Page 471 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 471
II. nedello po S. Troyci.
zovit greih. Zakaj onu bi na tem preveč bilu, de našiga GOSPUDA Boga
bessedo nikar gori ne vzamete ni njei verujete. De vy pak še dajle enu sturite
inu njo ferrahtate inu hočte h timu še prov biti, tu je cilu preveč inu se ne
more terpejti.« Kakor naši gospodičiči, ty papežniki, zdaj tudi sture, ony
hote še za tu hvaleni biti, de so ony ta zacrament vu eni štalti dajali, ta zakon
prepovédovali inu so drugu pregreišnu rovnanje v tej cerkvi gori naredili, ia,
ferdamnajo še nas h timu inu nam vso martro zadenejo, mordrajo inu pregai
najo te ludy, kateri nyh gnusnobe ne hote gori vzeti. Nu, pustimo nje le za-
dosti vroče gori lyti, de se bodo s tem več mogli potyti.
Ty ludje so glih taku sturili inu so se izgovarjali, kadar so bily povab
leni, so djali, ony bi ne mogli le-tiga vuka gori vzeti, kir je timu farstvu inu
postavi zuper, katero je bil sam Bug skuzi Moizessa dal. Onu bi moglu
dvojeinje ali zmeišanje v tem regimentu vstati, kateri je Bug sam ferordnal
inu gori postavil etc. Zatu se izgovarja le-tukaj ta pervi s to nyvo, ta drugi
s temi volly, inu meinita obadva, de je dobru opravlenu. Ta tretji se ne
izgovarja le-tukaj cilu ništer, temuč odpovej, de ne more priti. Tu so le-tih
svetnikov izguvori zupar ta evangelium, de ony nerpoprej to postavo Moi
zessovo inu svojo Božjo službo naprej stavio. Zakaj kadar so ty apostoli
pridigovali, de bi ni te postave ni templa ni farjev več potreba ne bilu, kir
je ta viši far pred rokami, Jezus Christus, iz tiga rodu ali žlahte Iuda, skuzi
kateriga offer samiga bi ludje morali izveličani biti. Takovo pridigo ony
neiso hoteli terpejti, temuč svojo postavo ohraniti, so pustyli taku Chris-
tusa inu ta evangelium ijti inu čakajo noter do tiga današniga dne, prejd inu
prejd, kadaj bi nyh Messias prišal inu tu staru farstvu inu krajlestvu, kakor
je onu bilu h timu čassu Davidovimu, zupet gori naredjl. Le-tukaj Christus
s tem nyve kupovainjem meini inu dotičuje, kir ta pervi pravi: »Iest hočo
mojo nyvo ogledati,«1971 se reče: »My farji moramo dellati inu žeti,« tu je Te nyve. 1971. Lk 14,18.
moramo ta folk regirati (kakor Christus tudi te pridigarje, kmetiče ali ora- 1972. Ps 22,13.
če imenuje, kateri ta evangelium sejejo), my moramo našimu farštvu streiči.
Kadar je pak teh apostolov vuk timu zupar inu na eniga drugiga farja inu
na en drugi offer kaže, taku ga my spodobnu ferdamnamo kakor en falš
vuk inu ne hočmo h taki večerji priti. Taku se izgovarjejo tudi ty drugi,
kateri so v tem deželskim regimentu ali oblasti bily, s temi volli (zakaj v olli
se imenujo regenti ali oblastniki v tem folku, Psalm 221972: »Veliki iunci so
mene okuli obdali, debelli volli so okuli mene stopili.«) Zakaj ony so mei-
nili inu mislili: »My imamo enu krajlestvu inu regiment od Buga ordnan inu Volli.
postavlen, per tém my moramo ostati inu gledati, koku ga my obderžimo.
Kadar bi se my pak hoteli k le-timu novimu vuku podati, taku bi my mogli
dobru ob vse priti, zatu le proč z le-to pridigo.« Ty tretji pravio: »Ta evan-
gelion je en vuk, ta ne hoče pustit lakomnovati, temuč vely vse v farlikost
postaviti, tellu inu leben, denarje inu blagu, za Christusevo volo, zatu my
ne moremo priti, temuč naše hiše prez farlikosti dobru ohraniti etc. Zakaj
ženo vzeti se ne pravi le-tukaj v nečistost se podati ali kaj hudiga inu ne- Ženo vzeti.
pošteniga naprej vzeti, temuč se vsiga podstopiti, s katerim en hišni gos-
podar okuli hodi, kir misli, koku on hoče hišiti inu užitek imejti ter se uže
bodi tu istu z Bugom ali zupar Boga. Zakaj ty Iudje so na tu gledali, kakor
je nym bil Moizes (kadar bi ony brumni bily inu Božje zapuvidi deržali) Iudi le po posvitnih
oblubil potelesni žegen, de živyna, nyva, žena, otroci, vse ima žegnanu ričeh gledajo.
biti inu dobru stati. Zatu so ony le potem trahtali, de bi kuhinjo inu keldar
polnili inu bi bogati bily, taku bi se mogli za brumne inu GOSPUDI Bogu,
kateri je nje taku z blagum žegnal, dopadeče štemati.
Taku se izgovarjejo naši papežniki tudi inu pravio: »Ta vuk je dobru Papežniki za volo
prov,« ampak ony morajo vener per tej Cerkvi ostati inu obeniga ločenja gori blaga, časti inu oblasti
r nare- so evangeliu zuper.
