Page 52 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 52
Izlaga tiga evangelia
Inu on je odguvoril: »Ne.« Natu so ony k njemu djali: »Kaj si
tedaj? De my tim odguvor damo, kateri so nas poslali. Kaj ti
sam od sebe praviš?« On je djal: »Jest sim ena vpieča štima v
pusčavi. Porovnajte pot tiga GOSPUDA, kakor je Ezaias
162. Iz 40,3; Mt 3,3; Mr 1,3; Lk 3,4. prerok rekal.«162
163. Jn 1,24–28; Lk 3,15–16.
Jnu163 ty, kir so bily poslani, so bily od farizeov. Jnu ony so
164. Čevljev, sandalov. njega vprašali inu djali k njemu: »Zakaj ti tedaj karsčuješ,
165. Mr 1,7; Apd 13,25. kadar nejsi ti Christus ni Elias ni en prerok?« Joannes je nym
odguvoril inu je djal: »Iest karsčujem z vodo, ali vsrejdo mei
166. Iz Luthrove pridige na navadni dan 1533. vas je eden stopil, kateriga vi ne znate. On je ta isti, kateri za
na njegovem domu. Gre za pridigo na četrto nedeljo mano pride, kir je bil pred mano, kateriga jest nejsim vrejden,
v adventu 1533 (primerjaj Martin Luther, Gesammel- de bi njegovih črevlev164 jermene odvezal.«165 Le-tu se je pergu-
dilu v Betabari, na uni strani Iordana, ker je Ioannes kersčo-
te Werke /GW/, ur. Kurt Aland, Berlin 2002, val.
Digitale Bibliothek Band 63). E-tu je tudi teh leipih, častitih evangeliov eden, od tiga nar-
A Luthero habitus vissokeišiga articula naše vere, gdi se nikar ne vučy od Desset
167. Življenje; izposojeno iz srvn. lëben n. (enak sermo 1533. domi suæ. 166
pomen), in sicer po 1050, a najkasneje v 14. stoletju
zapuvidi ali kaj bi my imejli sturiti, temuč od ene vissokeiše
(H. Jazbec, 2007, 52). ričy, zlasti kaj je Christus inu kaj je on sturil, zakaj Ioannes
168. Jn 1,27; Mr 1,7; Lk 3,16; Apd 13,25. hvali njega taku vissoku, de aku on lih en cilu svet leben167
169. Mnenje; izposojeno iz srvn. bav. nar. māniŋ f. pela, vener fray spozna inu pravi: »Iest nejsim vrejden, de jest
(enak pomen), in sicer od vključno 14. stoletja naprej njemu njegovih črevlev jermene odvežem.«168 Ie za tiga volo skoraj ta mainun-
ga169 s tem evangeliom pred osmemi dnevi, le samuč kir so le-tukaj druge
(H. Jazbec, 2007, 55). bessede inu persone. Zakaj pred osmemi dnevi je vaša lubezan slišala, koku
170. Jn 14,6. ta cejla muč na tem ležy, de Iudie le-te persone, Jezusa Christusa, ne grišè,
temuč njega gori vzamejo, nikar mimu ne gredo ni na druge ziajo, zakaj ka-
171. Vodi, pelja, usmerja; sln. vîžati je izposojeno iz teri njega zadene, ta najde odrešitvu od grejhov, smerti inu pakla. Zakaj le-taku
stvn. ali srvn. wîsen (voditi, peljati, usmerjati), in sicer Ioh. 14.170 je je Bug odločil, de v Christusi vsa obilnost ima prebivati inu on vse sam ima
pred 1100 (H. Jazbec, 2007, 85). biti. On je ta pot, ta risnica inu ta leben, le skuzi njega so vsi patriarchi, pre-
172. Zaklada; izposojeno iz srvn schaz, schatz m. (de- roki, apostoli inu svetniki izveličani postali, od začetka tiga svita semkaj,
takovu vej Ioannes, viža171 za tiga volo svoje mlaiše k njemu, de ony takoviga
nar, posest, bogastvo, zaklad), in sicer v 12. stoletju šaca172 ne zamude.
