspešnosti multiprofesionalnih timov je treba poseb-
no pozornost nameniti ne le doseganju prvotno zastavljenih ciljev, temveč
tudi novih in preoblikovanih ciljev, ki so v procesu delovanja multiprofe-
sionalnih timov (morda) nastali na podlagi različnih profesionalnih pog-
ledov vključenih akterjev. Prav tako je treba uresničevanje ciljev presojati
ne le z vidika multiprofesionalnih timov kot celote, temveč z vidika (pozi-
tivnega) prispevka multiprofesionalnega sodelovanja k (nadaljnjemu) de-
lovanju posameznih vključenih sektorjev. Ustrezno vrednotenje dosežkov
multiprofesionalnih timov je ključno za ohranitev/ukinitev njihovega so-
delovanja na določenem področju (trajnost) ali celo razširitev njihovega so-
delovanja na druga področja (razširitev agende) (Hood idr., 1993; Bryson
idr., 2006).

Pomembno vprašanje pri spremljanju in vrednotenju delovanja in do-
sežkov multiprofesionalnih timov je tudi odgovornost vključenih akterjev
zanje. Zaradi kompleksne prepletenosti različnih sektorjev je še posebej po-
membno, da sistem odgovornosti natančno spremlja vložke, procese in do-
sežke na podlagi različnih metod zbiranja, interpretacije in uporabe po-
datkov ter v sodelovanju s člani multiprofesionalnih timov in z vodji na
ravni sistema, ki so vzpostavili multiprofesionalno sodelovanje na določe-
nem področju (Hood idr., 1993; Bryson idr., 2006).

Od preseganja izzivov k uspešnemu sodelovanju
Številni, v prejšnjem poglavju predstavljeni, dejavniki, ki vplivajo na delo-
vanje multiprofesionalnih timov, nakazujejo na številne izzive uspešnos-
ti teh timov pri reševanju problemov in doseganju ciljev. V projektu TITA
smo za obvladovanje in preseganje izzivov multiprofesionalnega sodelova-
nja upoštevali načela na podatkih temelječega izobraževanja. Upoštevajoč
pomen tesnega sodelovanja med javnopolitičnimi odločevalci, strokovnja-
ki in praktiki pri reševanju sodobnih družbenih problemov (kot je zgodnje
opuščanje izobraževanja) smo uporabili dva pristopa: pripravo znanstve-
no utemeljenih priporočil za praktike in njihova inovativna usposabljanja.
Oba pristopa izvirata iz prepričanja, da morajo praktiki za svoje uspešno
sodelovanje z drugimi praktiki razumeti zgodnje opuščanje izobraževanja
in bistvena načela multiprofesionalnega sodelovanja ter razvijati in krepiti
posebne veščine. Naloga strokovnjakov in javnopolitičnih odločevalcev je,
da jih pri tem ustrezno podprejo.

129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134