Page 500 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 500
Izlaga tiga evangelia

cilu nevrejden, hoče za tiga volo cagati. Kaj, pravi Petrus, bi jest GOSPUD
per tebi hotel dellati? Derži se k brumnim ludem, iest sim Bogu se smili,
en hud greišni človik ali Christus njega trošta inu se drugači pruti njemu
derži, kakor on misli, pravi: On bi imel prez straha biti inu svoj pokoy
imeti, kakor de bi on hotel reči: Ena žleht rejč je za rybe, iest tebe hočo
2025.  Lk 5,10. še k enimu človeskimu rybiču sturiti.2025 Zdaj ti imaš to službo, de si ti en
2026.  Lk 12,31–32. rybič. Ali jest čem tebi glih sedaj enu drugu poročiti. de ti imaš vu eno
drugo vodo ijti inu brumne svete ludy lovyti, tu nebu polnu ryb sturiti inu
moreš moje krajlestvu taku napolniti, kakor so zdaj le-te rybe tvoj čolnič
napolnile. H takovimu rybjemu lovu hočem jest tebi eno drugo mreižo
dati, zlasti ta evangelium, skuzi ta imaš ti te izvolene lovyti, ony pak se
bodejo morali pustit karstyti, verovati inu vekoma živejti. Inu tu boš nikar
le na enim kraju ali mejstu, temuč po vsim ulnim svejtu delal zdaj tukaj
enu mejstu, tamkaj pak eno cejlo deželo ujel inu prebernil.
Ta mreiža k duhovnimu Tu je ta duhovni trošt, kateriga ta GOSPUD svojem jogrom da, de
ryblovleinju. on nyh nikar le od lakote ne hoče pustit umrejti, temuč nje postaviti v ta

duhovski regiment ali oblast inu vus vulni svejt poslati, mej teimi krajli inu
fyršti skuzi ta evangelium pustit rezglassiti inu oznanjovati. Aku se uže ta
Hudič nad teim bo serdil inu so vso močjo zupar stavil, tu nič ne bo ško-
dovalu, vener more ta besseda, si se serdi ali zmejaj ta Hudič, skuzi vus
sveit dreinjati inu sad pernesti, de bodo veliku na Božjiga Synu verovali
inu taku odpusčainje teh greihov prejeli, pravični, izveličani inu erbi tiga
večniga lebna postali. Inu za tiga volo k enimu gvišnimu znameinju je nam
GOSPUD Bug svojo bessédo, karst, večerjo inu odpusčajnje grehov za-
pustil inu oznanit poročil, katere so njegova mreiža, s katero on te svoje
iz tiga svita, v katerim je ta Hudič fyršt inu Bug, lovy, nje skuzi to isto
pred to Hudičevo kunštjo inu tiga svita tyrannyo obaruje, v veri obderži
inu poterdi, de s tem svitum ne bodo ferdamnani. Inu aku se lih za uboge
grejšnike morajo spoznati, počutjo de ta greih nyh premaguje inu ta vera
je slaba, de mislio, ony neiso tiga velikiga častitiga šaca vrejdni, taku nje
vsaj Christus trošta Luc. 12. kakor je pissanu inu pravi: »Nikar se ne bujte,
ne gledaite tjakaj, aku ste vy tiga vreidni ali nevreidni, temuč poslušaite,
kaj jest vam pravim, vašiga Očeta dobru dopadenje je, vam tu krajlestvu
dati.«2026 Ie li timu taku, vas ne bode vaš Oča v pakal pahnil, aku ste je vy
lih zaslužili. Zatu le se mene deržite, pustite se karstiti, pojdite k zacra-
mentu, pustite se skuzi evangelium k meni vlejči inu ujeti, za drugu vse
nejmate obene skarbi imejti.
Dobra dela pridejo Taku ima vaša lubezan raven tiga exempla, de imamo Božja besseda
iz te vere. radi poslušati, le-ta dva štuka. Ta pervi, aku nas lih Bug en čas pusty

b­ uštvu terpejti inu zabstojn dellati, de vener h pravimu čassu s svojem
žegnom hoče k nam priti inu nam pomagati. Ta drugi, de nam tudi zupar
ta greih hoče pomoči inu nas nikar ferdamnati, zatu on nam da tudi svojo
bessédo inu nas ž njo trošta, de imamo gvišnu verovati, my smo njegovi
otroci. Takovi ludje sture potle tudi prava dobra dela, kir poprej skuzi to
bessedo inu nyh vero vejdo, de skuzi Christusa eniga milostiviga Boga inu
Očeta v nebi imajo, kateriga rybice so, kateri tudi v njegovi bessedi, kakor
v njegovi mreiži dobru obarovani pred vso nesrečo bodejo. Ty mogo tudi
v pomankainju, v lakoti inu v kumri, vesseli inu dobre vole biti inu reči:
Aku jest lih le-tukaj ubuštvu terpim, taku vsaj le tu mene nič ne škoduje,
jest vener vejm, de mene moj lubi Bug ne bode pustil nadluge dolgu ter-
pejti. Zakaj je li on meni Christusa dal inu v njemu vse izveličanje, on
bode tudi tulikain pervergal, de tu tellu ta kratik čass mojga lebna, svojo
potrebo bode imelu.
Taku

500
   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505