Page 505 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 505
na VI. nedello po S. Troyci.

volo, serd ali nepriazen zupar tiga druziga nossi, se kliče inu je pred Bu-
gom tudi en uboinik, tukaj ti uže dobru pomisli, aku si ti le-to zapuvid
taku čistu vse tvoje živoče dny deržal ali že deržati moreš, kakor je njo
Christus deržati zapovedal. Ti bodeš moral spoznati, aku ti neisi en hyna-
vec, de je nikar le nejsi deržal, temuč de je tebi tudi cilu nemogoče. Kai uže
moreš sturiti? Zakaj de Bug tu prestopleinje svoje bessede hoče štraifati,
da Moizes s čistimi zastopnimi bessedami na znanje, ker on pravi, Deut. 28.
»Preklet bodi, kateri nikar vse bessede le-te postave ne dopolni, de bi po
nyh sturil.«2040 2040.  5 Mz 28,15.

Taku ti imaš sturiti, kakor tebe Christus le-tukaj vučy, de se tj ja varuješ, Koku ludje imajo
de oben pissar ni farizeer ne bodeš,ali de bi se ti zatu hotel za brumniga der- sturiti, kadar ony neiso
žati, aku lih nejsi s pestjo ali z roko ubijal ali koga umuril: temuč merkaj na Božje zapuvidi deržali.

tvoje serce, na tvoja usta, na tvoj obraz inu aku ti počuteš, de je tebe serd
obšel, taku se hitru k Bugi oberni inu reci: GOSPUD, jest ubog greišnik sim
zupar to peto zapuvid sturil, sim se pustil userditi, sim se nepriaznivu s bes-
sedami inu s obrazom pruti moimu bližnimu deržal, odpusti meni le-ta moj
velik greih inu daj meni to gnado, de se jest pobulšam inu takoviga naprej
nikar več ne sturim. Tu je en štuk, kateri ti imaš sturiti, kateriga ty farizeerji
ne sture, kir v vsej žihrosti živejo inu takov serd za en maihin greih štemajo
inu za odpusčainje teh greihov ne prossio.
Potle ima tudi tu biti, de se sam moistriš, timu serdu nikar predolgo
ujzdo nepustjš, temuč aku ga glih iz serca taku hitru ne moreš izpustit, de vsaj
takov greih nerpervič tvojmu Bogu iz cejliga serca spoznaš inu tožiš inu za
odpusčainje teh greihov prossiš inu potle se taku zlu braniš, de takov serd,
kateri v serci že nej cilu pozablen, se nikar zupet ne ukoreny inu po čassu vun
izryne inu ti se z nepriaznivim obrazom, s hudimi bessedami inu s bojno roko
ne izkažeš, temuč narmainje ta serd skrivaš, priaznivo s tvojem bližnim go-
voriš. Tedaj ena dobra besseda enu dobru meistu najde inu bodeš gvišnu iz-
kussil, de, kadar se ti taku derziš, ta serd bode od dan do dne iz tiga serca
bejžal inu kakor en dym poginil.
Taku ty farizeerji nejso sturili, ony ta serd v serci, nepriazniv obraz, Teh farizejov pravica.
ja tudi te hude bessede, neiso za oben greih deržali, so je za tiga volo fray
inu prez straha iz serca pustili puit. Zakaj le-ta greih ta serd, ima susseb
le-to šego, de se zna leip dellati inu izgovarjati, zakaj my takove misli sebi
dellamo inu rajtamo, ta je meni tu inu tu sturil, tar bi jest ne imel serditu
gledati, ni zatu se serditi, jest bi krivu delal, zakaj jest bi njega v njegovim
hudim naprej vzetju poterdil. Iest morem tiga lotra vučiti, on bi sicer cilu Ludje ta serd znašio,
predivji bil inu se prevzel etc. Kadar je uže tu serce poprej k serdu n­ agnenu kakor de bi on ne bil
inu ta missal h timu pride, de je prov inu dobru s tem bližnim za njegoviga oben greih.

nespodobniga djanja se serditi, natu se stuprov ta ogen prov vname inu je
ta Hudič svoj špil ali igro dobil, de ta serd od dan do dne, le če dajle vegši
inu ta serca le če dajle več enu pruti timu drugimu bodo reziezena inu
rezdražena.
Pred teim ta GOSPUD nas opomina, de se my takovim farizeerskim Karsčanska pravica.
mislom ne pustimo zapelati, temuč imamo pravi karsčeniki biti, kateri prov
delajo ali vsaj tu krivu spoznajo inu Boga za gnado prossiti, de bi nam hotel
odpustiti inu čista serca dati. Kateri bi se uže taku po teh dessetih zapuvidah
deržal, ne meiniš ti, de bi vsako uro urzah imel, svoje greihe izpovejdati, mo-
liti inu se v veri inu v bessedi vaditi? Zakaj tu iz povejdanje more biti, kadar nas
ta serd ali drugi lušti prenaglio, de my nyh ne taimo ni ne izgovarjamo, temuč
Bogu spoznamo inu njemu iz cejliga serca se izpovédamo, de smo my krivu
sturili. Potle more ta molitov tudi priti, de bi Bug tiga nam ne hotel perrajtati,
temuč odpustiti inu nas za Christusevo volo, skuzi svojga Svetiga Duha na-
x 2 prej

505
   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510