Page 499 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 499
na V. nedello po S. Troyci.

zusa na tem spoznati, de je on več kakor en gmain človik. Kadar se pak za
eniga uboziga greišnika spozna, pade GOSPUDU Jezusu k nogam inu pra-
vi: »GOSPUD, pojdi od mene tja vun, jest sim en greišni človik.«2023 Tu je en 2023.  Lk 5,8.
duhovni štuk, kateriga malu ludy prov zastopio, zakaj on ima en takov šain, 2024.  Lk 12,32.
kakor de bi bil Petrus taku andohtliv inu pohleven, de bi bil od Christusa rad
hotel beižati ali teh bessedi je en drugi zastop.
V tej vejsti se taku gody, kadar Bug s svojo gnado pride, odpusčainje teh
greihov inu večni leben zabstoin skuzi Christusa oblubuje, tukaj se nam ta
gnada taku velika zdy, de mislimo, tu je cilu preveliku inu se ne moremo ta-
kove milosti an vzeti. Tu ja verujemo, de je Bug gnadliv inu milostiv ali de bi
taku cilu veliku inu zabstoin milostiv bil, tu nam kratku ne more v serce. En
vsakateri misli, kadar bi jest taku čist inu brumen bil, kakor Divica Maria, s. Greih stury prestrašene
Peter, s. Paul, taku bi se jest hotel takove gnade tudi troštati inu an vzeti: ali visty.

jest sim en greišnik, neisim te gnade vrejdin, temuč nemilosti inu serda
B­ ožijga, h timu tudi ta Hudič perdirja inu ta greih v tvoim serci taku respiha,
de ti ništer ne moreš viditi, kakor tvojo nevrejdnust inu se moreš taku pred
to neisrečeno gnado prestrašiti.
Tu je ena duhovna izkušnjava, od katere ty žihri ludje, kakor smo my po
naturi skoraj vsi, ništer ne vejdo, katera se navuči le v izkušeinju inu sicer
nigdir, zakaj ta vegši dejl teh človékov žive taku, de ni na svoje greihe ni na
Božjo gnado ne smislio. Ty pravi karsčeniki pak se pred tem prestrašjo inu se
nym vselej zdy, de je tu preveč, de bi Bug za nyh volo tulikain imel sturiti,
vselej mislio inu pravio, aj kaj sem jest, ter vsaj nejsem vrejden, de bi meni
Bug imel takovo milost izkazati. Le-tu se uže pak le-ta trošt inu vuk s Pet­
rom imamo navučiti, kir se ta GOSPUD pruti njemu taku priaznivu pusty
slišati, ker pravi: Ah Peter, jest nejsim zatu tukaj, de bi jest tebe hotel umo-
riti ali za tvojeh greihov volo štraifati, ne buj se, si li ti en greišnik, bodi dob-
re vole, iest znam inu premorem tebi od greihov pomagati inu hočem eniga
velikiga moža iz tebe sturiti, obtu se ti za mojo stran ne buj, imej myr, tiga
zdaj tebi nej potreba.
De taku le-ta trošt h timu služi, de se imamo vučiti, kadar takeršne Christus hoče tem
misli naša serca hočejo strašiti inu zagova sturit, de te iste zaveržemo inu ijm greišnikom milostiu
prostora ne damo. Zakaj ta maininga Christuseva nej, de bi on ubogih greiš­ biti.

nikov ne mogel terpejti, on je za nyh volo na zemlo prišal, zatu trošta on
Petrusa le-tukaj zupar takove misli. Inu Luc. 12. pravi on: »Ne bui se ti mai-
hinu kardelce, zakaj onu je vašiga Očeta dobrudopadenje, vam tu krajlestvu
dati.«2024 Tukaj govory ta GOSPUD tudi s takovimi strašlivimi serci, kakor je
Petrus bil, katera mislio: Kaj? Bi ti imel v nebu priti? S témi lubimi angeli v
večnim vesselej inu izveličainju v nebi tam gori živejti? Ia kadar bi ti brumen
inu svet bil: Kakor si zdaj, tu ne more biti, ni tebi dojti.
Tu nejma biti, pravi Christus, vy se boytea li vy bi tu nejmejli sturiti, moj Bug hoče iz gnade dati,
Oča hoče vam tu krajlestvu dati inu vam je hoče iz gnade inu milosti dati. kateriga smo my
Zakaj potehmal tiga vy, kakor ubogi grejšniki, nejste vrejdni, taku je tu vsaj nevrejdni.

njegova milostiva vola, de je on vam zabstoin inu iz gnade hoče dati. Zatu se
nikar pred tem ne prestrašite, vzamyte je gori, z lubezanjo inu s hvalo, kadar
bi Bug nam poprej ne imel kaj dati, temuč de bi je poprej zaslužili inu tiga
vrejdni bily, taku bi nam kumaj imel ta lubi kruh inu samo vodo vosčyti. Ali
on nekar na naše zasluženje inu vrejdnust, temuč na našo nadlugo ali potrebo
gleda inu na svojo gnado inu milost spomisli inu raven tiga potelesniga nam
tudi ta večni leben šeinka.
V takovi izkušnjavi tičy Petrus le-tukaj, on merka, de je tiga GOSPUDA
Christusa dar inu žegen, de on na njegovo bessédo sred svojemi tovariši, taku
eno veliko množico ryh na en vlak ujame, vsaj spomisli, de je takove dobrute
v 3 cilu

499
   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504