Page 120 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 120
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

v svojih priporočilih opredeljujejo institucije EU, v praksi uresničujemo v
mednarodnem projektu TITA (Medsektorski pristop k obravnavi zgodnje-
ga opuščanja šolanja: inovativna usposabljanja, pripomočki  in dejavno-
sti). V drugem delu prispevka se posvetimo znanstvenim podlagam mul-
tiprofesionalnega sodelovanja, pri čemer uvedemo temeljna konceptualna
izhodišča raziskovanja multiprofesionalnega sodelovanja ter predstavimo
v teoretskih in empiričnih raziskavah izpostavljene dejavnike uspešnega
multiprofesionalnega sodelovanja. V tretjem delu prispevka prikažemo,
kako številne izzive uspešnega multiprofesionalnega sodelovanja, ki jih je
moč identificirati v znanstveni literaturi, z upoštevanjem načel na podatkih
temelječega izobraževanja naslavljamo v projektu TITA. V sklepnem delu
predstavimo sintezo ključnih ugotovitev in sporočil prispevka.

Prispevek temelji na analizi primarnih (uradnih) dokumentov institu-
cij EU, obsežnem pregledu znanstvene literature ter predstavitvi dejavnosti
in rezultatov projekta TITA, ki multiprofesionalno sodelovanje pri obrav-
navi zgodnjega opuščanja izobraževanja uresničuje in preizkuša v praksi.
Pri pregledu znanstvene literature je bil uporabljen interdisciplinarni pri-
stop (analiza politik, teorija organizacij, pedagogika, andragogika, psiho-
logija, filozofija), ki omogoča čim celovitejši zaobjem problema zgodnjega
opuščanja izobraževanja ter na tej podlagi identifikacijo in oblikovanje po-
litike ter prakse multiprofesionalnega sodelovanja za njegovo preprečeva-
nje.

Multiprofesionalno sodelovanje v ogledalu evropskih
izobraževalnih politik in praks
Ideja o pomenu multiprofesionalnega sodelovanja pri preprečevanju zgo-
dnjega opuščanja izobraževanja v dokumentih EU ni nova in se umešča v
siceršnje strategije odpiranja izobraževalnega sektorja v širši družbeni in
politični kontekst. Kot uvodoma navedeno je multiprofesionalno sodelova-
nje (na ravni politik in praks) v različnih dokumentih institucij EU oprede-
ljeno kot pomemben dejavnik uresničevanja strateških ciljev EU. Evropski
svet (2000; 2009) sodelovanje izobraževalnega z drugimi sektorji (mladi,
zdravstvo, sociala, zaposlovanje, gospodarstvo) postavlja v središče razvoja
EU. Svet EU (2011) multiprofesionalno sodelovanje v izobraževanju prepoz-
nava kot pomemben element izboljševanja delovanja šole. Evropska komi-
sija (2013) delovanje multiprofesionalnih timov v šolah poudarja kot ključ-
no strategijo izboljševanja in inovacije pedagoškega procesa. Pri tem so
pomembni aktivna udeležba ter vertikalno in horizontalno sodelovanje ne

120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125