Page 101 - Rajka Bračun Sova, Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2016. Digitalna knjižnica, Dissertationes 28
P. 101
rezultati raziskave 101
19.) Da so stene tako pobarvane, se jim je zdelo »nepomembno za ga-
lerijo«, celo »neokusno početje« (int. 25). Prav simpatičen je bil od-
ziv najstarejše udeleženke v raziskavi, rojene leta 1931, ki je celo življe-
nje delala kot medicinska sestra. Dejala mi je: »Jaz sem več bolnic vi-
dela kot vi svoj čas.« (Int. 19.) Ničesar ni povezala s socializmom, ki pa
ga sicer dobro pozna.
Odzivi nepoznavalcev so razumljivi. Razumeti jih moramo ne samo
v kontekstu estetske (ne)pismenosti, ampak tudi muzejske (ne)pismeno-
sti. Ta ugotovitev pa se že navezuje na razlike med poznavalci in nepo-
znavalci, ki so predmet naslednjega sklopa rezultatov.
TRIANGULACIJA 1 - Obiskovalčev diskurz
Opazovanje Intervjuji
Neposredna izkušnja opazovanje od blizu in daleč »Mi je pa pri tej sliki zanimivo
z avtentičnim predmetom to, ko sem jo od blizu pogledala,
v bistvu skoraj, kot da ne bi bila
končana oziroma na tej podla-
gi, ko na kartonu ni povsod na-
nešena barva.«
branje napisov (v povezavi s »Najprej poskušam ugotoviti,
tem tudi ponovno gledanje iste kaj meni predstavlja, naslov pa
umetnine) mi potem pomaga, da lahko še
kako drugače vidim.«
Iskanje informacij nekateri obiskovalci iščejo in- »Takrat sem si prav vzela čas, pa
(funkcija interpretacije) formacije o umetnini, drugi ne prebirala.«
»In da bi si jaz čas vzela in šla
tole brat, recimo, da bi prišla v
to sobo, samo da tole preberem,
ne vem, če bi si.«
Avantgarda 20-ih let: večina »Tukaj se mi zdi preobilje po-
gleda celoto in se ne poglablja datkov naenkrat in ne vem, kje
v besedila bi se lotil.«
Slika 9: Prikaz triangulacije podatkov o obiskovalčevem diskurzu, pridobljenih z
opazovanjem naključnih obiskovalcev in intervjuvanjem ciljno izbranih obisko-
valcev.
Na koncu prvega sklopa še sistematičen prikaz prve od treh trian-
gulacij (slika 9). Kombinacija empiričnih podatkov o obiskovalčevem
diskurzu, pridobljenih z opazovanjem naključnih obiskovalcev in in-
tervjuvanjem ciljno izbranih obiskovalcev, ki se nanašajo na neposre-
dno izkušnjo z avtentičnim predmetom in iskanje informacij, poka-
že na skladja.
19.) Da so stene tako pobarvane, se jim je zdelo »nepomembno za ga-
lerijo«, celo »neokusno početje« (int. 25). Prav simpatičen je bil od-
ziv najstarejše udeleženke v raziskavi, rojene leta 1931, ki je celo življe-
nje delala kot medicinska sestra. Dejala mi je: »Jaz sem več bolnic vi-
dela kot vi svoj čas.« (Int. 19.) Ničesar ni povezala s socializmom, ki pa
ga sicer dobro pozna.
Odzivi nepoznavalcev so razumljivi. Razumeti jih moramo ne samo
v kontekstu estetske (ne)pismenosti, ampak tudi muzejske (ne)pismeno-
sti. Ta ugotovitev pa se že navezuje na razlike med poznavalci in nepo-
znavalci, ki so predmet naslednjega sklopa rezultatov.
TRIANGULACIJA 1 - Obiskovalčev diskurz
Opazovanje Intervjuji
Neposredna izkušnja opazovanje od blizu in daleč »Mi je pa pri tej sliki zanimivo
z avtentičnim predmetom to, ko sem jo od blizu pogledala,
v bistvu skoraj, kot da ne bi bila
končana oziroma na tej podla-
gi, ko na kartonu ni povsod na-
nešena barva.«
branje napisov (v povezavi s »Najprej poskušam ugotoviti,
tem tudi ponovno gledanje iste kaj meni predstavlja, naslov pa
umetnine) mi potem pomaga, da lahko še
kako drugače vidim.«
Iskanje informacij nekateri obiskovalci iščejo in- »Takrat sem si prav vzela čas, pa
(funkcija interpretacije) formacije o umetnini, drugi ne prebirala.«
»In da bi si jaz čas vzela in šla
tole brat, recimo, da bi prišla v
to sobo, samo da tole preberem,
ne vem, če bi si.«
Avantgarda 20-ih let: večina »Tukaj se mi zdi preobilje po-
gleda celoto in se ne poglablja datkov naenkrat in ne vem, kje
v besedila bi se lotil.«
Slika 9: Prikaz triangulacije podatkov o obiskovalčevem diskurzu, pridobljenih z
opazovanjem naključnih obiskovalcev in intervjuvanjem ciljno izbranih obisko-
valcev.
Na koncu prvega sklopa še sistematičen prikaz prve od treh trian-
gulacij (slika 9). Kombinacija empiričnih podatkov o obiskovalčevem
diskurzu, pridobljenih z opazovanjem naključnih obiskovalcev in in-
tervjuvanjem ciljno izbranih obiskovalcev, ki se nanašajo na neposre-
dno izkušnjo z avtentičnim predmetom in iskanje informacij, poka-
že na skladja.