Page 472 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 472
1973.  Lk 14,24. Ty gostj na cejstah Izlaga tiga evangelia
1974.  Lk 14,21. inu gassah, kateri
so h ti večery prišli. narediti, sicer bi mogla puntaria ali dvojeinje vmej ludmi ustati. Imajo tudi
1975.  1 Kor 1,26–2­ 8. skarb, kadar bi ony ta evangelium gori vzeli, de bi morali svoje cerkve ali
oblasti skuzi tu zgubiti, ker vsaj ta evangelium le-to pravo karsčansko cerkov
1976.  Iz 25,6. sezyda inu vsej nespodobni syli inu puntarji brani. Potle pači nje tudi ta
1977.  Lk 14,15. ­lakomnost, de ony ništer per tem evangeliu ne vidio, kakor zgul ubuštvu inu
1978.  Mt 11,25. pregainanje. Ali koku tu nym bode ratalu ali zneslu? Ravnu kakor tem
I­ udom, ty so taku dolgu inu terdnu nad nyh postavo, farštvom, krajlestvom
inu blagom deržali noter, de so h puslednimu cilu konec vzelj inu enu s tem
drugim bili zgubili, de ony sadaj na sveiti sem ter tam veliki revi pod ptujemi
kakor na eni vagi side inu poleg tiga le-te večerje mankajo inu uterpe, kakor
ta hišni oča pravi: »Iest vam povejm, de le-tih mož obeden, kateri so povab­
leni, moje večerje ne bodo okussili.«1973 Ali vsaj ne hoče ta GOSPUD svojo
večerjo zabstoin perpravleno imejti, zatu gleda on po drugih gosteh, kakor
dajle stoy:

»Tedaj je ta hišni oča serdit postal inu je rekal k
svojmu hlapcu: 'Pojdi hitru vun na te cejste inu gazze
tiga mejsta, etc.'«1974

Kakor de bi on hotel reči: »Nu, uže kadar je onu tedaj zatu djanu, de
hočte vaše nyve inu volli ogledati inu žene jemati inu mojo večerjo nad tem
zamuditi, tu je vy hočte vaše farstvu, krajlestvu inu blagu obderžati, mene inu
moj evangelium pustiti ijti, taku jest hočem tej reiči taku svetovati, de vy vse,
kar vy na le-to vižo meinite obderžati, imate zgubiti, h timu tudi moje večer-
je nikar okussiti inu hočem sebi druge gosty šaffati ali zadobiti. Zatu pojdi ti
tjakaj, hlapec, na te ceiste inu gazze tiga mejsta inu perpelaj te uboge, kru-
love, hrome inu sleipe sem noter.« Tu se je taku zgudilu mej temi Iudi, zakaj
kadar ty veliki gospudje, viudi inu farji inu kar je tu bulše v tem folku bilu, ta
evangelium neiso hoteli gori vzeti iz urzaha, kakor je ozgoraj na znanje danu,
je naš GOSPUD Bug te žleht ribiče, tu ubogu, revnu inu ferrahtanu kardel-
ce gori vzel. Kakor s. Paulus pravi, I. Corinth. 1 :1975 »Pogledajte, lubi bratje, na
vaše poklicanje, nikar veliku modrih po tém messej, nikar veliku mogočih,
nikar veliku žlahtnih so poklicani, temuč kar je norsku pred tem svitum, tu je
Bug izvolil, de bi on te modre osromotil, inu kar je slabu pred tem svitum, tu
je Bug izvolil, de bi on osromotil, kar je močnu. Inu kar je nevžlahtnu pred
tem svitum inu tu ferrahtanu, je Bug izvolil, inu kar je ništer, de bi on k
n­ ičemer sturil, kar je nekaj etc.« Po le-tim špruhu je ta vegši dejl, kar je na tim
folku modriga, svetiga, bogatiga, oblastniga bilu, od Buga zatu zaverženu,
kir ony ta evangelium neiso hoteli gori vzeti. Timu pruti pak je Christus te
uboge, priproste, žleht ludy gori vzel kakor Petrusa, Andreasa, Filippa,
Bartholomea etc, kateri so ubogi ribiči inu potrebni petlerji bily, katerih nej
nihče vrejdnih štemal, de bi ony imejli tem farjem inu viudom v tem folku te
črevle brissati. Zakaj ony so bily groupa, pomye ali gosča inu kakor Ezaias
pravi,1976 te drožje od tiga dobriga, žlahtniga vina, de so taku tu bulše v tem
folku, farji, viudi, bogati, mogoči tjakaj proč iztresseni za nyh nevere volo
kakor en sod dobriga vina inu so le-te drožje tukaj ostale, katere ta
GOSPUD le-tukai uboge, hrome, krulove inu sleipe imenuje, ty pridejo h ti
gnadi inu časti, de so ony na le-tej večerji lubi gostje inu vse obilye imajo.

De uže ta farizeer pravi: »Srečni ali izveličani so ty, kateri kruh v Božjim
krajlestvi jejdo.«1977 Ia, odgovory Christus: »Srečni so ony, ampak tebi inu tvoje
glihe je le djanu za tvojo nyvo inu volli, od teh ti govoriš. Zatu ti imaš vejditi,
de je ena večerja gori narejena, od katere imajo ty ubozi jejsti,« kakor Christus,
Math. 11. cap.,1978pravi: »Tem ubozim bode ta evangelium pridigovan, zakaj ty

mo-

472
   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477