Page 121 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 121
izzivi multiprofesionalnega sodelovanja

le vladnih, temveč tudi nevladnih in zasebnih organizacij, posameznikov
in institucij na vseh ravneh – nacionalni, regionalni, lokalni, šolski.

Poudarjenost multiprofesionalnega sodelovanja pri preprečevanju
zgodnjega opuščanja izobraževanja v dokumentih EU izvira iz zaveda-
nja, da zgodnja opustitev izobraževanja ni enkratna individualna odloči-
tev posameznika, temveč je posledica niza različnih (negativnih) dogodkov
in dejavnikov v njegovem osebnem, družinskem in/ali šolskem življenju.
Preplet številnih dejavnikov (na individualni, šolski, sistemski ravni), ki
vodijo do zgodnjega opuščanja izobraževanja, slednje opredeljuje kot kom-
pleksen problem, ki zahteva prav takšne pristope njegovega reševanja. Oz.
povedano drugače, ker zgodnjega opuščanja izobraževanja ne moremo pri-
pisati zgolj enemu dejavniku (npr. zdravstvene težave, socialne stiske, šol-
ska klima, pomanjkanje motivacije), tudi odgovori nanj ne morejo biti eno-
značni, temveč zahtevajo kompleksen multiprofesionalni pristop (Evropski
parlament, 2011).

Poleg multiprofesionalnega sodelovanja je pri obravnavi zgodnje-
ga opuščanja izobraževanja v EU še posebej poudarjen pomen na podat-
kih temelječega oblikovanja politik (Svet EU, 2011). Na podatkih temelječe
izobraževanje naj bi državam članicam EU in institucijam EU omogočilo
oblikovanje in izvajanje najučinkovitejših izobraževalnih politik ter praks
(Evropska komisija, 2007; Eurydice, 2017). Javnopolitični odločevalci, stro-
kovnjaki in deležniki (praktiki) naj bi tako združili moči pri iskanju nove-
ga (javnopolitično relevantnega) znanja in rešitev sodobnih javnopolitičnih
problemov na področju izobraževanja.

Projekt TITA prispeva k uresničevanju navedenih strateških ciljev in
usmeritev EU z znanstveno zasnovanimi, s preizkušenimi in ovrednoteni-
mi inovativnimi multiprofesionalnimi pristopi za preprečevanje zgodnje-
ga opuščanja izobraževanja. Pri tem projekt naslavlja enega izmed ključnih
javnopolitičnih priporočil EU: spodbujanje in podporo multiprofesional-
nih timov v šolah, ki bodo preprečevali in obravnavali zgodnje opuščanje
izobraževanja na podlagi na podatkih temelječih politik in praks (Thema-
tic Working Group, 2013). Bistveno vprašanje na podatkih temelječega obli-
kovanja politik se glasi »Kaj deluje«? (npr. Sanderson, 2002; Wyatt, 2002). V
projektu TITA vprašanje naslavljamo z dveh vidikov: a) kaj deluje na podla-
gi teoretskih in raziskovalnih predpostavk (priprava znanstvenih podlag);
b) kaj deluje na podlagi izvedbe javnopolitičnih eksperimentov (evalvacija
delovanja multiprofesionalnih timov v praksi). Javnopolitični eksperimen-
ti se izvajajo v Franciji, Luksemburgu in Švici, kjer so multiprofesionalni

121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126