Page 84 - Rajka Bračun Sova, Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2016. Digitalna knjižnica, Dissertationes 28
P. 84
rajka bračun sova ■ umetnina – ljubezen na prvi pogled?
sti (v nadaljevanju tega poglavja skrajšano imenovani »poznavalci« in
»nepoznavalci«). Rezultati so predstavljeni v dveh sklopih.
Rezultate oziroma situacije ponazarjajo izbrani navedki iz intervju-
jev, kjer je, kadar gre za tisti del intervjuja, ki je potekal v galeriji, v okle-
paju najprej naveden eksponat, na katerega se odziv nanaša. Zaradi dol-
žine navedkov so nekateri primerno skrajšani. Kadar pa je za razumeva-
nje potrebno več konteksta, je navedek daljši, lahko je predstavljen celo
del pogovora. Kjer je to potrebno, so dodani poudarki (poševni tisk).
Prepis intervjujev je knjižni, toda kar se da zvest izvirniku. Pavze,
daljše od treh sekund, so označene s številko v oklepaju. Nedokončane
misli so označene s tremi pikami. Pri praznem oklepaju gre za nerazu-
mljiv del posnetka. Relevantna opažanja so navedena v oklepaju.
Podobnosti med poznavalci in nepoznavalci
Obiskovalčev diskurz: intervjuji
Poznavalci in nepoznavalci
Neposredna izkušnja »Mi je pa pri tej sliki zanimivo to, ko sem jo od blizu pogle-
z avtentičnim predmetom dala, v bistvu skoraj, kot da ne bi bila končana oziroma na tej
podlagi, ko na kartonu ni povsod nanešena barva.«
Celostno doživljanje umetnine »Kako izvrstno je znal likovno tega nacista upodobiti kot
Odzivanje s čustvenimi pošast, kot grozno pošast, ki je zadajala smrt. V ozadju obe-
doživetji šeni, ki pretresejo. Zelo malo likovne govorice, pač črno-be-
la, linije zadaj. Sijajno pokaže, kaj je hotel pokazati.«
»To me je razžalostilo.«
Vnašanje osebnih izkušenj »Kar je meni tukaj najbolj zanimivo, je to, da je ta grafika po
eni strani karikirana, po drugi strani pa ekspresivna. To je
pa že tako, da je meni prav osebno kot risarju čisto z nekega
profesionalnega vidika zanimivo, ker je tudi nekaj takega, za
kar si jaz celo včasih sam prizadevam.«
Iskanje informacij a) »Najprej poskušam ugotoviti, kaj meni predstavlja, na-
(funkcija interpretacije) slov pa mi potem pomaga, da lahko še kako drugače vi-
a) napis ob umetnini dim.«
b) Avantgarda 20-ih let b) »Tukaj se mi zdi preobilje podatkov naenkrat in ne vem,
c) barva sten kje bi se lotil.«
c) »Sploh nisem opazil.«
Slika 8: Prikaz podatkov o obiskovalčevem diskurzu, pridobljenih z intervjuva-
njem ciljno izbranih obiskovalcev (podobnosti med poznavalci in nepoznavalci).
V prvem sklopu so predstavljene nekatere značilnosti razumevanja v
muzeju razstavljenih umetniških del, ki so v obeh skupinah podobne
(slika 8). Gre za procese doživljanja oziroma razumevanja umetnin, med
sti (v nadaljevanju tega poglavja skrajšano imenovani »poznavalci« in
»nepoznavalci«). Rezultati so predstavljeni v dveh sklopih.
Rezultate oziroma situacije ponazarjajo izbrani navedki iz intervju-
jev, kjer je, kadar gre za tisti del intervjuja, ki je potekal v galeriji, v okle-
paju najprej naveden eksponat, na katerega se odziv nanaša. Zaradi dol-
žine navedkov so nekateri primerno skrajšani. Kadar pa je za razumeva-
nje potrebno več konteksta, je navedek daljši, lahko je predstavljen celo
del pogovora. Kjer je to potrebno, so dodani poudarki (poševni tisk).
Prepis intervjujev je knjižni, toda kar se da zvest izvirniku. Pavze,
daljše od treh sekund, so označene s številko v oklepaju. Nedokončane
misli so označene s tremi pikami. Pri praznem oklepaju gre za nerazu-
mljiv del posnetka. Relevantna opažanja so navedena v oklepaju.
Podobnosti med poznavalci in nepoznavalci
Obiskovalčev diskurz: intervjuji
Poznavalci in nepoznavalci
Neposredna izkušnja »Mi je pa pri tej sliki zanimivo to, ko sem jo od blizu pogle-
z avtentičnim predmetom dala, v bistvu skoraj, kot da ne bi bila končana oziroma na tej
podlagi, ko na kartonu ni povsod nanešena barva.«
Celostno doživljanje umetnine »Kako izvrstno je znal likovno tega nacista upodobiti kot
Odzivanje s čustvenimi pošast, kot grozno pošast, ki je zadajala smrt. V ozadju obe-
doživetji šeni, ki pretresejo. Zelo malo likovne govorice, pač črno-be-
la, linije zadaj. Sijajno pokaže, kaj je hotel pokazati.«
»To me je razžalostilo.«
Vnašanje osebnih izkušenj »Kar je meni tukaj najbolj zanimivo, je to, da je ta grafika po
eni strani karikirana, po drugi strani pa ekspresivna. To je
pa že tako, da je meni prav osebno kot risarju čisto z nekega
profesionalnega vidika zanimivo, ker je tudi nekaj takega, za
kar si jaz celo včasih sam prizadevam.«
Iskanje informacij a) »Najprej poskušam ugotoviti, kaj meni predstavlja, na-
(funkcija interpretacije) slov pa mi potem pomaga, da lahko še kako drugače vi-
a) napis ob umetnini dim.«
b) Avantgarda 20-ih let b) »Tukaj se mi zdi preobilje podatkov naenkrat in ne vem,
c) barva sten kje bi se lotil.«
c) »Sploh nisem opazil.«
Slika 8: Prikaz podatkov o obiskovalčevem diskurzu, pridobljenih z intervjuva-
njem ciljno izbranih obiskovalcev (podobnosti med poznavalci in nepoznavalci).
V prvem sklopu so predstavljene nekatere značilnosti razumevanja v
muzeju razstavljenih umetniških del, ki so v obeh skupinah podobne
(slika 8). Gre za procese doživljanja oziroma razumevanja umetnin, med