Page 495 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 495
na V. nedello po S. Troyci.
dela (katera ty ajdje ravnu taku dobru sture) sveta inu Bogu prietna, ker ona
sicer prez bessede inu te vere Bogu ne morejo dopasti. Zakaj na zemli nej
ništer svetiga, kakor Božje ime inu besseda. Kar uže ima posvičenu biti, tu
mora kuzi takovu ime inu Božjo bessédo posvičenu biti.
Tu ukazainje uže te četerte zapuvidi, gre skuzi inu čez vse stanuve inu
dela inu nje taku žegna, de so sveti inu Bogu dobru dopadeči stanuvi inu
dela aku ti na Christusa veruješ inu v Božjim imeni to pokorsčino izkazeš,
aku glih za tiga volo v takovim stanu umerješ, kadar Bug hoče, taku ti sreč-
nu inu dobru umerješ. Zakaj ti umerješ v pravi veri inu pokorsčini inu si enu
dejte tiga večniga lebna, nikar za takoviga dela, temuč za te vere volo, iz
katere potle takova pokorsčina inu dela pridejo. Kadar en menih eno kap-
po ali guglo nase zvlejče, se pusty obriti, k juternici po noči gori vstane,
mašo bere, z jejdjo eno sussebno regulo ima etc. Takova dela imajo dobru
en velik svejt šain, zakaj to nyh stežko stane, ampak pomankainje je le na
tem, de se takova dela ne sture po našiga gospudi Boga bessedi, zatu tudi
neiso sveta dela. Tu pak je enu svetu dellu inu tebe svetiga stury, ja tudi
izveliča, de ti na Christusa veruješ inu potle to četerto zapuvid pred se vza-
meš inu tukaj tvojo pokorsčino izkazeš, potehmal ti slišiš, de tvoj stan, v
katerim si ti, ie s Božjo bessédo zvišan inu spričan inu je zatu en svet stan.
Taku se more pred vsemi ričmy na to bessédo gledati, zakai kateri le Rezlotik mej temi ajdi
na tu dellu samu na sebi hoče gledati, ta ne vidi obeniga rezlotka mej kars inu teh karsčenikov
čeniki inu neverniki, zatu kir na obejuh stranah dellajo, kar oča inu mati, delli.
hlapci inu dekle gospud inu frauva v hiši sture, ampak tukaj se vidi ta rez-
lotik, de ty ajdje inu ty, kateri neiao karsčeni je sture v greihih inu v neve-
ri, zakaj ony ništer od te bessede ne vejdo, en karsčenik pak je stury v veri
inu takova dela katera po tej bessedi Božji dela, za eno pokorsčino inu
Bogu dobru dopadeča dela deržy, obtu je le-tih dellu svetu, unih pak
prekletu.
Zatu imamo po le-tim exemplu Božjo bessedo radi inu s flissom
poslušati, taku bodemo mogli s. Petrom še na ta današni dan h timu priti
inu bodemo našiga djainja eno gvišno zapuvid imejli, potle s tem več sre-
če per vsem našim djanju bode, kir sicer prez Božje bessede nej oben pra-
vi žegen, temuč zgul kletva inu nemilost inu ena huda vejst. Tu bodi za-
dosti od exempla, od kateriga ta evangelist v začetku melda, koku je le-ta
mnošica ludy s flissom k Božji bessedi peršla inu Petrus je to bessedo
Christusevo za taku vissoku deržal, tudi kar njemu je Christus ukazal, s
flissom sturil.
Nu my hočmo to historio pred nas vzeti, v kateri so dva štuka. H per- Ex concione, anni 33.
vimu, je en potelesni trošt inu vuk, de nas Bug ne hoče pustit od lakote domi.2016 2016. Iz govora leta /15/33 doma.
umrejti. Potler en duhovni, de on nas za teh greihov volo ne hoče pustit
ferdamnanih biti, temuč hoče nas z gnado gori vzeti. Le-ta sta dva silnu
potrebna inu pridna vuka, za tiga volo ijh s flissom hočmo merkati inu se
tudi po teh istih deržati inu živeti.
Ta potelesni trošt je, kir Christus ukaže Petru en vlak sturiti inu Petrus
sluša inu ujame čez masso veliku ryb. Tu je en leip hišni Oča, kadar bi njega v
svojem poklicainju inu per svojim delli en vsakateri mogel imejti, gvišnu bi
vsiga tudi vsakateri zadosti imel inu obeniga pomankainja ne terpil. Ampak
ta evangelist nam tulikain le-tu oznani, de naš lubi GOSPUD Christus nikar
enimu vsakaterimu takoviga ne hoče sturiti, temuč le tem, kateri so eno cejlo
nuč poprej zabstoin dellali inu potle Božjo bessedo poslušali. Tu je, on hoče
tem brumnim inu ubozim, kateri so poprej nadlugo terpejli, s svojem žegnom
pomagati. Zakaj ty karsčeniki morajo le-tukaj na zemli terpejti inu veliku
izkušnjav prestati. Kadar so pak izkušeni inu vener stanovitnu po tej bessedi
v per
495
dela (katera ty ajdje ravnu taku dobru sture) sveta inu Bogu prietna, ker ona
sicer prez bessede inu te vere Bogu ne morejo dopasti. Zakaj na zemli nej
ništer svetiga, kakor Božje ime inu besseda. Kar uže ima posvičenu biti, tu
mora kuzi takovu ime inu Božjo bessédo posvičenu biti.
