Page 119 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 119
Izzivi multiprofesionalnega sodelovanja
pri obravnavi zgodnjega opuščanja
izobraževanja
Urška Štremfel in Maša Vidmar
Zgodnje opuščanje izobraževanja (osipništvo) je v Evropski uniji (EU)
prepoznano kot resen problem tako za posameznika kot celotno družbo.
Predstavlja izgubo posameznikovih individualnih življenjskih priložnos-
ti kot tudi socialnih in ekonomskih potencialov družbe kot celote (Svet
Evropske unije, 2011). V tem okviru je bila na ravni EU (Evropski svet,
2000) leta 2000 opredeljena ciljna vrednost (referenčna raven povprečne
evropske uspešnosti), v okviru katere si države članice prizadevajo, da bi bil
odstotek tistih posameznikov, ki med 18. in 24. letom niso vključeni v iz-
obraževanje in so izobraževanje ter usposabljanje opustili brez zaključene
srednješolske izobrazbe, manj kot 10 %. Podatki Evropske komisije (2016)
kažejo, da se EU kot celota vztrajno, a počasi približuje zastavljenemu cilju
(17,6 % osipnikov leta 2000, 13,9 % osipnikov leta 2010, 11,0 % osipnikov leta
2015), čeprav še vedno obstajajo razlike med regijami oz. med določenimi
podskupinami učencev. Svet EU za izobraževanje in Evropska komisija sta
leta 2012 ob pregledu uresničevanja evropskega strateškega cilja ocenila, da
dosedanji pristopi za obravnavo in preprečevanje zgodnjega opuščanja iz-
obraževanja niso dovolj uspešni, in izpostavila multiprofesionalno sodelo-
vanje kot obetaven pristop k reševanju problematike.
Namen prispevka je prikazati potenciale, znanstvene podlage, izbra-
no prakso in izzive multiprofesionalnega sodelovanja pri preprečevanju
zgodnjega opuščanja izobraževanja. V prvem delu prispevka podrobne-
je predstavimo, kako potenciale multiprofesionalnega sodelovanja, kot jih
119
pri obravnavi zgodnjega opuščanja
izobraževanja
Urška Štremfel in Maša Vidmar
Zgodnje opuščanje izobraževanja (osipništvo) je v Evropski uniji (EU)
prepoznano kot resen problem tako za posameznika kot celotno družbo.
Predstavlja izgubo posameznikovih individualnih življenjskih priložnos-
ti kot tudi socialnih in ekonomskih potencialov družbe kot celote (Svet
Evropske unije, 2011). V tem okviru je bila na ravni EU (Evropski svet,
2000) leta 2000 opredeljena ciljna vrednost (referenčna raven povprečne
evropske uspešnosti), v okviru katere si države članice prizadevajo, da bi bil
odstotek tistih posameznikov, ki med 18. in 24. letom niso vključeni v iz-
obraževanje in so izobraževanje ter usposabljanje opustili brez zaključene
srednješolske izobrazbe, manj kot 10 %. Podatki Evropske komisije (2016)
kažejo, da se EU kot celota vztrajno, a počasi približuje zastavljenemu cilju
(17,6 % osipnikov leta 2000, 13,9 % osipnikov leta 2010, 11,0 % osipnikov leta
2015), čeprav še vedno obstajajo razlike med regijami oz. med določenimi
podskupinami učencev. Svet EU za izobraževanje in Evropska komisija sta
leta 2012 ob pregledu uresničevanja evropskega strateškega cilja ocenila, da
dosedanji pristopi za obravnavo in preprečevanje zgodnjega opuščanja iz-
obraževanja niso dovolj uspešni, in izpostavila multiprofesionalno sodelo-
vanje kot obetaven pristop k reševanju problematike.
Namen prispevka je prikazati potenciale, znanstvene podlage, izbra-
no prakso in izzive multiprofesionalnega sodelovanja pri preprečevanju
zgodnjega opuščanja izobraževanja. V prvem delu prispevka podrobne-
je predstavimo, kako potenciale multiprofesionalnega sodelovanja, kot jih
119