471
zovit greih. Zakaj onu bi na tem preveč bilu, de našiga GOSPUDA Boga
bessedo nikar gori ne vzamete ni njei verujete. De vy pak še dajle enu sturite
inu njo ferrahtate inu hočte h timu še prov biti, tu je cilu preveč inu se ne
more terpejti.« Kakor naši gospodičiči, ty papežniki, zdaj tudi sture, ony
hote še za tu hvaleni biti, de so ony ta zacrament vu eni štalti dajali, ta zakon
prepovédovali inu so drugu pregreišnu rovnanje v tej cerkvi gori naredili, ia,
ferdamnajo še nas h timu inu nam vso martro zadenejo, mordrajo inu pregai
najo te ludy, kateri nyh gnusnobe ne hote gori vzeti. Nu, pustimo nje le za-
dosti vroče gori lyti, de se bodo s tem več mogli potyti.
Ty ludje so glih taku sturili inu so se izgovarjali, kadar so bily povab
leni, so djali, ony bi ne mogli le-tiga vuka gori vzeti, kir je timu farstvu inu
postavi zuper, katero je bil sam Bug skuzi Moizessa dal. Onu bi moglu
dvojeinje ali zmeišanje v tem regimentu vstati, kateri je Bug sam ferordnal
inu gori postavil etc. Zatu se izgovarja le-tukaj ta pervi s to nyvo, ta drugi
s temi volly, inu meinita obadva, de je dobru opravlenu. Ta tretji se ne
izgovarja le-tukaj cilu ništer, temuč odpovej, de ne more priti. Tu so le-tih
svetnikov izguvori zupar ta evangelium, de ony nerpoprej to postavo Moi
zessovo inu svojo Božjo službo naprej stavio. Zakaj kadar so ty apostoli
pridigovali, de bi ni te postave ni templa ni farjev več potreba ne bilu, kir
je ta viši far pred rokami, Jezus Christus, iz tiga rodu ali žlahte Iuda, skuzi
kateriga offer samiga bi ludje morali izveličani biti. Takovo pridigo ony
neiso hoteli terpejti, temuč svojo postavo ohraniti, so pustyli taku Chris-
tusa inu ta evangelium ijti inu čakajo noter do tiga današniga dne, prejd inu
prejd, kadaj bi nyh Messias prišal inu tu staru farstvu inu krajlestvu, kakor
je onu bilu h timu čassu Davidovimu, zupet gori naredjl. Le-tukaj Christus
s tem nyve kupovainjem meini inu dotičuje, kir ta pervi pravi: »Iest hočo
mojo nyvo ogledati,«1971 se reče: »My farji moramo dellati inu žeti,« tu je Te nyve. 1971. Lk 14,18.
moramo ta folk regirati (kakor Christus tudi te pridigarje, kmetiče ali ora- 1972. Ps 22,13.
če imenuje, kateri ta evangelium sejejo), my moramo našimu farštvu streiči.
Kadar je pak teh apostolov vuk timu zupar inu na eniga drugiga farja inu
na en drugi offer kaže, taku ga my spodobnu ferdamnamo kakor en falš
vuk inu ne hočmo h taki večerji priti. Taku se izgovarjejo tudi ty drugi,
kateri so v tem deželskim regimentu ali oblasti bily, s temi volli (zakaj v olli
se imenujo regenti ali oblastniki v tem folku, Psalm 221972: »Veliki iunci so
mene okuli obdali, debelli volli so okuli mene stopili.«) Zakaj ony so mei-
nili inu mislili: »My imamo enu krajlestvu inu regiment od Buga ordnan inu Volli.
postavlen, per tém my moramo ostati inu gledati, koku ga my obderžimo.
Kadar bi se my pak hoteli k le-timu novimu vuku podati, taku bi my mogli
dobru ob vse priti, zatu le proč z le-to pridigo.« Ty tretji pravio: »Ta evan-
gelion je en vuk, ta ne hoče pustit lakomnovati, temuč vely vse v farlikost
postaviti, tellu inu leben, denarje inu blagu, za Christusevo volo, zatu my
ne moremo priti, temuč naše hiše prez farlikosti dobru ohraniti etc. Zakaj
ženo vzeti se ne pravi le-tukaj v nečistost se podati ali kaj hudiga inu ne- Ženo vzeti.
pošteniga naprej vzeti, temuč se vsiga podstopiti, s katerim en hišni gos-
podar okuli hodi, kir misli, koku on hoče hišiti inu užitek imejti ter se uže
bodi tu istu z Bugom ali zupar Boga. Zakaj ty Iudje so na tu gledali, kakor
je nym bil Moizes (kadar bi ony brumni bily inu Božje zapuvidi deržali) Iudi le po posvitnih
oblubil potelesni žegen, de živyna, nyva, žena, otroci, vse ima žegnanu ričeh gledajo.
biti inu dobru stati. Zatu so ony le potem trahtali, de bi kuhinjo inu keldar
polnili inu bi bogati bily, taku bi se mogli za brumne inu GOSPUDI Bogu,
kateri je nje taku z blagum žegnal, dopadeče štemati.
Taku se izgovarjejo naši papežniki tudi inu pravio: »Ta vuk je dobru Papežniki za volo
prov,« ampak ony morajo vener per tej Cerkvi ostati inu obeniga ločenja gori blaga, časti inu oblasti
r nare- so evangeliu zuper.
471