Page 123 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 123
izzivi multiprofesionalnega sodelovanja

d) intenziteta sodelovanja (deljenje informacij, združevanje funkcij);
e) pobuda za sodelovanje (prostovoljno, institucionalizirano).

Iz pregleda znanstvene in strokovne literature prav tako lahko identi-
ficiramo različne nacionalne pristope in oblike multiprofesionalnega sode-
lovanja, ki so odvisni od političnih struktur in kulturnih tradicij držav ter
zgodovinske umeščenosti multiprofesionalnega sodelovanja v njih. Pou-
darjeno je tudi pomanjkanje sistematičnega vrednotenja obstoječih pristo-
pov multiprofesionalnega sodelovanja, ki bi ponudilo vpogled v uspešnost
njihovega delovanja. Posledično se tudi definicije multiprofesionalnega so-
delovanja med seboj razlikujejo. V prispevku ta fenomen razumemo kot
strukturo in proces, v katerem različni akterji konstruktivno odkrivajo
svoje različne poglede na problem in iščejo rešitev, ki presega njihovo parti-
kularno percepcijo mogočih rešitev (Gray, 1989: 5). Pri svojem delovanju in
odločitvah avtonomni akterji interaktivno sodelujejo na podlagi skupnih
pravil, norm in struktur, da bi skupaj rešili problem oz. dosegli zastavljene
cilje (Hood idr., 1993; Wood in Gray, 1991). Kljub raznolikim znanstveno-
raziskovalnim uvidom je v znanstveni literaturi moč identificirati številne
dejavnike uspešnega multiprofesionalnega sodelovanja, ki jih prikazujemo
v nadaljevanju.

Dejavniki uspešnega multiprofesionalnega sodelovanja
Pregled teoretskih in raziskovalnih predpostavk izkazuje, da multiprofe-
sionalnega sodelovanja, kljub njegovim številnim prepoznanim potencia-
lom v dokumentih institucij EU, v praksi ni enostavno uresničevati. Prep-
rosti znanstveno podprti recepti za uspešno delovanje multiprofesionalnih
timov2 ne obstajajo, je pa iz raznolikih znanstvenih pristopov moč identifi-
cirati številne prepletajoče se dejavnike njihove uspešnosti, ki jih prikazu-
jemo v nadaljevanju (Slika 10) po posameznih fazah delovanja multiprofe-
sionalnih timov (vzpostavitev, izvajanje, spremljanje in vrednotenje) (npr.
Hood idr., 1993; Bryson idr., 2006).

2 Time, ki se razvijejo na podlagi multiprofesionalnega sodelovanja, imenujemo mul-
tiprofesionalni timi.
123
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128