Page 481 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 481
na III. nedello po S. Troyci.
užyti, sebi h blagu se bodi glih s krivico ali pravico poprej pomagati. Potle
hočem uže v cerkov ijti, pridigo poslušati inu brumen biti.« Le-te ovce slišio
dobru tiga pastyrja štimo, ampak one se ne hote pustiti najti. Kaj se tedaj
zgody? Druziga ništer, temuč de one od dan do dne le čedajle več v zmoto ali
v zahajainje, ja, timu Hudiču h puslednimu cilu v mreižo prido, de se nikar
več ne mogo vunkaj izvyti. Kakor se vidi, de taku na tim svejtu gre inu ty
ludje v lakomnosti, v nečistosti, v žertju inu v drugih greihih so taku cilu za-
kopani, de lih ena navada iz tiga postane, menio, de ne mogo živejti, če ony
v takih grehih ne prebivajo.
Pred tem se imamo varovati inu kadar tiga pastyrja štimo slišimo, de Kaj je pokura.
bomo skoraj per njemu najdeni, tu je my imamo pokuro sturiti, v teh greihih
nikar ostati ni naprej živeti, temuč se verniti, spokoriti inu verovati, naš
pastyr Jezus Christus nas ne bode v zmoti ali v zahajanju pustil, temuč nas v
gnadi gori vzel inu nas s svojem Očetom zmyril. Zakaj pokura se ne pravi le
za tiga vunainiga lebna volo brumniši biti, temuč skuzi Christusa na Božjo
dobruto vupati inu odpusčainje teh greihov verovati. Takove greišnike hoče
Christus gori vzeti, te druge bi on ja tudi rad gori vzel, ampak ony njega ne
hote, taku on nje tudi pusti ijti. Kadar se ne hote pustyti najti, taku morajo v
zahajanju inu v zmoti ostati, kakor dolgu hote, inu viditi, koku nym po sreči
pojde.
Taku trošta nikar le le-ta evangelium te uboge greišnike, de nyh pastyr Summa le-tiga
Christus nje kakor te zahajoče ali zmotne ovčice hoče ijskati inu gori vzeti, evangelia, de trošta
temuč vučy tudi, koku se my imamo pruti le-timu pastyrju perpraviti, zlasti inu vučy.
de imamo njegovo štimo poslušati inu za to isto teči. Kakor ta historia tiga
evangelia tudi melda, de so le-ty ludje colnarji inu greišniki bily in so viner
za GOSPUDOM Christusom tekli, de bi njega poslušali.
Kaj pak slišio od Christusa? Druziga ništer, temuč de Bug vsem greiš-
nikom skuzi Christusa hoče milostiv biti inu nje izveličane sturiti, ali vsaj
taku, de se puste vabiti inu nikar več ne zahajejo, samuč kadar tiga pastyrja
štimo slišio, se vernejo inu puste od GOSPUDA Christusa nossiti, kateri je
nyh greihe plačal, za te iste zadosti sturil inu nje z Bugom zmyril. Zakaj tu se
ne spodobi, kir je Bug tulikain na nas nalužil inu nam svojo gnado taku bo-
gatu izkazal, de bi my hoteli njegovo zapuvid ferrahtati inu bi se ne hoteli po
njegovi bessédi deržati inu mu kaj k dopadeinju sturiti.
Za tiga volo takov vuk dobru merkajmo, de se zupar tiga Hudiča inu Opominainje h pokuri.
naše lastnu serce bomo mogli braniti inu gori deržati zuper tu cagainje, ka-
kor de bi bil Bug en takov Bug, kateri bi s temi greišniki obeniga poterpleinja
ne hotel imejti inu bi nje hotel ferdamnati. Zakaj takova missal tičy v vseih
človékov sercih. Zupar tu morajo ludje z Božjo bessedo perpravleni biti inu
le-ta pild, tu je te dvej perglihi, katere GOSPUD Christus nam sam naprej
derži, v tu serce zapissati, de je on en pastyr inu svojo bessédo zatu pusty na
tem svejtu rezglassiti, de te zmotne ali zahajoče ovčice to isto poslušajo inu
se per njemu najdejo.
Obtu, če se ti spoznaš, de si ti tudi ena taka ovčica, katero je ta Hudič
deleč od prave poti odpelal, taku vzami le-to pridigo od Christusa gori inu
si jo pusti k serci jiti. Zakaj za tvojo volo bode pridigovana, de ti taku h po-
kuri prideš, tu je de se ti GOSPUDA Christusa inu njegove gnade troštaš
inu iz tiga Hudiča štrikov uvideš inu brumniši postaneš. Inu se ja varui kakor
pred Hudičom samim, de ti takove štime nikar mimu ne pustiš, temuč se
skoraj nazaj verneš inu za Pastyrjem tečeš, taku bo tebi pomaganu inu boš
tim lubim angelom v nebi enu sussebnu veliku vesselje naredil, kateri potle
radi okuli tebe bodejo inu te pred vso farlikostio tiga Hudiča skuzi nyh per
tebi prebivanje inu brambo obarovali. Ker sicer ty nepokorni greišniki
s 2 tem
481
užyti, sebi h blagu se bodi glih s krivico ali pravico poprej pomagati. Potle
hočem uže v cerkov ijti, pridigo poslušati inu brumen biti.« Le-te ovce slišio
dobru tiga pastyrja štimo, ampak one se ne hote pustiti najti. Kaj se tedaj
zgody? Druziga ništer, temuč de one od dan do dne le čedajle več v zmoto ali
v zahajainje, ja, timu Hudiču h puslednimu cilu v mreižo prido, de se nikar
več ne mogo vunkaj izvyti. Kakor se vidi, de taku na tim svejtu gre inu ty
ludje v lakomnosti, v nečistosti, v žertju inu v drugih greihih so taku cilu za-
kopani, de lih ena navada iz tiga postane, menio, de ne mogo živejti, če ony
v takih grehih ne prebivajo.
