Page 111 - Rajka Bračun Sova, Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2016. Digitalna knjižnica, Dissertationes 28
P. 111
rezultati raziskave 111

Razstava je postavljena kronološko – gre za časovno zaporedje ume-
tnostnih obdobij, izmov. Začne se z impresionisti z začetka 20. stoletja
in konča z deli iz devetdesetih let (Novi kolektivizem, Irwin, Mirko Bra-
tuša in drugi). Gre za »pregled«, »razvoj« slovenske moderne umetno-
sti, kot piše v vodniku:

Razstava 20. stoletje / kontinuitete in prelomi Moderne galerije pred-
stavlja temeljni kronološki pregled umetnosti in postopnega razvoja ozi-
roma vzpostavitve in vseh ključnih sprememb umetnostnega sistema v
slovenskem prostoru v 20. stoletju (gre za vprašanje oblikovanja muzej-
ske, galerijske oziroma širše razstavne politike, mednarodnih povezav
in obenem še umetnostnega trga). (Str. 6.)

Načrt postavitve kaže takšno zaporedje umetnostnih obdobij oziro-
ma izmov (slika 2; navedeno kot v originalu):

– Vstop modernizma
– Ekspresionizem
– Nova stvarnost
– Generacija Neodvisnih
– Avantgarda 20-ih let
– Partizanska umetnost
– Modernizem 50-ih in 60-ih let
– Informel
– Slikarstvo 70-ih let
– Neokonstruktivizem
– OHO
– Retroavantgarda
– Nova podoba
– Realizmi (v avli oziroma prostoru, kjer je informativni center)

V knjižnem vodniku kaže »kazalo« vsebine nekoliko drugačno ta-
ksonomijo (obiskovalec torej razpolaga z dvema načrtoma, ki nista pov-
sem identična), in sicer:

1. Vstop likovnega modernizma v slovenski prostor
1a. Fotografija na začetku 20. stoletja
2. Ekspresionizem, nova stvarnost, generacija Neodvisnih
2a. Fotografija 20-ih in 30-ih let
3. Začetek = avantgarda
4. Partizanska umetnost
5. Po osvoboditvi: socrealizem in modernizem
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116