Page 478 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 478
Izlaga tiga evangelia
če ne imel okuli hoditi ni nym obene gnade izkazati. Zakaj Bug sam je nym
nemilostiv, ne hoče nyh ni za nje ne mara, hoče le brumna, bogaboječa serca
imejti, katéri se s takovimi grob greihi nikar ne oblože.«
Bug ne hoče Ampak tukaj ti po tem misli, kadar bi takov urtel imel reis biti, de bi
teh greišnikov Bug s temi greišniki obeniga poterpleinja ne hotel imejti inu bi vselej z buti-
pozabiti. co hotel nje udariti, koku bi onu nam vsem šlu? Kej bi on ludy inu Cerkov
imel? Zakaj aku my lih nikar vsi vunajnih, očitih greihih ne ležimo, onu je
(Bogu hvala) mnogoteri zakoinik, kateri svojga zakona nej prelomil, mnogo-
teri, kateri z roko nej merdral ali ubyal, nikar kradel ni drugiga hudiga ali
nepošteniga sturil. Taku se my vener moremo vsi pred Bugom za greišnike
spoznati, zakaj my vidimo inu izkussimo, de v naših sercih ništer dobriga nej,
aku so lih na enim te roke, ta usta inu drugi vudi prez svarra inu čistiši kakor
na drugim, Bug hoče po tem serci svoj urtel ali sodbo staviti. Kadar bi uže
Bug imel ali hotel vsem greišnikom nemilostiv biti, nje proč vreiči inu se nyh
nikar an vzeti, kakor ty farizeerji le-tukaj ta urtel po tej postavi sture, taku
bi moralu ijti, de bi obeden človik ne mogel izveličan biti. Ampak ty farizeerji
sami morajo spoznati, de takova maininga je falš inu kriva.
GOSPUDA Christusa Zatu stury naš lubi GOSPUD Jezus Christus en drugi urtel inu ne hoče
urtel od teh greišnikov. takovo odguvor teh farizeerjov cilu ništer pustit velati inu stury tu, kar je
timu zupar, zlasti de Bug tem greišnikom nej sovraž, tudi nejma lušta ni do-
padeinja na nyh smerti. Za tiga volo ne more on, ta GOSPUD Christus, nym
tudi sovraž biti, ie za tiga volo prišal na le-ta svejt, de on nje, kakor zahajoče
ovčice, hoče ijskati inu spet na pravi pot perpraviti. Inu vsi človeki, susseb ty
pridigarji, imajo takov exempel slušati, de ony glih kakor se v hiši po navadi
stury, kadar se kaj zguby, vus fliss tjakaje imajo naložiti, de tu zgublenu zupet
najdenu bode.
Kaj ta evangelium Le-tu je en drugi vuk inu pridiga kakor Moizessov vuk inu te postave
od greišnikov vučy. pridiga, katera nej v naših sercih zrasla, temuč skuzi tiga Synu Božjiga od
nebes sem doli k nam pernessena, kakor Iohannes, ta Karstnik, pravi: »Boga
nikuli nej nihče vidil, ta edinorojeni Syn, kateri je v krilli tiga Očeta, ta je je
1990. Jn 1,18. nam oznanil.«1990 Zakaj takove Božje vole (de se on s témi greišniki ne hoče
serdit, nyh za teh greihov volo nikar ferdamnati, temuč veliku več h gnadi
gori vzéti inu nje izveljčati) ne vej oben človik. Tu, kar je timu zupar, tu my
vejmo inu počutimo. Za tiga volo, gdi je greih, tam gre, kakor je poprej mel-
danu inu govorjenu, de se ludje pred Bugom boje. Ampak tukai nas vučy naš
lubi GOSPUD Christus skuzi svoj evangelium, de ena druga maininga je s
temi greišniki pred Božjo sodbo, zlasti de se ne hoče ž nymi serdyti, temuč
nje h gnadi gori vzeti inu de ty angeli tam ozgoraj v nebi vse vesselje inu lušt
na teim imajo, kadar ty greišniki h pokuri pridejo inu se preobernejo.
Koku se ima en Takov vuk bi imejli ludje zatu s tem flissigiši merkati, kir naša pamet tu,
greišnjk troštati. kar je timu zupar, misli, de bi se my s tem zupar to hudo veist inu greih vuči-
li troštati inu gori deržati. Zakaj kateri v takovi izkušnjavi te visty svoje lastnu
serce, pamet inu zastop hoče slušati, ta gre tjakaj inu mu nej ni svetovat ni
pomagat, on more cagati. Zatu ležy vsa muč na tem, de my zupar naše lastnu
serce inu vejst s Christusom sodimo inu rečemo: »Iest sim en ubog greišnik,
tiga jest ne morem inu ga ne hočem tayti. Iest ne hočem pak zatu kratku ni-
kar cagati, kakor de bi Bug mene ne hotel imejti.« Urzah je, moj GOSPUD
Jezus Christus pravi: »Onu je en greišnik ravnu kakor ena ovčica, katera je
svojga pastyrja zgubila inu zahaja.« Takovo zahajočo ovčico ne hoče on v ti
zmoti inu zahajainju pustiti, temuč ijskati inu h tem drugim ovčicom nesti ali
perpelati. Tu je enu znameinje, de on nas za teh greihov volo ne hoče proč
vreiči, temuč vus fliss tjakaj naložiti, koku on nas more od greihov inu zupet
h gnadi perpraviti.
