Page 470 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 470
1963.  Zacrament. Ena velika večerja. Izlaga tiga evangelia
1964.  Hrane, jedače; izposojeno iz. srlat. dispendia Koku se ty gostje
vabio. smerti, tiga pakla, tiga serda Božjiga, greiha inu ferdamnanja. Le-ta pridiga
(hrana, jedača) (M. Snoj, Slovar jezika od Christusa je ta velika gosposka večerja, h kateri on gosty vabi, de on nje
Janeza Svetokriškega). posvety skuzi svoj karst, trošta inu poterdi skuzi ta zatrament1963 svojga tel-
lessa inu krji, de onu ja na ničemer ne faly, de je vsiga obilya zadosti tukaj inu
1965.  Del nikejsko-konstantinopolskega simbola: en vsakateri sit bode. De se taku le-tu spodobnu ena velika večerja imenuje
Et incarnátus est de Spíritu Sancto / Ex María Vírgine, inu pravi tudi za te špendje1964 inu špiže volo, katere so taku dobru narejene
et homo factus est. / Crucifíxus étiam pro nobis sub inu perpravlene, de tiga oben jezik ne more izreči inu obenu serce zadosti ne
Póntio Piláto; / Passus, et sepúltus est, / Et resurréxit more zapopasti. Zakaj onu je ena večna špiža inu enu večnu pytje, od kateri-
ga nas nikuli več ne žeja ni lakota ne obyde, temuč my bomo vekoma siti,
tértia die, secúndum Scriptúras, / Et ascéndit in vineni inu vesseli inu nikar le en človik sam, temuč kakor deleč je ta svejt,
cælum, sedet ad déxteram Patris. kadar bi on lih dessetkrat širokeiši bil, bi ony vsi zadosti imejli na le-tim
m­ allu ali gostovainju. Zakaj ta evangelium pravi le-taku: »Kateri veruje na
1966.  Barabe, podleži; izposojeno iz nem. Bube (fant, GOSPUDA Jezusa Christusa, de je za našo volo rojen iz Marie, te Divice, inu
baraba, podlež) (Maks Pleteršnik: Slovensko-nemški je za naše greihe martran pod Ponciom Pilatušom umerl, doli šal h paklom
inu zupet gori vstal inu sedy na desnici Božji etc.1965 ta ima vekoma živeiti inu
slovar). izveličan biti.« Timu pruti, kateri je danas zadosti jejdil, ta more jutri zupet
1967.  Lk 14,16. jeisti. Ampak le-tu je ena večna špiža, katera vekoma terpy. Da taku tem
hynavcem per mizi zastopit, de je tu en drugi mal ali gostovanje, kakor so ony
1968.  Najprej nad Juda, potem nad Grka. Rim 2,9–10. njemu dajali, inu de so vsaj takovi lotri inu pubie,1966 aku lih veliku od tiga
znajo govoriti, taku vsaj Boga inu njegovo milost, večni leben inu izveličanje
1969.  Lk 14,18. ferrahtajo inu sebi vse druge ričy puste lubilši biti. Gre dajle v textu:
1970.  Lk 14,15.
»Jnu je nyh veliku k njej povabil.«1967

Ty veliku, kateri bodo k njej povableni, so ty Iudje inu ta cejli izraelski
folk, kateri je od Abrahama semkaj skuzi te preroke susseb bil povablen. Za-
kaj timu velikimu očetu Abrahamu je tu seime oblublenu, skuzi kateru ima ta
žegen priti, inu je njemu taku le-ta večerja kakor timu očetu le-tiga folka
nerpoprej oznanjena. Potle so jo ty preroki dajle gonili inu ta folk na to isto
vižali, de onu na našiga GOSPUDI Boga voli nej mankalu, on je nje pustil s
flissom vabiti. Zatu stavi tudi s. Paul v svojeh listeh te Iude povsod naprej,
Iudaeis primum et Graecis.1968 Kadar je uže ta ura prišla, de bi se imejlu k mizi
ijti, tu je de je onu okuli tiga čassa bilu, de je naš GOSPUD Christus rojen bil
inu je imel terpejti inu zupet gori vstati od teh mertvih inu svoje večnu kraj-
lestvu začeti, tedaj so ty hlapci vunkaj šli, Iohannes, ta Karstnik, inu ty apos-
toli, inu so djali h tem povablenim, h timu izraelskimu folku: »Lubi folk,
dosehmal ste vy vableni, zdaj je čas, pridite, zdaj se bode jeisti dajalu. Vaš
GOSPUD inu Messias je uže rojen, umerl inu zupet gori vstal. Zatu ne osta-
nite dolgu vuni, pridite k mizi, jejte inu bodite vesseli, tu je vzamite vaš
oblublen šac z vesseljem gori, kateri je vas od prekletve inu ferdamnanja od-
reišil inu izveličane sturil.« Inu je takovu selstvu susseb tem narvissokeišim v
tem folku naprej nessenu, kateri so v tem duhovnim inu deželskim regimen-
tu ali oblasti bili. Ali kaj so ony h timu djali.

»Ony so se vsi začeli eden po drugim izgovarjati.«1969

Tu je ena lectio ali pridiga za te gosty, kateri s Christusom per mizi side
inu susseb za tiga nepridniga klaffarja, kateri hoče Christusa per mizi moistro-
vati inu veliku od kruha v krajlestvi Božym pridigovati: »Srečan je ta, kateri
kruh jej v nebeskim krajlestvi.«1970 Ia, pravi on: »Hočeš li ti vejditi, koku si ti
srečan ali izveličan. Iest je hočem tebi povejdati. Onu je uže gori danu ali nare-
jenu. Iohannes Karstnik je tukaj, iest inu moji apostoli velimo vam zdaj k mizi
seisti. Ampak vy nikar le vuni ostanete, temuč se hočte še izgovarjati inu čisti
biti, se taku toppelt pregrišite, de vy ta evangelium ferrahtate inu vener hočte
prov imejti inu še h timu brumni inu modri biti, tu je stuprov en velik, gro-

zovit

470
   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475