Page 469 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 469
na II. nedello po S. Troyci.
inu trucig delajo inu my smo prav sturili, de smo ta praznik corporis Christi
iz dobrih, spodobnih urzahov v naših cerkvah cilu pustili pasti inu ga iztre-
bili, potehmal je tu pred Bugom ena gnusnoba, njegovimu svetimu zacra-
mentu ena sramota inu nam ena neizrečena škoda. My hočmo ostati per tej
spravi inu glihoti teh karsčenikov, de je eden le-tukaj taku dober kakor ta
drugi, inu de tu rezločenje vunainih inu posvitnih ričeh ostane. Tu bodi za-
dosti od tiga za teh mladih inu priprostih ludy volo govorienu. Nu, my hoč-
mo k evangeliu seči.
Le-ta evangelium1959 pak je začel se nad tem velikim čudessom, kateru je 1959. Jn 14.
GOSPUD Christus v eniga farizeerja hiši sturil inu eniga vodeničniga člove- 1960. Jn 14,15.
ka ozdravil. Ta evangelist pak pravi, de so na njega merkali, koku bi ga m ogli 1961. Šeškanje, prežanje pri pojedinah (Maks
uyeti. Pleteršnik: Slovensko-nemški slovar).
Zatu je ta GOSPUD per redu začel te gostje svariti, de polni offerti inu Christus v le-tim
prevzetnosti tiče inu se rinjo ali dreinajo za ta zguranja sidelisča, h pusledni- evangeliu zuper farizee 1962. Lk 14,24.
inu hynavce, kir ta
mu je tudi na tiga ošterja prišal, kateriga je tudi svaril inu raven tiga podvučil, evangeli zašpotuio,
koku inu na kakovo vižo on ima gosty vabiti, zlasti nikar te bogate, kateri ostru inu serditu
govori.
niemu spet vse poverneio, zupet vabio inu zatu zahvalio, temuč te uboge,
kateri njega tamkaj v unim lebni zupet bodo vabili inu pred angeli hvalili. Na
takovu govorjenje je začel eden mej nymi, kateri je hotel brumen šteman bi-
ti, inu je rekal: »Aj, srečan je ta, kateri kruh jej v Božjim krajlestvi,«1960 kakor
de bi njemu silnu veliku na Božjim krajlestvi inu na tem večnim lebni ležalu.
Ampak ta GOSPUD zna, merka inu zastopi to hynavsčino, katero mu tudi
lipu izloži inu njegovo svetust inu teh druzih hynavcev daje na znanje, de ony
cilu ništer ni za našiga GOSPUDA Boga ni po tem nebeškim krajlestvi ne
marajo. »Ti,« pravi on, »pustiš se zdaj slišati, kakor de bi imel eno silno veli-
ko željo po Božjim krajlestvi, ampak kadar bi jest tebi imel risnico povejdati,
taku si teh gostov eden, kateri bodo priaznivu povableni, ali imajo drugu k
opravilu, de ne mogo priti.« Le-ta gugla1961 ali svar vela susseb le-timu, kate-
ri se z le-tem vosčeinjém pred drugimi naprej riné. Kakor de bi hotel ta
GOSPUD reči: »Ti veliku praviš, de je ta en srečen človik, kateri kruh jej v
nebi. Ti je ja dobru govoriš inu se pred ludmi svet inu brumen zdiš, kir vsaj si
teh pravih eden, kateri so h takimu kruhu povableni, ali nete priti.« Tu so
terde, ostre inu grozovite besséde, aku ih prov premislimo, zakaj Christus
govory zgul z lotri v grunti, kateri so per mizi okuli sidejli, nikar de bi se kaj
od njega hoteli vučiti, temuč de bi najn merkali inu se njega mogli lotiti inu
ujeti. Natu se uže začne ta prigliha, koku je en človik bil, kateri je eno veliko
večerjo perpravil inu je poslal svoje služabnike vunkaj inu je pustil gosty va-
biti. Ali kaj so ti isti sturili? Ony so se vsi izgovorjali inu vuni ostali. Eden je
djal, de bi bil eno nyvo kupil, to bi on moral ogledati. Ta drugi, de je pet
parov vollov kupil. Ta tretji, de je eno ženo vzel. Inu so pustili tiga GOSPU-
DA ž njegovo večerjo sidejti inu njega še h timu ferrahtajo, de je h pusledni-
mu ta GOSPUD serdit postal, je vzel, koger je mogel najti, krulovce, hrom-
ce inu sleipce, inu je nje po syli h gostovainju gnal. Ampak od teh drugih
pravi, de nejmajo moje večerje okussiti.1962 Tu je en terd evangelion zupar
obuje, Iude inu ajde. Nu, my ga hočmo po tem textu preteči.
Ta človik, kateri je le-to večerjo naredil, je naš GOSPUD Bug sam, ta Kateri to večerjo
je en velik inu bogat ošter inu je tudi eno večerjo naredil po svojem veli- perpravi.