Pred tem se imamo varovati inu kadar tiga pastyrja štimo slišimo, de Kaj je pokura.
bomo skoraj per njemu najdeni, tu je my imamo pokuro sturiti, v teh greihih
nikar ostati ni naprej živeti, temuč se verniti, spokoriti inu verovati, naš
pastyr Jezus Christus nas ne bode v zmoti ali v zahajanju pustil, temuč nas v
gnadi gori vzel inu nas s svojem Očetom zmyril. Zakaj pokura se ne pravi le
za tiga vunainiga lebna volo brumniši biti, temuč skuzi Christusa na Božjo
dobruto vupati inu odpusčainje teh greihov verovati. Takove greišnike hoče
Christus gori vzeti, te druge bi on ja tudi rad gori vzel, ampak ony njega ne
hote, taku on nje tudi pusti ijti. Kadar se ne hote pustyti najti, taku morajo v
zahajanju inu v zmoti ostati, kakor dolgu hote, inu viditi, koku nym po sreči
pojde.
Taku trošta nikar le le-ta evangelium te uboge greišnike, de nyh pastyr Summa le-tiga
Christus nje kakor te zahajoče ali zmotne ovčice hoče ijskati inu gori vzeti, evangelia, de trošta
temuč vučy tudi, koku se my imamo pruti le-timu pastyrju perpraviti, zlasti inu vučy.
de imamo njegovo štimo poslušati inu za to isto teči. Kakor ta historia tiga
evangelia tudi melda, de so le-ty ludje colnarji inu greišniki bily in so viner
za GOSPUDOM Christusom tekli, de bi njega poslušali.
Kaj pak slišio od Christusa? Druziga ništer, temuč de Bug vsem greiš-
nikom skuzi Christusa hoče milostiv biti inu nje izveličane sturiti, ali vsaj
taku, de se puste vabiti inu nikar več ne zahajejo, samuč kadar tiga pastyrja
štimo slišio, se vernejo inu puste od GOSPUDA Christusa nossiti, kateri je
nyh greihe plačal, za te iste zadosti sturil inu nje z Bugom zmyril. Zakaj tu se
ne spodobi, kir je Bug tulikain na nas nalužil inu nam svojo gnado taku bo-
gatu izkazal, de bi my hoteli njegovo zapuvid ferrahtati inu bi se ne hoteli po
njegovi bessédi deržati inu mu kaj k dopadeinju sturiti.
Za tiga volo takov vuk dobru merkajmo, de se zupar tiga Hudiča inu Opominainje h pokuri.
naše lastnu serce bomo mogli braniti inu gori deržati zuper tu cagainje, ka-
kor de bi bil Bug en takov Bug, kateri bi s temi greišniki obeniga poterpleinja
ne hotel imejti inu bi nje hotel ferdamnati. Zakaj takova missal tičy v vseih
človékov sercih. Zupar tu morajo ludje z Božjo bessedo perpravleni biti inu
le-ta pild, tu je te dvej perglihi, katere GOSPUD Christus nam sam naprej
derži, v tu serce zapissati, de je on en pastyr inu svojo bessédo zatu pusty na
tem svejtu rezglassiti, de te zmotne ali zahajoče ovčice to isto poslušajo inu
se per njemu najdejo.
Obtu, če se ti spoznaš, de si ti tudi ena taka ovčica, katero je ta Hudič
deleč od prave poti odpelal, taku vzami le-to pridigo od Christusa gori inu
si jo pusti k serci jiti. Zakaj za tvojo volo bode pridigovana, de ti taku h po-
kuri prideš, tu je de se ti GOSPUDA Christusa inu njegove gnade troštaš
inu iz tiga Hudiča štrikov uvideš inu brumniši postaneš. Inu se ja varui kakor
pred Hudičom samim, de ti takove štime nikar mimu ne pustiš, temuč se
skoraj nazaj verneš inu za Pastyrjem tečeš, taku bo tebi pomaganu inu boš
tim lubim angelom v nebi enu sussebnu veliku vesselje naredil, kateri potle
radi okuli tebe bodejo inu te pred vso farlikostio tiga Hudiča skuzi nyh per
tebi prebivanje inu brambo obarovali. Ker sicer ty nepokorni greišniki
s 2 tem
481