Page 475 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 475
na II. nedello po S. Troyci.

hauffnu ali kardellu, kateri se zdee, de so zastopni, modri, mogoči inu svety.
Zakaj le-tukaj stoji ta urtel, de imaio odverženi biti inu le-te večerje nikar
okussiti. Taku nam tudi ima ijti, kadar si my naše nyve, volli, žene, tu je pos-
vitno čast, sred potelesnim blagum hočmo pustjt lubliši biti kakor ta evange-
lium.
Christus pravi s priprostimi, žleht bessedami: »Okussiti ony nejmajo Koku Christus tem
moje večerje,«1985 koker de bi on hotel reči: »Aku je lih moja besseda ali ve- ferrahtarjem prity. 1985.  Lk 14,24.

čerja pred svitom ferrahtana, taku vsaj ima veliku bulši biti inu več velati
kakor nyh volli, nyh nyve, hiše ali žene, aku ony lih njo zdaj ferrahtajo inu
svoje nyve, volli, hiše veliku za žlahtniše derže, zakaj onu pride ta urica, v
kateri ony svoje volli, nyve, hiše bodo morali pustiti, tedaj bodo vzdihali
inu želeli mojo večerjo. Ali taistikrat se ima reči: 'Jest neisim zdaj doma,
jest ne morem tem gostem streiči, pojte tjakaj na vaše nyve, k vašim v­ ollom,
v vaše hiše, te iste bodo vom dobru eno bulšo večerjo dali, kir ste mojo
večerjo taku žihru inu prevzetnu ferrahtali, s katero sim se bil na gosty
perpravil inu veliku na te iste nalužil. Kir se je pak vam feržmagalu priti,
taku jejte, kar ste se sami skuhali, inu bodite vesseli, mojo večerjo pak nei­
mate okussiti.'«
Tu bodo cilu terde inu ostre besséde inu en strašan ali grozovit urtel na Christus bo na sodni
sodni dan, kadar Christus zastopnimi bessedami svojo večerjo bode imenoval dan strašnu z neverniki
ta večni leben, nyh nyve pak volli inu hiše ta paklenski ogein inu bode moč- govuril.

nu na tem ostal, de ony njegove večerje nejmajo vekoma okussiti, tu je onu
nejma obeniga vupainja več tukaj biti, de nym pomaganu bode vekoma. Zakai
tukaj ne bode ni pokura ni grevinga mogla pomagati, zatu so le-tu cilu straš-
ne, britke bessede, katere tiga hišniga gospodaria velik, nezmassen serd na
znanje dado. Zakaj tu je prez tiga velikih gospudov inu vissokih ludy šega inu
navada, kadar se prov rezserde, taku ony nikar veliku bessed ne govore, kar
pak govore, tu teži inu vleiče ena besseda en cent, zakaj ony je imajo brit­keiši
v misli sturiti, kakor je mogo govoriti. Koku veliku več bodo le-te kratke
besséde tiga vsigamogočiga GOSPUDA en neizrečen serd pomeinile, kate-
ri nikuli več ne more zmyrjen biti.
Ali my vener gremo per teim taku tjakaj, kakor de bi bil takove terde,
strašne besséde kej en norec ali dejte govurilu, katerimu bi se my mogli sme-
jati inu špotati, ali kakor bi tu našiga GOSPUDA Boga šerc ali šala bila inu
ne slišimo, tudi ne vidimo, de ta text očitu pravi: »On je serdit inu je takovu
iz velikiga serda govuril, de nej en norec ni enu dejte, temuč ta GOSPUD inu
Bug čez vse, pred katerim spodobnu trepečejo inu se prestrašio (kakor tu
Pismu pravi) ty hribi ž nih gruntom inu dnom, tudi obuje morje inu vode pred
nym beiže, taku je vsaj vener le-ta človik taku terd inu železin, de se cilu
ništer pred tem ne boy, temuč še ferrahta inu špot iz tiga dela.«
Ampak my pridigarji smo le-tukaj izgovorjeni, zakaj my vas ja zadosti Zveisti pridigary, aku
zvejstu opominamo, de bi se vy takove večerje več imejli an vzeti kakor vseh ta sveit timu evangeliu
ne hote verovati, so
denarjev inu blaga na zemli. Za tiga volo na uni dan ta cejli svejt nam bode nedolžni.
moral pričovainje dati inu spoznati, de na nas nej mankalu ali falilu. Zakaj my
je ja taku s flissom inu zvejstu deržimo, de tudi naša zupar partya od tiga vej
inu zmerja naš vuk eno kecarjo. Tu vzamemo my k dobri hvali od nyh gory,
zakaj s tem ony spoznajo, de so od nje gvišnu slišali, brali inu vidili inu de my
neismo molčali. Aku my pak neismo molčali, temuč zvejstu inu flissig takovu
vučili inu pridigovali, taku de naši sovražniki sami pravio, my smo je s flissom
opravili. Ah, taku pusti tiga moža sodyti, kateriga my zatu deržimo, de je je
nam zapovedal, inu pusti tiga moža nje zagovarjati ali nas ferdamnati, kateri
nje žene k ferdamnovainju. Onu bodi v Božjim imeni, kateriga dejla ali partye
Bug je ta pravi Bug inu kateri Christus je ta pravi Christus, katera Cerkov je ta
r 3 prava

475
   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480