(H. Jazbec, 2007, 71). Nu, pak de se my po tem ne rovnamo, je na tém pomankanje, kir se my
po Božy bessedi ne deržimo, temuč njo iz misli pustimo inu mnogotere viže
173. Posebno; izraža visoko stopnjo, mero dejanja, inu poti naprej vzamemo v nebessa priti. Eden teče v en klošter, kakor se v
stanja sploh (komu kaj sosebno priporočati) ali papeštvi vidi, postane en menih, ta drugi se posti, ta tretji yšče tiga ali uniga
svetnika zaprošnjo, de taku en vsakateri eno sussebno173 vižo ysče inu en lastan
dejanja, stanja glede na njegovo določilo (hvalili so pot v nebu priti.
ga vsi, sosebno pa stari ljudje) (SSKJ). Ta besseda kaže ta Takovi nesreči inu škodlivimu naprejvzetju ubraniti je Bug narpervič
pravi pot k izveličainju, svojmu folku svojo bessédo dal inu oblubil, de hoče nym pomagati skuzi te
zlasti Christusa. žene sejme, tu je skuzi svojga Synu Jezusa Christusa, kateri je tiga istiga
grešyl, ta je tiga izveličainja grešyl, kadar bi se on bil lih do smerti vpostil inu
k enimu norcu se bil izmolil. Spet nazaj, kateri je njega z vero gori vzel inu se
je na njega zapustil, ta je odpusčainje teh grejhov inu večnu izveličainje našil
inu ga nej mogel ni grejh ni Hudič na tem pačiti.
Preroki so skuzi to vero Po le-tim potu so vsi sveti patriarhi inu preroki šli inu so skuzi to vero na
na Christusa izveličani Christusa izveličani postali. Zakaj kadar bi gdu skuzi svet leben imel v nebu pri-
postali. ti, taku
52
Inu on je odguvoril: »Ne.« Natu so ony k njemu djali: »Kaj si
tedaj? De my tim odguvor damo, kateri so nas poslali. Kaj ti
sam od sebe praviš?« On je djal: »Jest sim ena vpieča štima v
pusčavi. Porovnajte pot tiga GOSPUDA, kakor je Ezaias
162. Iz 40,3; Mt 3,3; Mr 1,3; Lk 3,4. prerok rekal.«162
163. Jn 1,24–28; Lk 3,15–16.
Jnu163 ty, kir so bily poslani, so bily od farizeov. Jnu ony so
164. Čevljev, sandalov. njega vprašali inu djali k njemu: »Zakaj ti tedaj karsčuješ,
165. Mr 1,7; Apd 13,25. kadar nejsi ti Christus ni Elias ni en prerok?« Joannes je nym
odguvoril inu je djal: »Iest karsčujem z vodo, ali vsrejdo mei
166. Iz Luthrove pridige na navadni dan 1533. vas je eden stopil, kateriga vi ne znate. On je ta isti, kateri za
na njegovem domu. Gre za pridigo na četrto nedeljo mano pride, kir je bil pred mano, kateriga jest nejsim vrejden,
v adventu 1533 (primerjaj Martin Luther, Gesammel- de bi njegovih črevlev164 jermene odvezal.«165 Le-tu se je pergu-
dilu v Betabari, na uni strani Iordana, ker je Ioannes kersčo-
te Werke /GW/, ur. Kurt Aland, Berlin 2002, val.