Nu,
478
če ne imel okuli hoditi ni nym obene gnade izkazati. Zakaj Bug sam je nym
nemilostiv, ne hoče nyh ni za nje ne mara, hoče le brumna, bogaboječa serca
imejti, katéri se s takovimi grob greihi nikar ne oblože.«
Bug ne hoče Ampak tukaj ti po tem misli, kadar bi takov urtel imel reis biti, de bi
teh greišnikov Bug s temi greišniki obeniga poterpleinja ne hotel imejti inu bi vselej z buti-
pozabiti. co hotel nje udariti, koku bi onu nam vsem šlu? Kej bi on ludy inu Cerkov
imel? Zakaj aku my lih nikar vsi vunajnih, očitih greihih ne ležimo, onu je
(Bogu hvala) mnogoteri zakoinik, kateri svojga zakona nej prelomil, mnogo-
teri, kateri z roko nej merdral ali ubyal, nikar kradel ni drugiga hudiga ali
nepošteniga sturil. Taku se my vener moremo vsi pred Bugom za greišnike
spoznati, zakaj my vidimo inu izkussimo, de v naših sercih ništer dobriga nej,
aku so lih na enim te roke, ta usta inu drugi vudi prez svarra inu čistiši kakor
na drugim, Bug hoče po tem serci svoj urtel ali sodbo staviti. Kadar bi uže
Bug imel ali hotel vsem greišnikom nemilostiv biti, nje proč vreiči inu se nyh
nikar an vzeti, kakor ty farizeerji le-tukaj ta urtel po tej postavi sture, taku
bi moralu ijti, de bi obeden človik ne mogel izveličan biti. Ampak ty farizeerji
sami morajo spoznati, de takova maininga je falš inu kriva.
GOSPUDA Christusa Zatu stury naš lubi GOSPUD Jezus Christus en drugi urtel inu ne hoče
urtel od teh greišnikov. takovo odguvor teh farizeerjov cilu ništer pustit velati inu stury tu, kar je
timu zupar, zlasti de Bug tem greišnikom nej sovraž, tudi nejma lušta ni do-
padeinja na nyh smerti. Za tiga volo ne more on, ta GOSPUD Christus, nym
tudi sovraž biti, ie za tiga volo prišal na le-ta svejt, de on nje, kakor zahajoče
ovčice, hoče ijskati inu spet na pravi pot perpraviti. Inu vsi človeki, susseb ty
pridigarji, imajo takov exempel slušati, de ony glih kakor se v hiši po navadi
stury, kadar se kaj zguby, vus fliss tjakaje imajo naložiti, de tu zgublenu zupet
najdenu bode.
Kaj ta evangelium Le-tu je en drugi vuk inu pridiga kakor Moizessov vuk inu te postave
od greišnikov vučy. pridiga, katera nej v naših sercih zrasla, temuč skuzi tiga Synu Božjiga od
nebes sem doli k nam pernessena, kakor Iohannes, ta Karstnik, pravi: »Boga
nikuli nej nihče vidil, ta edinorojeni Syn, kateri je v krilli tiga Očeta, ta je je
1990. Jn 1,18. nam oznanil.«1990 Zakaj takove Božje vole (de se on s témi greišniki ne hoče
serdit, nyh za teh greihov volo nikar ferdamnati, temuč veliku več h gnadi
gori vzéti inu nje izveljčati) ne vej oben človik. Tu, kar je timu zupar, tu my
vejmo inu počutimo. Za tiga volo, gdi je greih, tam gre, kakor je poprej mel-
danu inu govorjenu, de se ludje pred Bugom boje. Ampak tukai nas vučy naš
lubi GOSPUD Christus skuzi svoj evangelium, de ena druga maininga je s
temi greišniki pred Božjo sodbo, zlasti de se ne hoče ž nymi serdyti, temuč
nje h gnadi gori vzeti inu de ty angeli tam ozgoraj v nebi vse vesselje inu lušt
na teim imajo, kadar ty greišniki h pokuri pridejo inu se preobernejo.
Koku se ima en Takov vuk bi imejli ludje zatu s tem flissigiši merkati, kir naša pamet tu,
greišnjk troštati. kar je timu zupar, misli, de bi se my s tem zupar to hudo veist inu greih vuči-
li troštati inu gori deržati. Zakaj kateri v takovi izkušnjavi te visty svoje lastnu
serce, pamet inu zastop hoče slušati, ta gre tjakaj inu mu nej ni svetovat ni
pomagat, on more cagati. Zatu ležy vsa muč na tem, de my zupar naše lastnu
serce inu vejst s Christusom sodimo inu rečemo: »Iest sim en ubog greišnik,
tiga jest ne morem inu ga ne hočem tayti. Iest ne hočem pak zatu kratku ni-
kar cagati, kakor de bi Bug mene ne hotel imejti.« Urzah je, moj GOSPUD
Jezus Christus pravi: »Onu je en greišnik ravnu kakor ena ovčica, katera je
svojga pastyrja zgubila inu zahaja.« Takovo zahajočo ovčico ne hoče on v ti
zmoti inu zahajainju pustiti, temuč ijskati inu h tem drugim ovčicom nesti ali
perpelati. Tu je enu znameinje, de on nas za teh greihov volo ne hoče proč
vreiči, temuč vus fliss tjakaj naložiti, koku on nas more od greihov inu zupet
h gnadi perpraviti.
Nu,
478