Page 461 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 461
na I. nedello po S. Troyci.

psom voščio, taku se jest vsaj tiga troštam, de se Bug mene an vzame inu me-
ne vekoma ne hoče pustit konec vzeti, hočem za tiga volo en čass terpejti inu
se pustiti tlačiti inu na enu bulše čakati.
De je pak Lazarus takove misli imel inu se je taku v svojem terpleinju Lazarusovu ime kaže,
troštal, pričuje narpoprej njegovu ime, zakaj Lazarus je tu hebraisku ali de je vern bil.

iudovs­ ku ime Eleazar inu se pravi tulikain, kakor Bug pomaga, de je on vse
svoje zavupainje le na Božjo večno pomuč postavil, nikar na človeke. Potle
pričuje takovu ta evangelist tudi v tem, de on pravi, koku je Lazarus v tu
krillu Abrahamovu od teh angelov nessen, kateru druziga ništer nej, temuč
de je Lazarus svoje zavupanje na to oblubo postavil, katera se je timu Abra-
hamu zgodila, ker je Bug njemu oblubil, de v njegovim sejmenu imajo vse
žlahte tiga svita žegnane biti.1941 Na takovo oblubo se je Lazarus deržal inu se 1941.  1 Mz 26,4.
tiga troštal, aku lih vus svejt njega za eniga prekletiga človeka deržy zatu, ker 1942.  Odpovedati se; izposojeno nvn. sich verwegen
je ubog inu reven, taku on bode vsaj tiga žegnaniga sémena užival inu nikar (nekaj opustiti, odpovedati se) ali iz srvn. sich
pod Božjo prekletvo, temuč pod njegovo večno gnado ostal. Inu takova vera verwëgen (odpovedati se), in sicer po 1100
je njega obderžala, de kadar je on le-tukaj iz tiga svita se ločil, so njega ty (H. Jazbec, 40).
angeli v tu krilu Abrahamovu nesli.
Nu, taku hoče Christus, naš lubi GOSPUD, de my le-ta exempel s My se imamo 1943.  Kapljice; sraga (SSKJ): zelo majhna količina
flissom pogledamo inu de se ga imamo dobru vučiti, zakaj njegovi karsče- tu volnu terplenje tekočine oz. drobna kaplja potu.
inu pohlevšino
niki se morajo vsaj tiga ferbegati,1942 de ony na zemli morajo s tem ubozim od Lazarusa vučiti.
Lazarusom mankati inu vso žlaht nesrečo terpejti. Kateri uže tiga trošta
nejma ali ne vej, kateriga Lazarus ima, timu ne more falyti, on bode ne-
voln, nepoterpežliv inu k puslednimu caga, zakaj messu inu pamet ne puste
svoje nature. Kadar bi z Božjo bessedo si nikar branilu, bi en vsakateri
mislil, kadar njemu hudu gre, Bug ta je na njega pozabil inu njega ne hoče,
sicer bi on pomagal inu bi njega ne pustil taku v jamri inu v revi tečati. De
bi ludje imeili na tu prihodnu gledati inu se tiga istiga troštati, iz tiga
ništer ne bode. Od tiga semkaj onu pride, de mnogoteri neizkušen človik
nepoterpežliv bo inu misli: »Kadar tedaj Bug ne hoče pomagati, taku po-
magaj ta Hudič inu gdur more.« Tu se tedaj pravi od Buga cilu doli pasti,
Bogu sovraž biti inu se ništer dobriga k njemu zanesti inu poleg inu raven
tiga potelesniga terpleinja inu jamra ta večni serd Božji inu ferdamnanje
nase naložiti. Pred teim se imajo ludje na tu narviše varovati inu tiga ubo-
ziga Lazarusa nikar pozabiti, ta je en ubog, reven človik, ali kadar on
terdnu na tej oblubi od Christusa inu na tem prihodnim lebnu deržy inu se
poda vu eno volno pokorsčino pruti Bogu, bode on takoviga terpleinja
bogatu povernen inu plačan inu ima na meistu eniga maihiniga terpleinja
enu neizrečenu večnu vesselje inu trošt. Tu je ta exempel od tiga uboziga
Lazarusa, po katerim bi se imejli vsi karsčeniki deržati inu v nyh nadlugah
se taku troštati.
Ta drugi exempel je ta bogati mož, katerimu onu le-tukaj na zemli Ta bogati mož prez
dobru inu po vsim njegovim vosčeinju inu voli gre, ampak v unim lebni mo- vsiga trošta inu pomuči
re on vekoma pomankanje imejti inu ferdamnan biti. Le-tukaj moremo my v pekli ostane.

zupet verovati, de naš GOSPUD Christus od take sodbe inu ferdamnanja to
risnico pravi, de ta bogati v teh paklenskih plamenih ležy inu grozovit mar-
ter terpy, katerimu glih nej mogoče, de bi se z bessedami moglu izgovoriti,
inu de je takoviga terpleinja tudi le-tu en velik urzah inu dolg, de on tiga
uboziga Lazarusa v tem večnim vesseliu vidi, kateriga je on poprej taku ne-
milostivu ferrahtal, inu ne more njega tulikain užyti kakor ene sražice1943
vode inu more v takovim jamru ali revi prez vsiga vupanja te pomuči vekoma
ostati.
Kaj je pak ta urzah, de ta ubogi človik v takov večni jamer inu marter S čim je ta bogati mož
pride? Le-tu samu onu nej, de je on bogat inu veliku denarjev ima, de se on tu ferdamnanje zaslužil.

gvanta,

461
   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466