častvi inu gosposki časti, katera bode velika inu častita imenovana nikar le
za tiga ošterja volo, kateri je Bug sam, de bi tu en velik mall ali lebainje bilu,
kadar bi lih le eno grahovo župpo ali suh kruh bil dal, temuč ta špiža je tudi
velika. Zlasti ta sveti evangelion, ja, Christus naš GOSPUD sam, ta je sam Kaj je ta večerja.
ta špiža inu nam bode v tem evangeliu naprej nessen, de je za naše greihe
skuzi svojo smert zadosti sturil inu je nas odreišil od vsiga jamra te večne
smerti,
469
inu trucig delajo inu my smo prav sturili, de smo ta praznik corporis Christi
iz dobrih, spodobnih urzahov v naših cerkvah cilu pustili pasti inu ga iztre-
bili, potehmal je tu pred Bugom ena gnusnoba, njegovimu svetimu zacra-
mentu ena sramota inu nam ena neizrečena škoda. My hočmo ostati per tej
spravi inu glihoti teh karsčenikov, de je eden le-tukaj taku dober kakor ta
drugi, inu de tu rezločenje vunainih inu posvitnih ričeh ostane. Tu bodi za-
dosti od tiga za teh mladih inu priprostih ludy volo govorienu. Nu, my hoč-
mo k evangeliu seči.
Le-ta evangelium1959 pak je začel se nad tem velikim čudessom, kateru je 1959. Jn 14.
GOSPUD Christus v eniga farizeerja hiši sturil inu eniga vodeničniga člove- 1960. Jn 14,15.
ka ozdravil. Ta evangelist pak pravi, de so na njega merkali, koku bi ga m ogli 1961. Šeškanje, prežanje pri pojedinah (Maks
uyeti. Pleteršnik: Slovensko-nemški slovar).
Zatu je ta GOSPUD per redu začel te gostje svariti, de polni offerti inu Christus v le-tim
prevzetnosti tiče inu se rinjo ali dreinajo za ta zguranja sidelisča, h pusledni- evangeliu zuper farizee 1962. Lk 14,24.
inu hynavce, kir ta
mu je tudi na tiga ošterja prišal, kateriga je tudi svaril inu raven tiga podvučil, evangeli zašpotuio,
koku inu na kakovo vižo on ima gosty vabiti, zlasti nikar te bogate, kateri ostru inu serditu
govori.
niemu spet vse poverneio, zupet vabio inu zatu zahvalio, temuč te uboge,
kateri njega tamkaj v unim lebni zupet bodo vabili inu pred angeli hvalili. Na
takovu govorjenje je začel eden mej nymi, kateri je hotel brumen šteman bi-
ti, inu je rekal: »Aj, srečan je ta, kateri kruh jej v Božjim krajlestvi,«1960 kakor
de bi njemu silnu veliku na Božjim krajlestvi inu na tem večnim lebni ležalu.
Ampak ta GOSPUD zna, merka inu zastopi to hynavsčino, katero mu tudi
lipu izloži inu njegovo svetust inu teh druzih hynavcev daje na znanje, de ony
cilu ništer ni za našiga GOSPUDA Boga ni po tem nebeškim krajlestvi ne
marajo. »Ti,« pravi on, »pustiš se zdaj slišati, kakor de bi imel eno silno veli-
ko željo po Božjim krajlestvi, ampak kadar bi jest tebi imel risnico povejdati,
taku si teh gostov eden, kateri bodo priaznivu povableni, ali imajo drugu k
opravilu, de ne mogo priti.« Le-ta gugla1961 ali svar vela susseb le-timu, kate-
ri se z le-tem vosčeinjém pred drugimi naprej riné. Kakor de bi hotel ta
GOSPUD reči: »Ti veliku praviš, de je ta en srečen človik, kateri kruh jej v
nebi. Ti je ja dobru govoriš inu se pred ludmi svet inu brumen zdiš, kir vsaj si
teh pravih eden, kateri so h takimu kruhu povableni, ali nete priti.« Tu so
terde, ostre inu grozovite besséde, aku ih prov premislimo, zakaj Christus
govory zgul z lotri v grunti, kateri so per mizi okuli sidejli, nikar de bi se kaj
od njega hoteli vučiti, temuč de bi najn merkali inu se njega mogli lotiti inu
ujeti. Natu se uže začne ta prigliha, koku je en človik bil, kateri je eno veliko
večerjo perpravil inu je poslal svoje služabnike vunkaj inu je pustil gosty va-
biti. Ali kaj so ti isti sturili? Ony so se vsi izgovorjali inu vuni ostali. Eden je
djal, de bi bil eno nyvo kupil, to bi on moral ogledati. Ta drugi, de je pet
parov vollov kupil. Ta tretji, de je eno ženo vzel. Inu so pustili tiga GOSPU-
DA ž njegovo večerjo sidejti inu njega še h timu ferrahtajo, de je h pusledni-
mu ta GOSPUD serdit postal, je vzel, koger je mogel najti, krulovce, hrom-
ce inu sleipce, inu je nje po syli h gostovainju gnal. Ampak od teh drugih
pravi, de nejmajo moje večerje okussiti.1962 Tu je en terd evangelion zupar
obuje, Iude inu ajde. Nu, my ga hočmo po tem textu preteči.
Ta človik, kateri je le-to večerjo naredil, je naš GOSPUD Bug sam, ta Kateri to večerjo
je en velik inu bogat ošter inu je tudi eno večerjo naredil po svojem veli- perpravi.
častvi inu gosposki časti, katera bode velika inu častita imenovana nikar le
za tiga ošterja volo, kateri je Bug sam, de bi tu en velik mall ali lebainje bilu,
kadar bi lih le eno grahovo župpo ali suh kruh bil dal, temuč ta špiža je tudi
velika. Zlasti ta sveti evangelion, ja, Christus naš GOSPUD sam, ta je sam Kaj je ta večerja.
ta špiža inu nam bode v tem evangeliu naprej nessen, de je za naše greihe
skuzi svojo smert zadosti sturil inu je nas odreišil od vsiga jamra te večne
smerti,
469