Tu ukazainje uže te četerte zapuvidi, gre skuzi inu čez vse stanuve inu
dela inu nje taku žegna, de so sveti inu Bogu dobru dopadeči stanuvi inu
dela aku ti na Christusa veruješ inu v Božjim imeni to pokorsčino izkazeš,
aku glih za tiga volo v takovim stanu umerješ, kadar Bug hoče, taku ti sreč-
nu inu dobru umerješ. Zakaj ti umerješ v pravi veri inu pokorsčini inu si enu
dejte tiga večniga lebna, nikar za takoviga dela, temuč za te vere volo, iz
katere potle takova pokorsčina inu dela pridejo. Kadar en menih eno kap-
po ali guglo nase zvlejče, se pusty obriti, k juternici po noči gori vstane,
mašo bere, z jejdjo eno sussebno regulo ima etc. Takova dela imajo dobru
en velik svejt šain, zakaj to nyh stežko stane, ampak pomankainje je le na
tem, de se takova dela ne sture po našiga gospudi Boga bessedi, zatu tudi
neiso sveta dela. Tu pak je enu svetu dellu inu tebe svetiga stury, ja tudi
izveliča, de ti na Christusa veruješ inu potle to četerto zapuvid pred se vza-
meš inu tukaj tvojo pokorsčino izkazeš, potehmal ti slišiš, de tvoj stan, v
katerim si ti, ie s Božjo bessédo zvišan inu spričan inu je zatu en svet stan.
Taku se more pred vsemi ričmy na to bessédo gledati, zakai kateri le Rezlotik mej temi ajdi
na tu dellu samu na sebi hoče gledati, ta ne vidi obeniga rezlotka mej kars inu teh karsčenikov
čeniki inu neverniki, zatu kir na obejuh stranah dellajo, kar oča inu mati, delli.
hlapci inu dekle gospud inu frauva v hiši sture, ampak tukaj se vidi ta rez-
lotik, de ty ajdje inu ty, kateri neiao karsčeni je sture v greihih inu v neve-
ri, zakaj ony ništer od te bessede ne vejdo, en karsčenik pak je stury v veri
inu takova dela katera po tej bessedi Božji dela, za eno pokorsčino inu
Bogu dobru dopadeča dela deržy, obtu je le-tih dellu svetu, unih pak
prekletu.
Zatu imamo po le-tim exemplu Božjo bessedo radi inu s flissom
poslušati, taku bodemo mogli s. Petrom še na ta današni dan h timu priti
inu bodemo našiga djainja eno gvišno zapuvid imejli, potle s tem več sre-
če per vsem našim djanju bode, kir sicer prez Božje bessede nej oben pra-
vi žegen, temuč zgul kletva inu nemilost inu ena huda vejst. Tu bodi za-
dosti od exempla, od kateriga ta evangelist v začetku melda, koku je le-ta
mnošica ludy s flissom k Božji bessedi peršla inu Petrus je to bessedo
Christusevo za taku vissoku deržal, tudi kar njemu je Christus ukazal, s
flissom sturil.
Nu my hočmo to historio pred nas vzeti, v kateri so dva štuka. H per- Ex concione, anni 33.
vimu, je en potelesni trošt inu vuk, de nas Bug ne hoče pustit od lakote domi.2016 2016. Iz govora leta /15/33 doma.
umrejti. Potler en duhovni, de on nas za teh greihov volo ne hoče pustit
ferdamnanih biti, temuč hoče nas z gnado gori vzeti. Le-ta sta dva silnu
potrebna inu pridna vuka, za tiga volo ijh s flissom hočmo merkati inu se
tudi po teh istih deržati inu živeti.
Ta potelesni trošt je, kir Christus ukaže Petru en vlak sturiti inu Petrus
sluša inu ujame čez masso veliku ryb. Tu je en leip hišni Oča, kadar bi njega v
svojem poklicainju inu per svojim delli en vsakateri mogel imejti, gvišnu bi
vsiga tudi vsakateri zadosti imel inu obeniga pomankainja ne terpil. Ampak
ta evangelist nam tulikain le-tu oznani, de naš lubi GOSPUD Christus nikar
enimu vsakaterimu takoviga ne hoče sturiti, temuč le tem, kateri so eno cejlo
nuč poprej zabstoin dellali inu potle Božjo bessedo poslušali. Tu je, on hoče
tem brumnim inu ubozim, kateri so poprej nadlugo terpejli, s svojem žegnom
pomagati. Zakaj ty karsčeniki morajo le-tukaj na zemli terpejti inu veliku
izkušnjav prestati. Kadar so pak izkušeni inu vener stanovitnu po tej bessedi
v per
495