Digitale Bibliothek Band 63). E-tu je tudi teh leipih, častitih evangeliov eden, od tiga nar-
A Luthero habitus vissokeišiga articula naše vere, gdi se nikar ne vučy od Desset
167. Življenje; izposojeno iz srvn. lëben n. (enak sermo 1533. domi suæ. 166
pomen), in sicer po 1050, a najkasneje v 14. stoletju
zapuvidi ali kaj bi my imejli sturiti, temuč od ene vissokeiše
(H. Jazbec, 2007, 52). ričy, zlasti kaj je Christus inu kaj je on sturil, zakaj Ioannes
168. Jn 1,27; Mr 1,7; Lk 3,16; Apd 13,25. hvali njega taku vissoku, de aku on lih en cilu svet leben167
169. Mnenje; izposojeno iz srvn. bav. nar. māniŋ f. pela, vener fray spozna inu pravi: »Iest nejsim vrejden, de jest
(enak pomen), in sicer od vključno 14. stoletja naprej njemu njegovih črevlev jermene odvežem.«168 Ie za tiga volo skoraj ta mainun-
ga169 s tem evangeliom pred osmemi dnevi, le samuč kir so le-tukaj druge
(H. Jazbec, 2007, 55). bessede inu persone. Zakaj pred osmemi dnevi je vaša lubezan slišala, koku
170. Jn 14,6. ta cejla muč na tem ležy, de Iudie le-te persone, Jezusa Christusa, ne grišè,
temuč njega gori vzamejo, nikar mimu ne gredo ni na druge ziajo, zakaj ka-
171. Vodi, pelja, usmerja; sln. vîžati je izposojeno iz teri njega zadene, ta najde odrešitvu od grejhov, smerti inu pakla. Zakaj le-taku
stvn. ali srvn. wîsen (voditi, peljati, usmerjati), in sicer Ioh. 14.170 je je Bug odločil, de v Christusi vsa obilnost ima prebivati inu on vse sam ima
pred 1100 (H. Jazbec, 2007, 85). biti. On je ta pot, ta risnica inu ta leben, le skuzi njega so vsi patriarchi, pre-
172. Zaklada; izposojeno iz srvn schaz, schatz m. (de- roki, apostoli inu svetniki izveličani postali, od začetka tiga svita semkaj,
takovu vej Ioannes, viža171 za tiga volo svoje mlaiše k njemu, de ony takoviga
nar, posest, bogastvo, zaklad), in sicer v 12. stoletju šaca172 ne zamude.
(H. Jazbec, 2007, 71). Nu, pak de se my po tem ne rovnamo, je na tém pomankanje, kir se my
po Božy bessedi ne deržimo, temuč njo iz misli pustimo inu mnogotere viže
173. Posebno; izraža visoko stopnjo, mero dejanja, inu poti naprej vzamemo v nebessa priti. Eden teče v en klošter, kakor se v
stanja sploh (komu kaj sosebno priporočati) ali papeštvi vidi, postane en menih, ta drugi se posti, ta tretji yšče tiga ali uniga
svetnika zaprošnjo, de taku en vsakateri eno sussebno173 vižo ysče inu en lastan
dejanja, stanja glede na njegovo določilo (hvalili so pot v nebu priti.
ga vsi, sosebno pa stari ljudje) (SSKJ). Ta besseda kaže ta Takovi nesreči inu škodlivimu naprejvzetju ubraniti je Bug narpervič
pravi pot k izveličainju, svojmu folku svojo bessédo dal inu oblubil, de hoče nym pomagati skuzi te
zlasti Christusa. žene sejme, tu je skuzi svojga Synu Jezusa Christusa, kateri je tiga istiga
grešyl, ta je tiga izveličainja grešyl, kadar bi se on bil lih do smerti vpostil inu
k enimu norcu se bil izmolil. Spet nazaj, kateri je njega z vero gori vzel inu se
je na njega zapustil, ta je odpusčainje teh grejhov inu večnu izveličainje našil
inu ga nej mogel ni grejh ni Hudič na tem pačiti.
Preroki so skuzi to vero Po le-tim potu so vsi sveti patriarhi inu preroki šli inu so skuzi to vero na
na Christusa izveličani Christusa izveličani postali. Zakaj kadar bi gdu skuzi svet leben imel v nebu pri-
postali. ti, taku
52