Page 493 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 493
na V. nedello po S. Troyci. 2010.  Lk 5,1–11.
2011. Leta /15/34. na Luthrovem domu.
verzite vunkaj vaše mreže, de en vlak sturite.« Jnu Simon je
odguvoril inu je djal k njemu: »Mojster, my smo vso nuč dela-
li inu neismo ništer uluvili: Ali na tvojo bessedo hočem jest
mrežo vun vrejči.« Jn kadar so ony tu bily sturili, so zaperli
eno veliko mnošico ryb inu nyh mreža se je tèrgala. Jnu ony so
migali svojm tovarišem, kateri so v tem drugim čolni bily, de
bi prišli inu pomagali nym vlejči. Jnu ony so prišli inu so na-
polnili obadva čolna, taku, de sta se topila. Kadar je Simon
Petrus tu vidil, je k Jezusevim kolenam padel inu je rekal:
»GOSPUD, pojdi vunkaj od mene, jest sim en greišin človik.«
Zakaj en strah je bil njega obšal inu vse te, kateri so ž nym bily,
čez ta lov teh ryb, kateri so ony bily vkup sturili. Ravnu taku
tudi Iacoba inu Ioannesa, Zebedeova synuva, Simonova tova-
riša. Jnu Jezus je rekal k Simonu: »Ne bui se, zakaj posehmal
uže boš ti človeke lovil« inu ony so te čolny h kraju pelali inu so
vse zapustili inu so šli za nym.2010

Le-tej historij da s. Lucas na znanje, koku Petrus inu drugi Anno 34. domi suæ.2011
so k apostolski službi poklicani inu prišli inu ae cilu lipu ta
historia tukaj raima. Zakaj z enim takovim bogatim rybjem
vlakum, je hotel ta GOSPUD nym na znanje dati, koku ta
evangelion z močjo na tejm svejtu pojde inu bode te ludy iz
Hudičeviga krajlestva lovil inu v Božje krajlestvu postavlal.
Zakaj ta GOSPUD je na pusled sam taku izlaga, de Petrus, Andreas, Iacobus
inu Ioannes, uže naprej imajo te človeke lovyti.
Tu je en sussebni trošt zupar to izkušnjavo, katero skoraj vsi brumni
pridigarji imajo, kir so v skerbi, ta svejt je pre hud, nyh pridigovainje bode
zabstoin nihče se ne bode pobulšal. Le-tiga, hoče Christus reči, bi si mogli
tudi per Moizessovi pridigi v skerbi biti ali kir se moja besseda pridiguje inu
jest tu istu poročim, tamkaj more gratati, kakor je le-tu z le-tim rybjem vla-
kum se zgodilu, kateriga je Petrus na mojo zapuvid bil vudo vergel.
Prejden uže ta evangelist to historio začne, pravi on, koku veliku brum­
nih ludy so s hauffnom za GOSPUDOM Christusom tekli, kateri so njega
radi slišali pridigovati. Hoče taku s takovim exemplom nas vabiti, de bi my
tudi imejli radi Božjo bessedo poslušati inu se s flissom h teijsti deržati. Zakaj
kateri Božjo bessedo rad posluša, ta ima dva velika nuca ali prida, katere sicer
oben človik prez Božie bessede nikulli več ne more dosečy.
Ta pervi je, de se ludje vuče Božjo bessedo inu volo spoznati, kakove H čemu Božja besséda
misli je on pruti nam inu kaj hoče z nami po le-tim lebnu sturiti ali delati. nuca.

Takovu je nemogoče, de bi tu en človik izvunaj Božje bessede mogel zvejditi,
tu mislio ti ludje, de se Bug z nami vselej serdy inu nas hoče štraifati. Ali ta
besseda vučy, kakor my potle bomo slišali, de se Bug z nami, aku smo my lih
grei-

493
   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498