Page 110 - Rajka Bračun Sova, Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2016. Digitalna knjižnica, Dissertationes 28
P. 110
rajka bračun sova ■ umetnina – ljubezen na prvi pogled?
Umetnostnozgodovinski diskurz
predvideni dve ključni poti ogleda: »kronološka« in »problemska«, po-
udarek na drugi
Razstava obiskovalec pot izbere sam (dejavni obiskovalec): »Kot obiskovalci 21.
stoletja ste zato prepuščeni predvsem sebi, svoji lastni svobodi, ki jo na
načrtu postavitve označuje vstopna točka postavitve.«
odsotnost tekstovne interpretacije (ekskluzivno le eno pojasnilo ob
umetnini), zgolj osnovne informacije
prisotnost tacitne interpretacije
»abstraktna« interpretacija (ne temelji na predmetu)
Knjižni vodnik zaprta interpretacija
problematična komunikacija
prevideva poznavalca umetnosti (strokoven jezik)
predvideno vnaprejšnje poznavanje umetnin in poznavanje drugih, z ek-
sponati povezanih umetnikov, umetniških del, kritikov, umetnostnih
zgodovinarjev in dogodkov
Vodeni ogledi nepojasnjena strokovna terminologija, termini v tujem jeziku
istovetenje umetniškega dela z avtorjem
ni interpretacije o interpretaciji
zaprta interpretacija
Slika 11: Prikaz podatkov o umetnostnozgodovinskem diskurzu, pridobljenih
z pridobljenih z analizo razstave, knjižnega vodnika in vodenih ogledov.
Razstava
Razstava je v avtentični, modernistični Ravnikarjevi stavbi. Zavze-
ma polovico galerijskega prostora. (Druga polovica je namenjena ob-
časnim razstavam.) Eksponati so v petih vzdolžnih dvoranah, od ka-
terih so tri predeljene z notranjimi stenami, kot razstavni prostor pa je
mišljena tudi avla oziroma prostor, kjer je informativni center (blagaj-
na). Prehod med temi petimi dvoranami je mogoč na dveh točkah, kar
obiskovalcu glede na celoto omogoča vijuganje ali premočrtno hojo.
Vstopna točka je v prvi dvorani – tu naj bi obiskovalec začel ogled raz-
stave. Iz avle oziroma prostora, kjer je informativni center, pa je mogo-
če vstopiti tudi v druge dvorane. Tako je označeno na načrtu, v resni-
ci pa je dostop do zadnjega prostora – vstop v sobo NSK – onemogo-
čen, saj so vrata zaradi tam locirane knjigarne zaprta. (Koncept se tu-
kaj podre.) Opisana prostorska zasnova je določala tudi vsebinsko po-
stavitev (gl. sliko 2).
Umetnostnozgodovinski diskurz
predvideni dve ključni poti ogleda: »kronološka« in »problemska«, po-
udarek na drugi
Razstava obiskovalec pot izbere sam (dejavni obiskovalec): »Kot obiskovalci 21.
stoletja ste zato prepuščeni predvsem sebi, svoji lastni svobodi, ki jo na
načrtu postavitve označuje vstopna točka postavitve.«
odsotnost tekstovne interpretacije (ekskluzivno le eno pojasnilo ob
umetnini), zgolj osnovne informacije
prisotnost tacitne interpretacije
»abstraktna« interpretacija (ne temelji na predmetu)
Knjižni vodnik zaprta interpretacija
problematična komunikacija
prevideva poznavalca umetnosti (strokoven jezik)
predvideno vnaprejšnje poznavanje umetnin in poznavanje drugih, z ek-
sponati povezanih umetnikov, umetniških del, kritikov, umetnostnih
zgodovinarjev in dogodkov
Vodeni ogledi nepojasnjena strokovna terminologija, termini v tujem jeziku
istovetenje umetniškega dela z avtorjem
ni interpretacije o interpretaciji
zaprta interpretacija
Slika 11: Prikaz podatkov o umetnostnozgodovinskem diskurzu, pridobljenih
z pridobljenih z analizo razstave, knjižnega vodnika in vodenih ogledov.
Razstava
Razstava je v avtentični, modernistični Ravnikarjevi stavbi. Zavze-
ma polovico galerijskega prostora. (Druga polovica je namenjena ob-
časnim razstavam.) Eksponati so v petih vzdolžnih dvoranah, od ka-
terih so tri predeljene z notranjimi stenami, kot razstavni prostor pa je
mišljena tudi avla oziroma prostor, kjer je informativni center (blagaj-
na). Prehod med temi petimi dvoranami je mogoč na dveh točkah, kar
obiskovalcu glede na celoto omogoča vijuganje ali premočrtno hojo.
Vstopna točka je v prvi dvorani – tu naj bi obiskovalec začel ogled raz-
stave. Iz avle oziroma prostora, kjer je informativni center, pa je mogo-
če vstopiti tudi v druge dvorane. Tako je označeno na načrtu, v resni-
ci pa je dostop do zadnjega prostora – vstop v sobo NSK – onemogo-
čen, saj so vrata zaradi tam locirane knjigarne zaprta. (Koncept se tu-
kaj podre.) Opisana prostorska zasnova je določala tudi vsebinsko po-
stavitev (gl. sliko 2).