Page 124 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 124
OSTAVITEV r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

IZHODIŠČNI POGOJI
Značilnosti problemov

Institucionalne značilnosti (makro)konteksta

IZVAJANJE DEJAVNIKI DELOVANJA PROCESI
TIMOV (na mikro ravni): Začetna faza:

- oblikovanje tima - definicija poslanstva, ciljev
- kompetence - vzpostavitev zaupanja
- velikost - načrtovanje
- usposabljanje
- vodenje Aktivna faza:
- izvrševanje naloge
- spremljanje
- prilagajanje
- medosebni procesi

STANJA
- kognitivna
- medosebna/motivacijska/čustvena
- vedenjska

CILJISPREMLJANJE
- doseganje ciljevIN VREDNOTENJE
- razširitev agende/sodelovanja
- trajnost
ODGOVORNOST
- vložki, procesi, dosežki

Slika 10: Izbrani dejavniki uspešnega delovanja multiprofesionalnih timov.

Izhodiščni pogoji
Vzpostavitev multiprofesionalnih timov je odvisna od številnih zu-
nanjih pogojev, med katere uvrščamo značilnosti problema, ki naj bi ga
tim naslavljal, ter značilnosti institucionalnega konteksta, v katerem se tim
vzpostavlja. Pri identifikaciji problema so pomembne tako značilnosti pro-
blema samega: a) resnost problema, vključno s prepoznanimi negativni-
mi posledicami za skupnost in potrebo po intervenciji; b) izvor in komple-
ksnost problema ter stopnja negotovosti njegove rešitve; c) razpoložljivost
virov (denar, znanje, politična podpora) za njegovo reševanje. Večji kot sta
resnost in kompleksnost problema ter bolj kot so omejeni viri, verjetneje
bo za njegovo reševanje zaznana potreba po multiprofesionalnem sodelo-
vanju. Pri njegovi vzpostavitvi pa imata še pomembnejšo vlogo od samih
izvornih značilnosti problemov percepcija in odziv nanje s strani akterjev,
ki so predvideni za njihovo reševanje. Za uspešno vzpostavitev multipro-

124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129